Skocz do zawartości

pomocy 525 tds trzęsie silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.mam problem i nikt nie wie co się dzieje,na biegu jałowym trzęsie silnikiem ale jak lekko dotknę pedał gazu kołatanie ustaje ale za chwile (czasem dłużej)znowu kołatanie silnikiem powraca.takie mechaniczne stukanie.dziękuję za pomoc
Opublikowano

Takie objawy może powodować oprócz nastawnika również koło dwumasowe oraz wspomniane poduszki, jednak najczęściej jest to nastawnik. Można go sprawdzić na kompie, jeśli będzie miał nierówną dawkę paliwa to będzie oznaczało że on jest przyczyną. Oprócz jego wymiany można pokusić się o wyczyszczenie ( co i jak znajdziesz w dziale Zrób to sam) nie wiem czy to komuś pomogło bo jeszcze nikt się nie chwalił niestety.

Mam jakieś namiary na człenia co regeneruje nastawniki, jak będę coś wiedział to dam znać.

Opublikowano

ostatnio jest duzo postów dot. pomp wtryskowych w tds, plaga normalnie.

mam podobne objawy do twoich, jutro odstawiam samochód do boscha na regeneracje pompy, dam znac jak bedzie po regeneracji.

Opublikowano
Takie objawy może powodować oprócz nastawnika również koło dwumasowe oraz wspomniane poduszki, jednak najczęściej jest to nastawnik. Można go sprawdzić na kompie, jeśli będzie miał nierówną dawkę paliwa to będzie oznaczało że on jest przyczyną. Oprócz jego wymiany można pokusić się o wyczyszczenie ( co i jak znajdziesz w dziale Zrób to sam) nie wiem czy to komuś pomogło bo jeszcze nikt się nie chwalił niestety.

Mam jakieś namiary na człenia co regeneruje nastawniki, jak będę coś wiedział to dam znać.

dzieki za podpowiedzi ale celowo nie napisałem że dzisiej odebrałem auto z warsztatu gdzie zrobili mi generalny remont pompy wtryskowej i powiedzieli ze pedał gazu a mianowicie czujnik pedału gazu jest do wymiany.sam już nie wiem czy zrobili mnie w bambuko czy co?i co powiecie panowie?powiedzcie mi co to jest KOłO DWUMASOWE??????pozdrawiam

Opublikowano
... celowo nie napisałem że dzisiej odebrałem auto z warsztatu gdzie zrobili mi generalny remont pompy ...
i zapomniałem dodać że z autem w dalszym ciągu jest coś nie tak.
Opublikowano

Wlasnie plaga awari pompek w tds-ach.

 

Ja wymienilem nastawnik na nowy i ten problem znikl, choc nie do konca.

Czasami zaczesie, ale silnik chodzi zupelnie inaczej niz jak mialelm zepsuty nastawnik. Na kompie podlanczalem i nie ma bledu.

Dolanczam sie do pytania, jakie inne czynniki moga wplynac na telepanie tym silnikiem. Fachman (z forum) wyregulowal mi dawke paliwa, ze spalanie mam mniej niz 7l/100km. Moze to wina w ingerecje tej dawki.

Silnikiem telepie ale obroty sa caly czas takie same. Telepie tylko czasami.

 

pozdrawaiam

Opublikowano

Ja wymienilem nastawnik na nowy i ten problem znikl, choc nie do konca... Silnikiem telepie ale obroty sa caly czas takie same. Telepie tylko czasami.

Mam taki sam objaw, po wymianie nastawnika nie podłączałem kompa więć nie wiem czy są jakieś błędy ale później wymieniłem motor i wraz czasami zatrzęsie, ale to nie jest spadek obrotów bo po obrotomierzu są raczej równe. Więc przyczyną może być kolo dwumasowe lub poduszki pod silnikiem. U mnie poduszki raczej są ok. Może falowanie obrotów które było na uszkodzonym nastawniku rozbiło dwumase. Narazie dałem sobie z tym spokój, choć jest to denerwujące.

Opublikowano
witajcie.w moim przypadku to byłotak.w zeszłym tygodniu wymienili mi nastawnik na nowy ale to nic nie pomogło więc panowie mechanicy wyjęli pompę zmienili korpus i inne zużyte części na nowe po czym sprawdzili i ustawili pompę na stole probierczym.przy odbiorze auta SZOK dalej to samo ale oni na to że na kompie pokazuje walnięty pedał gazu(czujnik),tak się zastanawiam czy sprzedali mi tanią bajeczkę czy mówili prawę,jeszcze nie zmieniłem,jak to zrobię to opiszę.pozdro
Opublikowano
Zacząłbym od poduszek pod silnikiem. To jest najczęstsza przyczyna "trzęsienia" silnikiem.

 

Witam ja mam zerwane poduszki silnika i jak odpale silnik to moge kubek kawy postawić i nie spadnie.

Opublikowano
tak czytam o tym o kole dwumasowym...chyba szału dostane jak mi naprawią pompę wtryskową a okaże się, że winna za wibracje i telepanie buda na wolnych obrotach jest dwumasa........ :mad2:
Opublikowano
tak czytam o tym o kole dwumasowym...chyba szału dostane jak mi naprawią pompę wtryskową a okaże się, że winna za wibracje i telepanie buda na wolnych obrotach jest dwumasa........ :mad2:

 

no tam wykrakałem :mad2: pompa naprawiona jest dużo lepiej, ale w serwisie boscha powiedzieli że koło dwumasowe do wymiany.

acha i najważniejsze bo nie wszyscy chyba o tym wiedza: powiedzieli również, że padnięte koło 2masowe może wprowadzać w błąd jakieś czujniki i równiez powodować falowanie obrotów....

