Skocz do zawartości

Regulator napięcia, czy akumulator?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak w temacie postu, nie wiem co jest przyczyną z brakiem prądu przy odpalaniu. Wygląda jakby było za słabe ładowanie, lub akumulator nie przyjmował prądu. Jednak ładowanie przy włączonych światłach wynosi 13,5V, więc chyba wszystko ok. Z drugiej strony jak naładuje akumulator prostownikiem przez kilkanaście godzin to trzyma prąd jak należy. Jednak po kilkunastu dniach akumulator zaczyna siadać i pojawiają się problemy z odpalaniem. Ponowne ładowanie prostownikiem na jakiś czas odsuwa problem. Zaznaczam że temperatura nie ma znaczenia i nie ma zwarcia w instalacji. Pobór prądu na postoju to 0,02A. Pierwsza myśl która przychodzi do głowy to że robię za krótkie odległości. Ale tak nie jest. Co sugerujecie, padnięta bateria, czy uszkodzony regulator napięcia?

Pozdrawiam. Paweł.

Opublikowano

Pierwsze to jak stary jest akumulator. Jak ma więcej jak pięć lat to go wymień. Drugi to przyszły chłody i się zaczynają problemy to z ładowaniem lub akumulatorem.

Jak piszesz że sprawdziłeś ładowanie i ma ono 13,5V na wł światłach to jest ok., więc pozostaje akumulator.

Opublikowano
Akumulator ma 3 lata, więc już po gwarancji. Jednak jak napisałem wcześniej to nie wina temperatury. Problemy zaczęły się pod koniec sierpnia.
Opublikowano
nie napisales jaki masz aku i ile go ladujesz /wyglada na to ze za slabo naladowany,nie ma swojej pojemnosci/ dam przyklad jak jest aku np.750Ah to ladujesz go 7,5A przez 10godz.jak miejszym pradem./A/ to dluzej ladujesz....
Opublikowano
nie napisales jaki masz aku i ile go ladujesz /wyglada na to ze za slabo naladowany,nie ma swojej pojemnosci/ dam przyklad jak jest aku np.750Ah to ladujesz go 7,5A przez 10godz.jak miejszym pradem./A/ to dluzej ladujesz....

Chyba 75 Ah. A po za tym w samochodzie jest inne zjawisko ładowania niż prostownikiem z prądem ciągłym.

Opublikowano

do kolegi zbigniewst

alternator jest by wytwożyć napięcie o jakimś tam prądzie, a wyrównuje to regler w alternatorze

i jeśli by kolega uwarzniej przeczytał post kolegi pawelj5 to doszedł by do wniosku, że to akumulator ma uszkodzoną którąś cele, to częsty objaw

bez urazy miałe taki przypadek na rocznym akumulatorze (zbyt duża pojemność i niedoładowany - efektem tego było uszkodzenie jednej z cel

Opublikowano

Co za bzedty piszecie , jakie wyrównywanie napięcia . To w końcu co ładuję ten akumulator - wyrównane napięcie czy coś tam.

Dajcie spokój - ładujemy prądem i po rozruchu auta dość dużym do faktycznie czasu kiedy się potencjały napięcia wyrównają.

Chłopak ma uszkodzony akumulator, prawdopodobnie oberwaną celkę i nie ominie go kupno nowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.