Skocz do zawartości

525TDS POMPA paliwowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam potrzebuje jakiejs szybkiej instrukcji wymiany pompy paliwa w mojej bejcy. Jakies informacje na temat gdzie moge ja znalezc i jak ja wymontowac albo sprawdzic czy to ona nawalila? Mianowicie jechalem sobie samochodzikem i ni z tego ni z owego zgasl. i nie pali do tej pory. Po mojemu i opiniom paru osob to najprawdopodobniej pompa paliwa. Bejca normalnie kreci. rozrząd OK wszystko cacy tylko tak jakby paliwa nie miala, innymi slowy nie chce zagadac :) A ze ja zielony bo to moja pierwsze bmw to prosil bym o jakis w skazuwki. dzieki z góry
Opublikowano
odczep przewód od filtra paliwa i włącz zapłon bez zapalania , musi lecieć paliwo

 

Dokładnie tak musi być. Pompe znajdziesz pod blaszaną pokrywką po prawej stronie w bagażniku. Trzymając dłoń na plastikowej osłonie pompy muszisz czuć jej pracę, ale to nie znaczy, że pompa wytwarza ciśnienie, więc zrób jak Kolega napisał.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
odczep przewód od filtra paliwa i włącz zapłon bez zapalania , musi lecieć paliwo

 

Niekoniecznie! Mam inaczej! w td

Objawy takie jak kolega pisał, spadek mocy w czasie jazdy zdechł.

Typowe objawy padnietej pompy w zbiorniku. Po namyśle odkreciłem dekiel

na zbiorniku paliwa w bagażniku. Odpięte węże zasilania i powrotu.

Podpiecie pompy na krótko z prostownika- działa nie pompuje zmiana biegunów -

nie pompuje! Djagnoza nowa pompa :duh: Wyjołem to ustrojstwo i okazało

sie że cały smok zaklejony jakimis syfami. Po wyczyszczeniu i zamontowaniu waliła paliwem aż miło :shock: :mrgreen:

U mnie zaczyna działac pompa dopiero jak włanczam rozruch i w czasie pracy silnika. Łatwiej teraz zapala i zaczeła równiej pracowac na wolnych obrotach :mrgreen:

 

Powodzenia

E34 524 TD Było 528i obecnie
Opublikowano
Sprawdze w tym bagazniku, a probowalem od filtra przewod zdjac ale to jakies skomplikowane chyba bo zdejmuje ta zawleczke (drucik na plastiku) i nie moge tego odczepic a nie chce zdejmowac samego wezyka ( no chyba ze tak trzeba) bo nie chce miec problemow z zakladaniem i motaniem sie puzniej.
Opublikowano
no oczywiste że te szybkozłączki muszą cięzko wychodzić ze wzglendu na szczelność , ale jest to do zrobienia no i lepiej tu pierw sprawdzić niż wyjmować pomkę z baku
Opublikowano
A one nie maja jakichs zatrzaskow plastikowuch? tak cos mi sie zdaje. Po ciemku tam wiele nie widzialem ale rano sproboje jakos ladnie srobokretem delikatnie podwadzic. Mam nadzieje ze to bedzie jakas drobnostka i nie bede musial duzo bulic na pompke
Opublikowano
A one nie maja jakichs zatrzaskow plastikowuch? tak cos mi sie zdaje. Po ciemku tam wiele nie widzialem ale rano sproboje jakos ladnie srobokretem delikatnie podwadzic. Mam nadzieje ze to bedzie jakas drobnostka i nie bede musial duzo bulic na pompke

 

 

Węzę są umieszczone dość ciasno na metalowych rurkach prowadzących od pompy. Dodatkowo na wężach są metalowe opaski, które musisz poluzować , rzecz jasna. Po ciemku możesz mieć problemy, bo trudno Ci będzie ocenić, czy opaski rozszerzyć (poluzować, rozkręcić) śrubokrętem,czy kluczem.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Sprawdzilem. Ropa nie plynie, wiec odkrecilem dekielek i sprawdzilem we wtyczce czy jest napiecie. Okazalo sie ze jest. Czyli jeszcze pozostalo sprawdzic czy ten ssak nie jest zapchany, ale raczej cala pompka bedzie pewnie do wymiany. Czy od omegi b 2,5 tds nie pasowala by? i jaka jest roznica cenowa? oplaca sie taki manewr?
Opublikowano
Sprawdzilem. Ropa nie plynie, wiec odkrecilem dekielek i sprawdzilem we wtyczce czy jest napiecie. Okazalo sie ze jest. Czyli jeszcze pozostalo sprawdzic czy ten ssak nie jest zapchany, ale raczej cala pompka bedzie pewnie do wymiany. Czy od omegi b 2,5 tds nie pasowala by? i jaka jest roznica cenowa? oplaca sie taki manewr?

