Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wstawiłem do E46 330Cd 2003r. xenony oczywiście oryginalne lampy i mam taki problem że na postoju wszystko jest ok a jak tylko uruchomię silnik to zaczyna się dyskoteka aż się wyłączają. Wiem że sterownik świateł prawdopodobnie widzi za mały pobór energii w stosunku do zwykłych żarówek i że można tą sprawę załatwić poprzez dodanie rezystora lub poprzez przeprogramowanie sterownika świateł. I tu moje pytanie gdzie to mogę zrobić we Wrocławiu i ile to może kosztować. Jak kupowałem lampy facet mnie nastraszył że jest jakiś magik ale kosztuje to 500zł. Cena kosmiczna ! Czy ktoś może przerabiał ten temat i coś mi będzie w stanie podpowiedzieć. Druga sprawa to uruchomienie przesłony bixenonu. Zamierzam cewkę podłączyć po prostu pod żarówkę świateł długich tylko czy aby nie zadurzy prąd wtedy ogółem będzie wymuszony na tym obwodzie ? Chyba że jednocześnie zmniejszyć moc żarówki H7 świateł długich.

PS wstawiłem spryskiwacze a samopoziomowania nie mam zamiaru montować ponieważ ono działa z dużym opóźnieniem i ma za zadanie korygować światła jedynie w stosunku do obciążenia auta a nie do nierówności drogi. Sprawdziłem to na układzie pochodzącym z peugeota 607 (zmiana położenia potencjometrów powoduje reakcję silniczka po około 10 s) i na podstawie eksperymentu kołysania X5 z 2005r. przed ściana (lampy zmieniają położenie po jakiś 5s).

Pozdrawiam Jarek

Opublikowano
:duh: :duh: :duh: brak mi słów naprawde... prosze wez swoje auto w nocy postaw na drodze i włącz te swoje xynony a przed autem postaw drugie i wsiadz do niego. Co nieprzyjemnie troszke sie zrobiło? Troszke razi, oślepia? A teraz sproboj sobie uświadomić jakich epitetów używają kierowcy wymijający Cie na drodze...
Opublikowano

Bez przesady z tym oslepianiem. Kazda lampa (niezaleznie czy z xenonem czy bez) jezeli jest zle ustawiona bedzie razila.

IMO razenie Xenonow to tylko zazdrosc wlascicieli samochodow ticopodobnych ktorzy zamiast zarowek maja zapalone w reflektorach dwie swieczki.

Opublikowano

Kolego a niby czemu mam ich oślepiać jak mam oryginalne lampy xenonowe i spryskiwacze na reflektory. Jest to wersja coupe z dosc twardym sportowym zawieszeniem i nie wożę w bagażniku ziemniaków wiec nie ma mowy ze bede wyzej swiecic w skutek tego ze zapomne opuscic reflektory ręcznie. Poza tym weź jakąś wypasioną brykę z oryginalnymi xenonami i zobacz sam na czym polega automatyczna regulacja !!! Koledzy poeksperymentujcie a potem wypisujcie te prawdy życiowe o xenonach ;-) albo porozmawiajcie z dobrym mechanikiem. Widzę ze na każdym forum pytanie w sprawie wymiany lamp na xenony konczy sie stwierdzeniem ze beda oslepiac w skutek braku samopoziomowania. A prawda jest taka ze to co cię oslepiają na drogach to auta z wstawionymi palnikami w zwykle soczewki na H7 z uwalonymi kloszami.

