Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Dziś po dwu tygodniowym okresie kiedy nie sprawdzałem oleju postanowiłemzobaczyc pod maske i sprawdzić stan oleju i sie strasznie przestraszyłem cała komora silnika zalana olejem silnikowym rozbryzgnientym przez wentylator

 

na początku myślałem se jakiś wąz sprawdzam pale a tu nic nie sika ni hu hu wiec poszedłem po mojego brata który sie wiecej zna i mówi mi ze podejzewa ze poszedł wąż od turbiny do kolera i gdy ostro daje na gaz tam olej sika na wentylator i rozbryzguje wiadomo turbina nie jest nowa

 

Bardzo Was proszę o pomoc może mieliście inne przypadki z podobnymi objawami napiszcie mi ponieważ nie wiem czy uzytkować auto przez weekend, bo jezeli to ten waż to smiało mogę jechać jezeli widzicie coś innego pomożcie Łukasz Bmw 525 tds 1997 r

Opublikowano
Chciałbym dodać jeszcze ze stało sie to nagle po podniesieniu maski jak gazuje nic nie widać dopiero jak jade powiem szczerze ostatnio dałem mu po gazie moze to turbina ale tak nagle sprawdzałem czy pluje na szmacie wdac ze nie nie mam pojecia Pomocy !!!
Opublikowano

Witam! To dziwne, możliwe że to intercooler, fakt turbina rzuca olejem przez węże, ale, jeśli na tyle żeby zachlapać silnik to by mocy to auto nie miało wcale (ciśnienie doładowania prawie zero), Po drugie ja miałem przygodę z rurką od chłodnicy oleju skrzyni automatycznej,,,, rórka skorodowała,

co zabawne olej na postoju nie leciał (brak cisnienia, pompa w automacie nie pracuje na P) Druga sprawa , tam jest chłodnic a chłodnic,.,,

łatwo jest poznać z czego leci, po kolorze oleju,,,

w dieslu olej ma straaasznie dużo sadzy,,,jeśli ten olej jest czarny jak smoła,, w dotyku brudzi jak czarna farba !!!! To jest silnikowy (czytaj ten sam co zasysa turbina )

Olej z automatu jest ciemny,lub czerwonawy w tle ale płynny i bez sadzy,, ,olej wspomagania jest czysty przejrzysty jak świeżutki,,,,(też tds ma chłodnicę oleju wspomagania)

Jeszcze ciekawa sprawa, chłodnica klimy, na ogół ulatania się przeciek powolutku, ale jak coś CI wywaliło to jak masz klimę to też płyn chłodniczy mógł gwałtownie uciec, (w płynie chłodniczym też jest olej :()

Intercooler dobrze widać od dołu po zdjęciu osłony silnika zaraz pierwsza od dołu płaska chłodniczka,,

Z powodu mnogości chłodnic i tego że wszytkie sa szeregowo ustawione,,,przeciek w tej z przodu,,,powoduje że wsyztkie sa mokre,,

Pozdrawiam

Teraz to ja mam radość z jazdy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.