Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich zgromadzonych,

od niecałego miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem 320i, (92' , sprowadzona od 1-wszego właściciela z niemiec) autko jest generalnie w rewelacyjnym stanie (wymieniłem zaraz po kupnie filtry + oleje standardowo, wiskozę i pompę wodną oraz gumy wahaczy) lakier miodzio, ogólnie kot :) niestety musiałem wzbogacić wyosażenie autka o gaz (oczywiście sekwencja), gdyż robię ok 200 km/dzień, więc koszt benzyny byłby dla mnie dość obciążający.

 

ale zmierzając do tematu:

z tego co już wyczytałem na owym forum nie mam vanosa i moje pytanie: jaka różnica "vanos/no vanos" ?

kolejne pytanie: jakiś czas temu (uprzedzę pytania: po zamontowaniu gazu) zwróciłem uwagę, że niekiedy (średnio raz/dwa razy w tygodniu) czuć zapach benzyny (przez nawiew głównie.. raz chyba gdy wysiadłem z autka). Jaka może być tego przyczyna?

i jeszcze jedno: wg. mojego ojca (zapaleniec motoryzacyjny) ma za mało mocy (mówił, żebym sprawdził na komputerze, bądź też kompresję). jakie osiągi vmax bądź przyspieszenie powinna mieć?

i ostatnie: wydaje mi sie, że z tylnych drzwi od str. pasażera coś stuka, nie na wybojach, ale głównie gdy puszczę hamulec na światłach, a jest lekka nierówność i auto się "minimalnie" stacza.. możliwe, że poprostu wtedy to słychać, gdy silnik oraz sama jazda nie zagłuszają. jaki może tu tkwić problem?

 

 

z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam. :)

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Opublikowano

Widze że jesteś z wawy na ulicy mineralnej 26 na okęciu masz hamownię

cena 50zł więc śmieszna

 

Co do Vanosa to napewno inaczej rozkłada się krzywa momentu i mocy auta, jest trochę elasyczniejsze i mniej pali - tak to wygląda z założenia a w praktyce różnice trudno wyłapać

 

Ja mam silnik 2.0i M52 (Vanos)

 

 

co do stukania to spróbuj wyważyć koła z tyłu chyba że to robiłeś to może gumy stabilizatora bądź łącznik

 

 

pzdr.

.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

320 z vanosem ma lepsza krzywa momentu, wczesniej osiaga maksymalna jego wartosc,

co do smrodu paliwa w kabinie - tez tak u mnie smierdzialo i mialem po prostu przetarty czy zlamany przewod paliwowy, innym razem cieklo mi paliwo z jednego z wtryskiwaczy na listwie wtryskowej, musisz sam to zdiagnozowac jakos bo przyczyn moze byc wiele, powodzenia:D

Opublikowano

Tak, co do benzyny to też obstawiam przetarcie przewodu, chyba że razem z tym przeglądem co robiłeś wymieniałeś filtr paliwa i mechanik za słabo dokręcił cybant i cieknie ...

 

 

 

 

Daj przy okazji jakieś zdjęcia swojej maszyny ...

.
Opublikowano

Witam,

dzięki za szybki respons, zamieszcam kilka zdjęć wraz z pytaniami :)

http://picasaweb.google.com/Lajfel/320PowodWDoSzczCia02

jest tu kilka zdjęć + zdjęcia usterek.

1 - kabel (od masy??) czy może zostać w takim stanie, czy lepiej zabezpieczyć?

2 - wyciek spod uszczelki - jest to niewielki wyciek, ale po wyczyszczeniu i kilku kilometrach znów wraca.. co to dokłądnie jest i ile moze wynieść naprawa?

3 - odprysk na szybie - chciałbym to zabezpieczyć, wiecie gdzie i za ile i czy wogóle się da?

 

dzięki i pzdr.

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Opublikowano

1- też mam ten problem u siebie, kable masowy mi się przecierają i pękają, nic pilnego ale przy okazji możesz wymienić

 

2- lekko ci się Vanos poci, chyba nie ma strachu ale niech ktoś jeszcze się wypowie

 

3- chyba za głębokie uszkodzenie na naprawę i czeka cię wymiana szyy, podjeć do zakładu to ci powiedzą czy wywalić czy naprawią, koszt naprawy około 150zł, jeśli bez wywalania szyby

 

w środku stan idealny - widać że mało jeżdżona ale z zewnątrz masz trochę do roboty =)

 

pzdr.

