Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Uważam się za doświadczonego kierowcę, jeżdzę ( lato, zima - każde warunki atmosferyczne) samochodami tylnonapędowymi, przednionapędowymi, oraz terenowymi z grubsza licząc na pewno zrobiłem ponad 900000 tys kilometrów – bez wypadku i żadnej stłuczki. Na wiosne tego roku sprawiłem sobie E39 525d z automatyczną skrzynią i tiptronikiem. automatem nigdy nie jeździłem. Czy mogę prosić doświadczonych jazdą automatem jak jeździć zimą? Np. czy przy oblodzonej drodze jadąc z dużej góry używać tiptronika i ręcznie ustawiać odpowiednio niskie biegi czy zdać się na automat i ASR? Za wszelkie rady z góry dziękuje i pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja bym korzystał z ręcznego trybu. Od trzech lat jeżdże automatem, dwie zimy za mną, z wyjazdami w góry. Nigdy nie miałem żadnych problemów typu poślizg przy redukcji biegów. Najważniejsze to rozwaga i dobre opony, unikaj nerwowych ruchów. Ale skoro już masz tyle km zrobionych to co ja Ci tu będę pisał...... :mrgreen:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Witam.Jestem już po pierwszej zimie swoim automatem.Ogólnie było ok choc sie troszke bałem na początku.Podstawa to dobre ogumienie ,rozsądek a reszte "zrobi kontrola trakcji"i sama skrzynia.Warto zrobic sobie jakieś delikatne testy na jakims placyku żeby sie troszke oswoic i tyle.Spokojnie można obalic mit jazdy automatem w zimie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.