Skocz do zawartości

Prawie niezauważalna przerwa przy ostrym przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Niedawno zauważyłem (być może było to od początku) delikatną przerwę przy przyśpieszaniu na 1 biegu w mojej E36 328i. Jest to prawie niezauważalne i nikt inny tego nie wyczuł jadąc moim autem:) Sprawa wygląda tak:

jadę na 1 biegu około 1,5 tys obr i wciskam pedał do podłogi auto szybko przyśpieszy (aż czuć szarpnięcie) do około 3tys, potem jakby ułamek sekundy przyśpiesza wolniej i dostaje jakby kolejne doładowanie aż do odcinki. Kiedy wciskam pedał do podłogi jadąc z obrotami powyżej 2 tys. i poniżej 1,5 tys. i wciskam do podłogi efekt nie występuje.

Kilka osób jechało moim autem i nie zauważają tej przerwy ale ja jestem niestety bardzo dokładny w takich sprawach i mnie to drażni trochę.

Podejrzewam świece, pompę paliwa,cewki lub przepływomierz, co sądzicie ? Może to pierwsze nagłe przyśpieszenie szarpnie autem i to powoduje ? Może ktoś z posiadaczy 328i lub 325i mógłby to sprawdzić u siebie ?

Edytowane przez Yacek
Opublikowano
ale ten objaw wystepuje tylko na jedynce ? czy na innych biegach tez ?

Bardzo Mądry Wybór :)

-OO=[][]=OO-


Nie sztuka zabić muche przednią szybą :)

Sztuka zrobić to boczną :D

Opublikowano

nie no ja ci nie powiem bo ja nie cisne obrotow do odcinki na zimnym silniku :) :mad2: czekam az strzalka od cieczy chlodzacej stanie w pionie i wtedy przyciskam a na zimnym krece go max do 2 czasem 2,5 tys obrotow :)

 

Taka mam regule :)

Bardzo Mądry Wybór :)

-OO=[][]=OO-


Nie sztuka zabić muche przednią szybą :)

Sztuka zrobić to boczną :D

Opublikowano
nie no ja ci nie powiem bo ja nie cisne obrotow do odcinki na zimnym silniku :) :mad2: czekam az strzalka od cieczy chlodzacej stanie w pionie i wtedy przyciskam a na zimnym krece go max do 2 czasem 2,5 tys obrotow :)

 

Taka mam regule :)

 

Nie napisałem nigdzie , że cisnę na zimnym, nigdy tego nie robię. Po prostu na bardziej nagrzanym silniku powiedzmy po przejechaniu 10-20km nie zauważam tego efektu.

Opublikowano
Wczoraj zbadałem sprawę dokładnie i efekt wystepuje tylko przy wciśnięciu do deski jadąc 1500 obr/min, jadąc 2 tys obr. i wyżej efektu nie ma poniżej 1,5 tys też nie. Odłączałem przepływomierz i nie było różnicy. Może spróbować odłączyć sondy lambda ?
Opublikowano
Odłączanie sondy i przepływki nie pomogło. Byłem u mechanika i po przejechaniu się autem stwierdził, że wszystko jest OK i on nie zauważa tego "zmulenia przy przyśpieszaniu i twierdzi, że jestem przewrażliwiony. Pojechałem do innego speca (mój znajomy) i wymienilismy świece oraz podłączyliśmy pod komputer. Żadnych błędów, jedynie w/g mechanika temp. do komputera jest podawana zbyt wysoka (118 stopni podczas gdy na wskażniku równo w połowie). Spróbuję wymienić ten czyjnik, podobno wszystkie E36 miały ten sam.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.