Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

nie wiem co jest przyczyna spadku mocy , szczegolnie sie to odczuwa powyzej 120km/h, to co zuwazylem to:

1.po przekreceniu kluczka na pozycji 2 (zaplon) swieci sie caly czas check engine a gasnie po zapaleniu silnika czy tak powinno byc?

2. dosc glosne syczenie powietrza przy kolektorze ssacym (moze lewe powietrze),

3. delikatne stukanie z silnika jakby szklanka, moze wtryskiwacz lub zawory,

4. komputer pokladowy pokazuje temp silnika ok 104C jezdzac spokojnie po miescie

 

bylem na komputerze ale nie znalazl bledu wylkasowal kompa i kazal przyjechac za jakis czas, jedyny blad to czujnik temp. ale go skasowal

 

co nalezy sprawdzic w tej sytuacji: moze cisnienie paliwa, cisnienie w cylindrach, przeplywke, przepustnice, jakies czujniki juz sam nie wiem , dodam ze wymienilem olej na castrol 5W40 i filtr powietrza,

przed wymiana olej byl mocno przepalony (niedbalosc poprzedniego wlasciciela :mad2: ) przebieg to 136tys km

Edytowane przez krasek
Opublikowano

Na początku pytanie czy jeździsz na gazie???

Jak nie to tak jak piszesz ,sprawdź ulad zasysania powietrza,pzedewszystkim gumę przeplywomierza czy nie pęknięta.kolektor ssący możesz zdjąć i pooglądać czy caly ,dowiesz się przy okazji czy tam przez uszczelki nie lapie lewego powietrza,przy okazji jest tam wstępny wtryskiwacz paliwa on lubi glośno pracowac przynajmniej u mnie jest dośc glośny i slychac z niego cos w stylu cykania.sprawdź też świece zaplonowe.Sondy lambda wykluczam od razu bo piszesz ,ze po kompie nie ma żadnych blędów.

pozdrawiam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

odswiezam temat, kto pomoze,

po przejechaniu 1000km silnik wzial 1l oleju, nie widac zadnych wyciekow, w plynie chlodzacym tez nie ma oleju, z wydechu nie dymi na siwo wiec co jest,

z silnika dochodzi stukanie (na cieplym jak diesel), bylo mierzone cisnieinie na cylindrach i wyszlo dobrze na wszystkich, silnik ma za malo mocy ok 40KM, stuka jakby z dolu czyzby panewka jak sprawdzic, dziwne bo olej bardzo szybko zrobil sie ciemny (przepalony)

Opublikowano

hm...wygląda na to,że przegrzany silnik...

olej jest czarny ponieważ syntetyk wyplukuje nagary z silnika,które się u wcześniejszego wlascicela nagromadzily.jakiego oleju używal???

dlatego mogla zrobić się glośniejsza.

ja to widzę tak.Masz spore zużycie oleju.poprzedni wlaścicel mógl nie dopilnowac tego i przelecial się bez niego a tu już więcej nie trzeba wyjaśniać i po prostu ją dla ciebie sprzedal.dlatego może stukać panewka.a kontrolka ciśnienia oleju nie zapala się???

co do ciśnienia w cylindrach to pierścienie kompresyjne mogą być ok.ale olejowe mogą być slabe.jeżeli przegrzany to masz też do wymiany uszczelniacze zaworowe.

Jest też taka możliwośc ,że to wanosy stukają te silniki mają takie wady.

glośno też cyka wtryskiwacz wstępny paliwa.przynajmniej u mnie ale silnik pracuje niewiarygodnie przyjemnie i cicho.

Opublikowano
przed kupnem silnik chodzil cicho nie bylo stukow, poziom oleju byl prawidlowy nie bylo oznak ze silnik zle pracuje tylko olej wygladal jak smola, co tam bylo zalane nie wiadomo, po przejechaniu 600km i mocniejszego przyciskania zeby sprawdzic sie z inna e46 328ci silnik zaczal pracowac glosniej, po wymianie oleju na castrol edge 5w40 jeszcze glosniej chodzi, kontrolka od cisnienia oleju gasnie odrazu po zapeleniu silnika, ostatnio zapalila mi sie na chwile po zgaszeniu silnika zolta kontrolka od oleju, stukanie dochodzi z dolu, po dodaniu gazu stukanie ucicha jakby panewki ale pewnosci nie mam, chyba czeka mnie sciaganie dolu silnika, czekam na wasze opinie
Opublikowano
Mozesz rozkladac motor Niestety . Koles sprzedal bo przegrzal go Do wymiany : pierscienie Ale tylko orginal !!!Zmierzyc srednicowka gladzie . uszczelka . moze panewki . klawiatura i uszczelniacze . durzo kasy . Drugi pomysl sprzedac . niech inny sie martwi . ale decyzja nalerzy do ciebie . Jezeli jest takie cudo to niewiadomo jakie kwiatki jeszcze wyjda a moga !!!!
Opublikowano
na kompie zadnych bledow, cisnienie na wszystkich cylindrach prawidlowe, gora raczej nie stuka, tylko ten dol jakby na jednej panewce, silnik suchy wiec olej spala sie tylko nie widac kopcenia
Opublikowano
Moze panewka ? nie raczej jak ja by bylo slyszec to cisnienie oleju brak . wiele elementow moze sobie gadac na dole silnika : sprzeglo .dwomas .katalizatory . pompy wspomag . alternator . kazdy element moze sobie stukac . po pierscieniach olejowych moze nie byc sladu ale to tylko teoria . A jak odsysacz olejowy pod kolektore ssacym moze popsuty/ Napewno to jest klopot . jeszcze w nowo nabytym aucie to mi mowi iz wiecej jest HU... niz porzadnych ludzi . Takzwanych gownozjadow ktorzy gdyby mogli to by szklem dup.. podtarli aby tylko zaoszczedzic Polak potrafi .
Opublikowano

