Skocz do zawartości

zimówki 195/65R15 w e39 ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pracowałem w oponach przez 4 lata

Czy w tym czasie zetknąłeś się z czymś takim jak indeks nośności?

 

Nie twierdzę, że na 195/65/15 nie będzie jeździć. Twierdzę tylko, że będzie jeździć kiepsko, jak to już inni zauważyli - na tak wąskiej i miękkiej zimowej gumie ciężkie e39 po prostu pływa, bo opony pracują pod dużym obciążeniem. Jak bym chciał, żeby mi auto pływało, to bym sobie kupił Buick'a albo Toyotę.

 

W przypadku jak powyżej promień statyczny 195 jest o około 2 mm większy niż 205 i o to właśnie chodzi. Różnica wskazania prędkościomierza będzie około 0,4 %.

Tylko że fabrycznym rozmiarem dla e39 jest 205/65/15 lub 225/55/16. W porównaniu do tych, 195/65/15 ma mniejszy promień statyczny.

..

 

opony podane przez producenta sa polecane nie zalecane....a co do plywania to w zimie nie jezdzisz u nas 200km/godz to plywanie nie nic wspolnego.../na snieg im wezsza tym lepsza/

  • Członkowie klubu
Opublikowano
ja dziś zamówiłem w necie 4 X 195/65/15 i nie mam zamiaru sie przejmowac niczym.

 

Dużo ważnieszy jest stan opon niż ich MINIMALNA odchyłka od zalecanego rozmiaru.

 

Do czasu aż któremuś z Was, nie daj Boże oczywiście, odpukać itd, przydarzy się małe buuum i wtedy zobaczycie pismo z ubezpieczalni odmawiające Wam wypłatę odszkodowania z powodu poruszania się na oponach które nie są przeznaczone do tego pojazdu :jawdrop:. Skoro producent zaleca minimalną szerokość opony na 205, co jak przedmówcy wskazali wynika z tego że większość 195 nie ma wymaganego dla e39 indeksu nośności, to ubezpieczyciel też zwróci uwagę na to, że opony nie spełniają wymogów producenta. Jak większość z Was wie, bądź się domyśla, TU kombinują w każdej sytuacji żeby nie wypłacić całości bądź w ogóle odmówić wypłaty odszkodowania (zwłaszcza w przypadku polis AC). Czy oszczędność kilkuset złotych jest w tym wypadku dla Was ważniejsza? Przecież wydajecie furę kasy na AC,OC i pomyślcie, że zaoszczędzicie trochę grosza na tych oponach i będziecie w plecy ewentualne odszkodowanie, nie mówię o straconej kasie na ubezpieczenie. Potem dochodzi jeszcze kwestia handryczenia się z TU, jakaś kasa na prawnika, stracony czas ....

 

Moim zdaniem? Skoro producent zaleca coś, to znaczy że tak ma być (jeden wyjątek to wymiana oleju w ASB, ale to wyjątek potwierdzający regułę :lol: ) Pomyślcie dwa razy .... Ale ja wiem, że Polak potrafi, tylko że potem Polak mądry po szkodzie :mad2:

Opublikowano
Pracowałem w oponach przez 4 lata

Czy w tym czasie zetknąłeś się z czymś takim jak indeks nośności?

 

Nie twierdzę, że na 195/65/15 nie będzie jeździć. Twierdzę tylko, że będzie jeździć kiepsko, jak to już inni zauważyli - na tak wąskiej i miękkiej zimowej gumie ciężkie e39 po prostu pływa, bo opony pracują pod dużym obciążeniem. Jak bym chciał, żeby mi auto pływało, to bym sobie kupił Buick'a albo Toyotę.

 

W przypadku jak powyżej promień statyczny 195 jest o około 2 mm większy niż 205 i o to właśnie chodzi. Różnica wskazania prędkościomierza będzie około 0,4 %.

Tylko że fabrycznym rozmiarem dla e39 jest 205/65/15 lub 225/55/16. W porównaniu do tych, 195/65/15 ma mniejszy promień statyczny.

 

Hmm.. coś słyszałem o indeksie prędkości :D ... Zauważ, że np. E39 520 ma dmc około 2000 kg, a już indeks nośności opon o rozmiarach dla aut kompaktowych wynoszący 84 (=500 kg) jest pod względem nośności wystarczający. To, podobnie jak indeks nośności nie jest tak istotny przy zmianie rozmiaru o 2 w dół, podobnie jak indeks prędkości... Jak najszybciej jeździłeś w warunkach zimowych??? Indeks T to 190 km/h... ile razy w życiu tyle jechałeś???

Jeśli chodzi o rozmiary które podałeś powyżej, to ja nie skomentowałem, czy 205/55R16 jest do E39, czy nie (a wiem, że nie jest!!!), a jedynie, że zamiennikiem dla tej opony może być jak najbardziej 195/65R15...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Pomijając już pływanie, które nie sądzę, żeby było odczuwalnie większe na 195/65 niż na 205/65 (szczególnie, że na polskich drogach pływa się niezależnie od rozmiaru :?) to jest jeszcze jeden problem, o którym nikt nie wspomniał.

W zimie zdarza się jednak i to wcale nierzadko jeździć po suchym asfalcie na trasie. Wtedy częzsto zdarza się nam przycisnąć, prawda? I wtedy ten brakujący centymetr przyczepności może sie baaardzo przydać.

Opublikowano

Wtrace swoje 3 grosze.