 

także w jakiejś przyszłości niestety czeka mnie wymiana koła dwumasowego, za regeneracje pom py dałem 2014 zł i jestem praktycznie w punkcie wyjscia :mrgreen:

Opublikowano
Witam ile kosztuje kolo dwumasowe tez mi telepoce tylko chwile pozniej przestaje i za kilkanascie sekud znowu ,tylko nie tak mocno ale wkurza.
Opublikowano
Wymiane dwumasówki najlepiej połączyć z wymianą sprzęgła,więc jeśli sprzęgło masz ok to poczekaj.niech sobie telepie.jak dodasz lekko gazu to powinno przestać.Kwestia przyzwyczajenia.ja już z tym jeżdzę rok.DWUMASÓWKE warto zregenerować.koszt ok.600zł.
Pozdrawiam aris
Opublikowano

samo koło dwumasowe na szczęście aż tak mocno nie telepie.

najgorzej jak źródłem telepania jest i pompa i koło- tak było u mnie.

po regeneracji pompy jest o niebo lepiej- zaczyna delikatnie telepać po dłuższej jeździe- jak mocno sie nagrzeje sprzęgło- ale i tak nie to nieporównywalnie mniej uciążliwe niz przedtem- jednak do pełni szczęścia należałoby to kiedyś zrobić....

 

ps. nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na regenerację pompy- znikły najbardziej upierdliwe objawy: samochód przestał szarpać, chodzić nierówno, no i najważniejsze brak spadków mocy- samochód ciągnie ładnie i równo od dołu :D

Opublikowano

To dobrze Sebos, ze jestes zadowolony.

Regenerowales u bosha w systemie BX (dawales swoja a oni ci dawali juz zregenerowana) czy poprostu zregenerowali ci stara. Jezeli regenerowali ci stara? to czy wymieniali nastawnik i ile zaplaciles?

Piszerz, ze jednak czasami zatelepie ale nie odczuwasz spadku mocy itp.

Ja mam tak samo czasami mi zatelepie przy dluzszej jezdzie (potrafi trzes i to mocno) tylko, ze raz auto jest jakby slabe a raz jak bym mial chipa (wystarczy lekko nacisac pedal gazu i jest rakieta). Nikt nie lubi kiedy nie wiadomo o co chodzi.

 

pozdrawiam

Opublikowano
To dobrze Sebos, ze jestes zadowolony.

Regenerowales u bosha w systemie BX (dawales swoja a oni ci dawali juz zregenerowana) czy poprostu zregenerowali ci stara. Jezeli regenerowali ci stara? to czy wymieniali nastawnik i ile zaplaciles?

Piszerz, ze jednak czasami zatelepie ale nie odczuwasz spadku mocy itp.

Ja mam tak samo czasami mi zatelepie przy dluzszej jezdzie (potrafi trzes i to mocno) tylko, ze raz auto jest jakby slabe a raz jak bym mial chipa (wystarczy lekko nacisac pedal gazu i jest rakieta). Nikt nie lubi kiedy nie wiadomo o co chodzi.

 

pozdrawiam

 

regeneracje robił bosch w bydgoszczy- podjechałem tam samochodem i zostawiłem go im na pare dni- powymieniali z mojej pompy to co było do wyrzucenia z nastawnikiem włącznie, dali tez inny korpus.

Oni chcieli mi to koło 2 masowe tez naprawić (tzn. wymienic na nowe Luk) ale sie nie zgodziłem bo chcieli za to dodatkowo 2200 za koło +500 robocizna- na razie dałem sobie z tym luz.

 

a wracając do dalszej części postu to miałem dokładnie tak jak Ty- czasami auto chodziło tak jak powinno- czyli bardzo dynamiczne a czasami jakby gorzej- teraz chodzi cały czas tak samo czyli :D

 

acha no i dałem 2014,22zł

Opublikowano

acha no i dałem 2014,22zł

 

Tam gdzie ja bylem u boscha ponad rok temu za sam nastawnik chcieli ponad 2000zl. Za regenerowana w systemie BX chcieli cos ok 3000zl no to sie jakby zgodzilem, wiec szefuncio boscha powiedzial, ze musi zadzwonic i da mi znac. Dal mi znac i wszystko ok tylko cena nie 3000zl a 5000zl w sys. BX gdzie jeszcze musialby oddac swoja pompe. Ja mialem pecha, bo inny uzytkowik forum niedawno u nich wymienial nastawnik i zaplacil chyba 1500zl.

Tak czy inaczej trzeba uwazac na wszystko i wszedzie.

A i dowiedzialem sie co moze byc przyczyna drgan. Najprawdopodobniej to rozdzielacz pompy wtrysku.

pozdr

Opublikowano
trzeba sprawdzic wtryski moze ktorys leje i zobacz jeszcze ten temat//http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44548&highlight=///..mozesz jeszcze wlac srodek do czyszenia wtryskow co maja na CPN nic nie zaszkodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.