Witas, prosze Cie o powstrzymanie sie od uzywania przeklenstw (punkt 4 regulaminu forum BKP).

 

Co do tematu: jezeli mierzyles kompresje w cylindrach, to byc moze problemem sa uszczelniacze zaworowe.

No a spadek mocy - skad wiesz, ze brakuje 40 KM? Na wyczucie, czy byles na hamowni?

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Moim zdaniem jak bierze ci litr na 1000 KM to musi dymić ale tak jak mi kiedyś, czyli bardzo słabo bo katalizator większość zatrzymuje, generalnie będzie puszczała dymek przy wysokich obrotach i przy zmianie biegu. Tez kupiłem auto przegrzane ale odrazu było muliste wolno wkręcało sie na obroty ale vmax taki jak auta sprawnego. Później wyciąłem katalizator i wtedy było juz znacznie mocniej dymić. Jeździłem tak 40 kkm nieoszczędzając silnika i sie skończył. Łudziłem sie ze to uszczelniacze ale przy takim spalaniu nie oszukujmy sie to na pewno nie uszczelniacze. Moze też walnięte ale znaczna wiekszość spalania oleju czyli jakieś 80% to pierścienie.

 

Stawiam na to że silnik jest przegrzany, kompresje ma dobra bo sie uszczelnia olejem. Stuka dlatego ze juz ma luzy a wcześniej pewnie był zalany gęstszym półsyntetykiem. Olej robi sie czarny bo ma przedmuchy silnik. Prawdopodobnie generalny remont. Nie chce cie straszyć ale objawy sa poważne a najbardziej ten czarny nowy olej i szybkie znikanie bez wycieku

Opublikowano

co do straty mocy to porownywalem do aut ktore trzymaja serie np e46 328Ci od 0 do 150km/h szlismy rowno pozniej juz mi odjezdzalo,

silnik wkreca sie na obrotry momentalnie i ciagnie do odcinki, troche przesadzilem z tym spalaniem oleju dolalem 0.5L do stanu jaki byl przy wymianie, druga sprawa lubie wysokie obroty ale tylko wtedy gdy olej nagrzany, moze zalac silnik olejem tws 10w60 syntetyk trzymajacy gestosc w wyzszych temp. , jak silnik sie nagrzeje to obecny olej jest jak woda

Opublikowano
niestety nieda sie inaczej opisac zlosci ktora we mnie wybucha jak slysze iz koles zajechal wspanialy motor a potem go odsprzedal jak gdyby nic . 3,0 jedzie szybciej od 2,8 ito sie czuje a powyrzej 150 to wogule jest roznica . Chyba sie z tym zgodzicie
Opublikowano

oczywiście,ze tak.

w takiej budzie to powinna zamiatać większość aut w mieście :mrgreen: .

zdrowy silnik napewno zagwarantuje niesamowite wrażenia w szczególnosci przy przyspieszaniu.

 

 

tak z ciekawości ile wyjdzie remont takiego "serca"...?

czy wogóle ktoś podejmie sie remontu,jak zgrac to później żeby grało jak trzeba.

Opublikowano
aby zrobic to dobrze ( bardzo dobrze ) Wiadomo jezeli ktos kopuje 330 ci chyba wie ile go moze to kosztowac cena wyjsciowa tego auta przeklada sie na ewentualne remonty . od 5000 do 10000 zl powinien sie zamknac . Ja zaraz uslysze ze mozna kopic taniej taki motor ale on juz taki ma i drugi do kapletu mu nie jest potrzebny . a gadanie ze mam 3.0 do sprzedania poprzebiegu 30tys to mrzonki i klamstwa . chyba ze po testach ale takie motory trafiaja do niewielu na swiecie .
Opublikowano
no ok mozna trafic ale mozna i trafic jak kola w plot czesciej trafia sie w plot, Jak niema przyjaciol tam gdzie mozna takie cuda wyciagnac to niech zrobi remont . bo jak kopil takie szczescie to znaczy ze byl napalony : ajak wrzyscy wiemy gdy korczak twardnieje to mozg flaczeje .dotyczy to lal jak i fur . Kiedys zrobie ranking korczak stwardnialy a klopoty napewno 99% zalerznosci . (autopsja )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.