.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2- lekko ci się Vanos poci, chyba nie ma strachu ale niech ktoś jeszcze się wypowie

ten nie ma vanosa,

 

co do reszty to mi tez tak cieknie, i ponoc to zuplenie normlane w tych silnikach, a te fotele i kanapa to nie sa czasami przekladane?? bo zaglowki z tylu to chyba po 94 dopiero byly. Pozdro

Opublikowano
a te fotele i kanapa to nie sa czasami przekladane?? bo zaglowki z tylu to chyba po 94 dopiero byly. Pozdro

 

Co prawda mam coupe ale:

 

Prod. date 1992-11-24

Order options

498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE

Opublikowano
To co się poci to uszczelka pokrywy zaworów lekko przepuszcza. Obadaj silnik dookoła czy w innych miejscach nie cieknie więcej i sprawdź czy pod cewkami świece nie pływają w oleju. Jeżeli cieknie tylko z przodu to zostaw jak jest. Ale jezeli cieknie na świece to trzeba zmienić komplet uszczelek pod pokrywą zaworów. Cena to około 100zł. Roboty przy tym na 1,5 godzinki Pozdrawiam
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano

co do szyby, to zostawie tak jak jest, ewentualnie jakies wypełnienie czy cuś...

co do wycieku.. ślini sie tylko w tym miejscu, świece ok.

fotele raczej są od nowości, bo miejscami są lekko zajechane (na zdjęciach nie widać..), wydaje mi się, że poprostu ktoś naprawde dbał o ten egzemplarz, tak jak teraz ja ;)

 

nie wiem co z tą mocą, gdy przesiadłem się z matiza kilka dni był diabeł, teraz juz mi coś brakuje kucy ;);)

wlasnie, a nawet jesli jest wszystko w porzadku, jest cos, co moge zrobic, by miala troche więcej sily? wiem, ze uturbienie odpada, lepszy swap, ale jakbym cos w tym kierunku mial robic, to nie wsadzalbym gazu, przyoszczedzil troche i pyknął ładną emkę :) w sumie takie są plany na najblizsze lata, ale to juz e46 (mam nadzieje :modlitwa: )

 

co Wy robiliscie w swoich maszynach, zeby bylo bardziej cacy? :)

 

 

aha.. co do wyposazenia: nie sadzicie, ze dziwne jest to, ze w gruncie rzeczy jest full opcja (oproc elektryki tyłu), a nie ma klimy?

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Opublikowano

no trachę lipa z tą klimą, ale full opcja w bmw to pojęcie względne (daj fote deski rozdzielczej)

 

co mażesz zrobić to standard w wolnossących:

- wkładka KN, nie dawaj stożka bo było dużo przypadków że moc spadała

- zmiana wydechu. ewentualnie wycięcie kata

- jakiś chips

 

 

chyba że chcesz ostrzejszą zabawę, czyli kompletny dolot, sportowe wałki ...

.
Opublikowano

Na oko ladny egzemplarz.

Ja bym nie robil zadnych wyciec katalizatora ani niczego w tym rodzaju - warto po prostu utrzymywac samochod w idealnym, oryginalnym stanie, i tyle. Czesci oryginalne mozesz kupic na Narbutta - wbrew pozorom wcale nie sa drogie.

 

Co do gazu - jezeli instalacja sekwencyjna jest prawidlowo zamontowana i zestrojona, to nie powinno byc zadnych problemow.

Zapach benzyny bierze sie prawdopodobnie z jakiejs nieszczelnosci w ukladzie paliwowym, albo np. z nieszczelnego... korka od baku.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Różnica między jazdą na wkładce a bez jest minimalna, przy dobrych wiatrach 3KM ale zależy od egzemplarza auta

 

U mnie wyczuwam minimalną różnicą, auto ma ciutkę mocniejszą górę i ładniejszy dźwięk przy wyższych obrotach =)

 

Ale nie są to powalające różnice...

 

 

Ale jak to się mówi grosz do grosza i będzie kokosza...

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.