 

Witaj!

Koniecznie zorientuj się w cenie takich pomp na rynku, bo mojemu koledze za taki zamiennik do 520i "zawołali" 800zł [sic!] w zakładzie ze "specjalizacją BMW" :nienie:

Faktem jest, że oryginał jest drogi, ale niewątpliwie lepszy i żywotniejszy (należy pamiętać, że od ciśnienia jakie daje ta pompka zależy praca silnika).

 

Używana kosztuje np tyle.

 

pozdrawiam

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

http://img515.imageshack.us/img515/4342/1110071440bj7.jpg

 

To zdjęcie przedstawia górną część plastikowej konsktrukcji będącej uchwytem dla pompy i pływaka. Aby dostać się do pompy powinieneś odkręcić ten plastikowy pierścien. To umożliwi CI wyciągnięcie calego układu odpowiedzialnego za pomiar poziomu i zasilanie silnika. Pompa (jeśli mnie pamięć nie myli) jest zakotwiczona dodatkowo w zbiorniku.

 

 

Tutaj znajdziesz rysunek przedstawiający ten element. Najpierw uważnie go przestudiuj, później na spokojnie rozkręcaj. :cool2:

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
witam co wy zaraz piszecie ze pompa padla najpierw trza sprawdzic filtry czy paliwo jest itd.pompa od razu nie siada zobacz jeszcze ten temat/..http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44548&highlight=..
Opublikowano
To ja jestem ziolony. Duzo jest wyjmowania tej pompki? a jak moge sprawdzic czy ona wogule dziala i jest tylko zatkana? po mojemu powinna dawac chociaz jakis znak zycia.
Opublikowano
wyciagnij wtyczke przy pompce co na zdjeciu i podaj napiecie bezposrednio do pompki bedziesz slyszal czy chodzi/albo wyciagnij i wtedy sprawdz/co widze na zdjeciu to 5minut roboty/.....http://img515.imageshack.us/my.php?image=1110071440bj7.jpg....http://img259.imageshack.us/my.php?image=1110071441se0.jpg...
Opublikowano

witam co wy zaraz piszecie ze pompa padla najpierw trza sprawdzic filtry czy paliwo jest itd.pompa od razu nie siada zobacz jeszcze ten temat

 

A przeczytałeś cały wątek? Kolega wyraźnie napisał:

 

Sprawdzilem. Ropa nie plynie, wiec odkrecilem dekielek i sprawdzilem we wtyczce czy jest napiecie. Okazalo sie ze jest.

 

WARNER:

czyli jest szansa ze nie musialbym calosci tego wymieniac? tylko sama takjakby puszke metalowa

 

Oczywiście, że możesz sama pompę wymienić. Kolega przeprowadził taka wymiane w swojej E34 i jest zadowolony z efektów!!

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

wyciagnij wtyczke przy pompce co na zdjeciu i podaj napiecie bezposrednio do pompki bedziesz slyszal czy chodzi/albo wyciagnij i wtedy sprawdz/co widze na zdjeciu to 5minut roboty/

 

 

U mojego klegi w E34 z silnikiem M50B20 była podobna sytuacja. Było wyraźnie czuć pracę pompy, a ciśnienia ona nie wytwarzała. Okazało się po rozebraniu pompy, że jest tam "sprzęgiełko", które chroni pompę przed spaleniem, gdy zostanie ona zablokowana (np zatkanie smoka).

Jeśli u autora tematu pompa nie daje oznak życia oznacza to, że się spaliła, bądź "skończyły" się szczotki. Wymiana szczotek to dość skomplikowana operacja dla kogoś, kto jest "zielony" (jak Kolega sam napisał), zatem pozostaje wymiana, ewentualnie wymiana szczotek przez mechanika.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Tak zrobie, ale boje sie rozbierac ze moze za duzo tego wyjme i puzniej nie zloze :) A tak naprawde to boje sie zebym za duzo nie wyjol albo gorzej nie zrobil. Mam nadzieje ze tego duzo nie ma i jakos zwinie mi to pojdzie. Weekend sie zbliza wiec zrobie autko i bedzie mozna znowu cieszyc sie jazda i gapiami ktorzy podziwiaja moje autko :wink:

