Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się od czego zalezalo to, ze niektóre e31 były w fabryce zalewane czerwonym ATFem, a inne zielonym CHF. W e38 zdaje się, ze zależało to od nivo, a wiec siódemki z nivo były zalewane zielonym CHF, a bez nivo ATFem. A w e31, gdzie nie było nigdy nivo od czego to zalezy? Jak to rozpoznac jaki plyn był fabrycznie zalany, nie patrzac na zbiorniczek, który w ciagu tych blisko 20 lat mogl być wymieniany…

 

Druga sprawa, czy zamiast CHF można zalac LHM? Sprzedawca w sklepie z olejami zapewnia mnie ze tak, jednak ja mam wątpliwości. Owszem w instrukcji obsługi do e38 jest wyraznie napisane ze w razie braku CHF można zalac LHM, jednak tam jest CHF 11S, a u mnie CHF 7,1.

Czy CHF 7,1 jest zamienny z CHF 11S i LHM?

Opublikowano
Nigdy w życiu nie zamieniaj tego z nr 7.1 na ten z nr 11. Pierwszy jest mineralnym a drugi syntetycznym olejem. Czerwony ATF,(czyli mineralny) A zielony Pentosin 7.1( tez mineralny) to jedno i to samo. Oba maja homologację ZF-a który jest producentem pomp wspomagania w naszych samochodach.
Opublikowano

OK, nie spodziewalem sie nawet zbyt wielu odpowiedzi w tym temacie.

Mam taki ciekawy skan (instrukcja od e38):

 

http://img73.imageshack.us/img73/2374/instrukcjalg4.jpg

 

Wnioski sa takie:

- LHM i CHF 7,1 nie rozni nic (tan sam zapach, wyglad i smak :mrgreen: ), obydwa sa mineralne.

- CHF 11S jest olejem syntetycznym i tez mozna go mieszac z 7,1, jednak raczej w strone syntetyk :arrow: mineral, lepiej nie ryzykowac na odwrot.

 

Nadal nie mam przekonania ze ATF i CHF sa zamienne.

Nadal nie wiem od czego zalezalo to, ze niektore e31 byly zalewane w fabryce ATFem, a inne CHFem, chociaz jestem coraz blizszy stwierdzenia ze BMW nigdy nie zalewala niczego innego niz CHF, a czerwony ATF to pozniejsze kombinacje wlascicieli :idea:

Opublikowano
A co masz na korku i co miałeś wcześniej zalane?

 

Nie mam zadnego opisu na zbiorniczku, zalany mialem czerwony ATF.

Cofam moje slowa o mozliwosci zalewania przez fabryke tylko CHFu, gdyz ROMANEK ma inny zbiorniczek i wydaje mi sie ze to od jego typu zalezalo jaki byl olej. Chociaz w mojej instrukcji do e31 nie ma zadnej wzmianki o niczym innym jak CHF 7,1 :worried:

 

Kincek a Ty co masz zalane i jaki masz opis na zbiorniczku :?:

Opublikowano
OK, nie spodziewalem sie nawet zbyt wielu odpowiedzi w tym temacie.

Mam taki ciekawy skan (instrukcja od e38):

 

http://img73.imageshack.us/img73/2374/instrukcjalg4.jpg

 

:idea:

 

Marcin nie lepiej było by zajrzeć co napisane jest w instrukcji do e31?Tylko znowu kto ja posiada...Obawiam sie,ze e38 to już zupełnie inna technologia wspomagania i rzeczywiście dla niej stosuje sie syntetyk. Z mieszaniem sie tych obu specyfików to mnie trochę zaskoczyło to co napisane,by na dolewki stosować ewentualnie minerał...hmm

Opublikowano
Ale w Service Manual dla rocznika 91 nie zauważyłem, jesli dobrze pamiętam, ani jednej wzmianki o rodzaju płynu. Jest tylko procedura napełniania układu.
Opublikowano

To wszystko co mam w instrukcji na ten temat, tylko niech ktos to przetlumaczy :norty:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img511.imageshack.us/img511/2563/img7618qf3.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img511.imageshack.us/img511/2563/img7618qf3.dbd2ffec16.jpg

 

Ps pomylilem sie, na nakretce zbiorniczka mam wytloczony napis "only CHF 7,1". Temat odswiezam po poltora roku, wiec nie pamietalem o tym :)

Opublikowano

e31 do 1992 były zalewnae tylko Pentosinem o gradacji 7.1, olejem hydraulicznym na bazie minerałów, po tej dacie wszedł pół-syntetyk o gradacji 11. Posaiadacze EDC nie powinni mieszać tych dwóch płynów szczególnie w przypadku tych do 92, bo wlasnie te płyny ich stan i jakość mają znaczenie przy poprawnym działaniu kontroli zawieszenia(nie wspominam o innych układach dla których pracuje ten płyn).

Uzupełnianie ATF'em ósemek z EDC pogrążyło nie jednego własciciela w duże dylematy i przede wszystkim koszty.

Ósemki bez EDC nie są tak wrażliwe na płyny typu ATF.

 

Pentosin w ASO to dość spory koszt, ale jest tańszy zamiennik o tych samych gradacjach firmy Febi.

Opublikowano

I wszystko jasne :D Dokladnie to samo slyszalem co napisales o stosowaniu ATF, tylko ze oprocz EDC slyszalem jeszcze o padajacych pompach wspomagania...

A co powiesz na LHM? Jest nie do odroznienia od CHF. Rowniez jest mineralny i sprzedawca w sklepie zapewnia mnie ze jest zamienny z CHF.

Opublikowano
LHM byl stosowanych m.in. w starych Citroenach, gdzie zamiast amortyzatoriw byly gruszki itp. (cos jak nivo w BMW). Nie jest duzo tanszy od CHF, bo kosztuje okolo 30 - 35zl, ale za to nie ma problemow z jego dostepnoscia i mozna go wszedzie kupic.
Opublikowano
LHM byl stosowanych m.in. w starych Citroenach, gdzie zamiast amortyzatoriw byly gruszki itp. (cos jak nivo w BMW). Nie jest duzo tanszy od CHF, bo kosztuje okolo 30 - 35zl, ale za to nie ma problemow z jego dostepnoscia i mozna go wszedzie kupic.

 

Z tego co czytałem to ten olej jest trochę inny i może źle wpłynąć na uszczelki. Poza tym po co kombinować jak można kupic mineralny olej Febi M6162 http://www.allegro.pl/item251090857_plyn_do_wspomagania_febi_m6162.html

za 12 zł za litr ? Ten olej jest także dostępny od reki w większych sklepach motoryzacyjnych

Opublikowano

Z tego co czytałem to ten olej jest trochę inny i może źle wpłynąć na uszczelki.

 

Oświeć mnie na jakie uszczelki ten olej źle wpływa i dlaczego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.