Pozdrawiam Jarek

PS czekam na konstruktywne odpowiedzi w mojej sprawie ;-)

Opublikowano

Jeżeli masz oryginalne to sory, zwracam honor :handshake:

 

chodziło mi generalnie o tych magików co do zwyklych lamp montuja te plug&playe z allegro. Widze jedzie taki wali po oczach wymijam patrze - no tak Lanos. Nie raz zdarzyla mi sie taka sytuacja, a jezdze troche. Ale ani razu nie zdarzylo mi sie by ktos taki nie oślepiał. Tu nawet nie chodzi o zle ustawienie swiatel, ale o to ze ilość swiatla rozproszonego w takich cudacznych lampach jest ogromna. Dokładajac duze prawdobodobienstwo utraty dowodu przy najblizszej kontroli jestem zdecydowanie przeciwny takim wynalazkom.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Mam na stanie xenony hella z zarowkami H7. Lampy mam przystosowane do zarowki H1. Jest mozliwosc kupienia zarowek H1 i podlaczyc do tych przetwornic? wszystko bedzie dobrze?
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widze jedzie taki wali po oczach wymijam patrze - no tak Lanos. Nie raz zdarzyla mi sie taka sytuacja, a jezdze troche. Ale ani razu nie zdarzylo mi sie by ktos taki nie oślepiał.

 

Słuchaj, jeżeli KAŻDY Cię oślepia, to chyba coś nie tak z Tobą, a nie wszystkimi innymi. Przesadzasz. Jak już kolega napisał - każde źle ustawione światło, źle wsadzona żarówka oślepia. To nie ma znaczenia, czy tam leży żarnik halogenowy, czy palnik ksenonowy. Wsadzenie ksenonu do lampy soczewkowej minimalizuje efekt oślepiania (mniejsza powierzchnia świecenia lampy, lepsza granica światłocienia).

Odnośnie spryskiwaczy - ok. Odnośnie samopoziomowania, to mam mieszane uczucia. Również takie układy sprawdzałem praktycznie (E38, E39). Reagują dość szybko (relatywnie), ale na polskie dziury są za wolne. Nie ma opcji, że nie poświecisz kierowcy z przeciwka po oczach przejeżdżając po nierówności o kształcie "leżącego policjanta". Na zachodzie takich dziur nie ma po prostu...

 

adachjar - myślę, że najlepszym wyjściem będzie przeprogramowanie LCM. Ceny w prawdzie nie znam, ale lepiej się zorientować. Wsadzenie dociążenia w postaci rezystora lub żarówki jest ok w przypadku postojówek, ale nie świateł mijania. Tu musiałbyś wydzielić "na lewo" 20W na stronę, w to już sporo.

Kai
Opublikowano

a tak na marginesie te spryskiwacze to można miedzy bajki włożyć, jeździłem troszkę nowym avensisem i e60 i moje spostrzeżenia sa takie:

co bodajże 5 spryskanie szyby włącza sie spryskanie lamp które tylko brudzi maskę bo na światła nic nie daje (a szczególnie jak masz robale poprzyklejane)

najlepiej jak jedziesz w trasie przy okazji postoju wjechać na stacje i po prostu je przetrzeć ta szczotka na kiju i nie tylko reflektory ale może tez światła z tylu (ja tak robie) bo ten spryskiwacz to chyba tylko takie zabezpieczenie na tych kierowców co już maja totalny syf w postaci błota na lampach,

a co do samopoziomowania to może dobre ale jak kolega wcześniej napisał za wolne na nasze drogi . owszem to działa jak zmienia nam sie ilość osób w samochodzie, dochodzi bagaż albo zjeżdżamy z góry lub jedziemy pod gore. ale i tak jak ktoś ma rozum w głowie to sam może to skorygować ręczna regulacja obok włącznika świateł

 

.... w ostatnią niedziele wracałem z poznania e60 i specjalnie zwracałem uwagę na te rzeczy wiec jestem na bieżąco i mimo autko prawie nówka z zaawansowana technologia to na dziurach i nierównościach światłami dawało w gore i w dół aż milo i samopoziomowanie g..... dawało

 

a jak ktoś ma inne zdanie to niech sobie pojeździ autem z ksenonami i wyciągnie wnioski a nie pisze co myśli bez doświadczenia - bo to tak jak z lizaniem loda przez szybę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.