 

A jeszcze male pytanko w tym wtyku co na zdjeciu ile powinno byc kabli +? bo jak sprawdzalem to jeden jest a reszte uznalem za odchodzace do komputera (sygnalowe i od wskaznika paliwa)

Opublikowano
Tak zrobie, ale boje sie rozbierac ze moze za duzo tego wyjme i puzniej nie zloze :) A tak naprawde to boje sie zebym za duzo nie wyjol albo gorzej nie zrobil. Mam nadzieje ze tego duzo nie ma i jakos zwinie mi to pojdzie. Weekend sie zbliza wiec zrobie autko i bedzie mozna znowu cieszyc sie jazda i gapiami ktorzy podziwiaja moje autko :wink:

 

A jeszcze male pytanko w tym wtyku co na zdjeciu ile powinno byc kabli +? bo jak sprawdzalem to jeden jest a reszte uznalem za odchodzace do komputera (sygnalowe i od wskaznika paliwa)

 

Witaj!

Podstawa to uwierzyć w siebie!

Ja z kolegą również rozbieraliśmy taką pompę pierwszy raz i się udało. Każdy inżynier szuka sposobu na stworzenie najprostszego rozwiązania, czego masz tutaj przykład. Masz przed sobą odkręcenie plastikowego pierścienia i dwóch opasek uciskowych. Niestety to tzw "brudna" robota. Bedziesz musiał wsadzić ręke do baku :norty:

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
lubie zapach ropy ale jak nie ja nia smierdze :) Juz 2 pary spodni sobie zachlapalem. Wywale wszystko z bety i nawsadzam szmat zeby wrazie czego jak cos mi w bagazniku tak nie walilo puzniej. Lubie sie bawic w takie rzeczy ale bmw to troche kosztowan zabawa ;) wiec bede ostrozny
Opublikowano
lubie zapach ropy ale jak nie ja nia smierdze :) Juz 2 pary spodni sobie zachlapalem. Wywale wszystko z bety i nawsadzam szmat zeby wrazie czego jak cos mi w bagazniku tak nie walilo puzniej. Lubie sie bawic w takie rzeczy ale bmw to troche kosztowan zabawa ;) wiec bede ostrozny

 

Pompę tak czy inaczej musisz wymienić a plastikowej osłony nie połamiesz jak będziesz umiejętnie ją wyciągał. Podstawa to podchodzić do wszystkiego na spokojnie. Życzę powodzenia i liczę, że niebawem umieścisz tutaj post z pozytywnym wynikiem zabiegu wymiany :cool2:

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Tez mam taka nadzieje, ale jeszcze chcialbym wiedzic jesli ktos sie orientuje ile przewodow + powinno byc w tej wtyczce ze zdjecia 6 bolcowej? BO po mojemu to 2 a ja znalazlem tylko 1, a przy moim szczesciu to wyjme pompe, upierdziele sie caly, pompa bedzie dzialala a ja stwierdze hymmmmm czyli to jakis kabel lub bezpiecznik ktorego niezauwazylem badz jest dobrze schowany i zabawa zacnie sie od poczatku :P hehehe takie te szczescie pewnie bedzie, ale trudno wyjme i sprawdze, jak bedzie dobra to bede mondrzejszy o wyjecie pompy :D

 

http://img259.imageshack.us/img259/1136/1110071441se0.th.jpg

Opublikowano
Tez mam taka nadzieje, ale jeszcze chcialbym wiedzic jesli ktos sie orientuje ile przewodow + powinno byc w tej wtyczce ze zdjecia 6 bolcowej? BO po mojemu to 2 a ja znalazlem tylko 1, a przy moim szczesciu to wyjme pompe, upierdziele sie caly, pompa bedzie dzialala a ja stwierdze hymmmmm czyli to jakis kabel lub bezpiecznik ktorego niezauwazylem badz jest dobrze schowany i zabawa zacnie sie od poczatku :P hehehe takie te szczescie pewnie bedzie, ale trudno wyjme i sprawdze, jak bedzie dobra to bede mondrzejszy o wyjecie pompy :D

 

http://img259.imageshack.us/img259/1136/1110071441se0.th.jpg

 

Sprawdzałeś , czy jest napięci na konektorze przy pompie? Nie pamietam ile pinów ma ta kostka (napięcie do pompy i połączenie z czujnikiem pływaka).

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.