Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Na głębszych ale krótkich poprzecznych nierównościach z tylnego lewego koła dochodzą pojedyncze stuki. Ostatnio również gdy wykonuję ostry i dłuższy łuk w prawo nawet na dość równej nawierzchni to słyszę je w takim rytmicznym tepmie (zapewne wynikającym z nierówności nawierzchni). Słyszałem że to ponoć tuleje wahacza, ale chciałbym się dowiedzieć jak się upewnić nie dawając zarobić mechaniorom. No i jak to wymienić, bo w książce Sam Naprawiam tego nie ma.

 

Chciałbym się dowiedzieć również czym może grozić zaniechanie wymiany prócz stuków, bo jestem uczulony na punkcie zawiechy po tym jak kumplowi odpadło koło bo nie wymienił sworznia wahacza.

 

Czy będzie trzeba kupić to?: http://www.moto.allegro.pl/item248301241_tuleja_tylnej_belki_bmw.html

 

Z góry dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

ad 2. Tak, trzeba będzie kupić tuleje z tej aukcji. To się nazywa silentblocki tylnego wahacza,albo tuleje tylnego wahacza. Dobra cena, choć ja za Boge dałem 32 za sztukę.

 

Sprawdzić czy jest luz można na szarpakach w stacji diagnostycznej. Samemu zrobisz to stawiając auto na płaskim, zaciągając ręczny i ruszając z jedynki. Jeśli auto trzeszczy i "rozciąga się" do przodu i tyłu to będzie to luz na tulejach wahaczy.

 

Wymiana nie jest prosta i bardzo pracochłonna,ale jeśli masz czas i kanał lub podnośnik to będziesz miał dużo satysfakcji :)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.