Gdy zastanawialem sie nad wyborem opon NIGDY nie bralem pod uwage opon niewymiarowych. Jak ktos napisal, zalecane to zalecane. Jedynym dylematem, ktory mialem to indeks predkosci. BMW dopuszcza index T i taki zakupilem, chociaz w poprzednim aucie (150 KM) producent nie dopuszczal najmniej 195/65/R15 H.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

długo komblinowałem i zamówiłem w końcu Kleber krisalp hp 195/65/15 XL T o zwiększonej nośności do 95 (192 /szt). normalnie kupiłbym 205, ale różnica w cenie jest znaczna a nie cierpię chwilowo na nadmiar gotówki....

 

na pewno będzie lepiej niż na obecnych letnich dunlopach 225/55/16... :D

Opublikowano
Jak najszybciej jeździłeś w warunkach zimowych???

Wiesz, polska zima to nie zawsze drogi pokryte warstwą śniegu. Jeździłem w lutym na A4, przy temperaturze dodatniej i suchej nawierzchni 210km/h... miałem wtedy na kolach opony zimowe z indeksem H.

 

Indeks T to 190 km/h... ile razy w życiu tyle jechałeś???

Wiele razy. :)

Opublikowano
No dobra panowie a ja mam okazje kupic niezle oponki zimówki continentalki 206/60/15 bo mam osobne felgi 15 stki na zime czy takie opony sie nadają powiny byc 205/65/15 a te sa 60/15???
Opublikowano
No oki, ale wiem, ze ludzie jezdza z takimi oponkami a za co odpowiada ten wspolczynnik, sadze ze najwyzej ogranicza dopuszczalna max predkosc na takich oponach tak?? Oponki sa nowe i naprawde w dobrej cenie wiec sadze ze 205/60/15 nie powinny byc złe prosze o jakiej konkretniejsze dane jesli mozna oczywiscie :)
Opublikowano

Za maks. prędkość odpowiada indeks prędkości, a indeks nośności o którym pisałem odpowiada za maks. dopuszczalne obciążenie. Zakładając, że nie będziesz jeździł zapakowany na maksa, to nie powinno być większego problemu. Po prostu oponki będą się bardziej grzać.

 

Osobiście uważam, że jeżeli coś jest w nieprawidłowym rozmiarze, to nie jest to żadna okazja, no ale zdaję sobie sprawę, że takie zimówki są lepsze niż żadne...

Opublikowano

Dzieki za opinie, zdaje sobie sprawę, że to co zalecane jest tylko i wyłącznie zalecane a nie tylko i wylacznie dopuszczalne, nalezy zatem stwierdzić, że większośc z nas nierzadko nagina wszelkiego rodzaju zalecenia, jednak bezpieczeństwo na drodze zimą jest najwaznijesze i nie ulega wątpliwości, ze opony zimowe odpowiadają za to w znacznej części. W zwiazku z olbrzymimy wydatkami ostatnio, liczę koszty dlatego biorę pod uwagę powyzej wspomniane przezemnie opony. Zaznaczam, że w 95% poruszam się tylko po mieście i w 70% jeżdze sam góra dwie osoby, więc ani duże prędkości zimą ani zapakowane auto po brzegi raczej mi nie grożą :D natomiast zastanawiam się czy moze lepiej kupić uzywane oponki zalecane do mojego modelu w dobrym stanie, czy tez nowe ale np 195 lub 205 o profilu 60?? Jakie doświadczenia macie??

PS Pete nie wiem jak u ciebie ale u nas na drogach rzadko rozwija się takie prędkosci zbliżające się do 200km/godz :( głównie z powodu złego stanu dróg nawet latem nie wspominając zimowych dziur itp Sam moze kilka razy latem miałem okazję się rozpędzic do 190 i dalej był po prostu strach że nastepna koleina wywali mnie na inny pas :duh: Dzieki za opinie i pozdrawiam :)

Opublikowano
PS Pete nie wiem jak u ciebie ale u nas na drogach rzadko rozwija się takie prędkosci zbliżające się do 200km/godz :( głównie z powodu złego stanu dróg nawet latem nie wspominając zimowych dziur

To co pisałem, to było na "autostradzie" A4 pomiędzy KRK a Katowicami. Oczywiście był to sporadyczny przypadek. Normalnie zimą w PL też raczej nie wychodzę powyżej 120-130km/h. Wiem jak wyglądają polskie drogi i wiem, że czasami nawet 60km/h to jest za dużo. :D

Opublikowano
Juz teraz wiem, czemu te nowe opony są takie tanie sztuka ok 200zł facet spuści z ceny, natomiast co mnie zastanawia rok produkcji to 2002 czt 2003 czy wartu kupic nowe oponki z tym rocznikiem produkcji??
Opublikowano

troche stare są - związki krzemu, które powodują to opona jest miękka w niskich temp mogły w znacznej mierze sie utlenić- bieżnik może być nówencja z "wąsami" ale mogą nie mieć zbyt dobrych właściwości na zimę.

także IMHO "okazja" żadna.

Ja kupiłem z netu jak juz wcześniej wspominałem Kleber Krisalp HP 195/65/15 XL (o zwiększonej nośności) za 192 zł/ szt. rok produkcji 2007, tydzień 27 :D

Opublikowano
troche stare są - związki krzemu, które powodują to opona jest miękka w niskich temp mogły w znacznej mierze sie utlenić- bieżnik może być nówencja z "wąsami" ale mogą nie mieć zbyt dobrych właściwości na zimę.

także IMHO "okazja" żadna.

Zgadza się. Miękka zimowa guma z wiekiem twardnieje, nawet jak się na niej nie jeździ. A twarda mieszanka już nie zapewnia tak dobrej trakcji na śniegu.

 

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.