Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam pytanie co jest przyczyną że przednie koła na postoju ruszają się przód i tył nie ruszają się na boki można to sprawdzić ręcznie i czy da się ewentualnie taką usterke samemu naprawić??
Opublikowano

Witam

 

Masz wyrobiona tyleje na wahaczu... Koszt takiej tulei to około 100PLN. Co do wymiany to jak masz podnośnik i pare kluczy to spokojnie mozesz soebie sam wymienic.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie wiem jak jest w E46 ale w E36 koła mają ruszać się lekko w przód i w tył i wcale nie oznacza to uszkodzenia tulejek.

Jesli tutaj jest podobnie - to wszystko jest OK.

Opublikowano
Witam

 

Masz wyrobiona tyleje na wahaczu... Koszt takiej tulei to około 100PLN. Co do wymiany to jak masz podnośnik i pare kluczy to spokojnie mozesz soebie sam wymienic.

 

Pozdrawiam

 

dokladnie tak.Kola musza byc sztywne

 

pozdr

Opublikowano
witam mam pytanie co jest przyczyną że przednie koła na postoju ruszają się przód i tył nie ruszają się na boki można to sprawdzić ręcznie i czy da się ewentualnie taką usterke samemu naprawić??

 

W E46 D (patrz temat) tuleje sa na aluminiowym wahaczu :)

Poza podnosnikiem przydalaby sie.. prasa....

Chociaz nie jestem pewny czy ja dobrze identyfikuje odpowiednia czesc.....

 

Poprawcie mnie prosze..

 

Wiem, bo u mnie niestety wymienili po calosci wahacze, tuleje etc/itd za co skasowali mnie ladna sumka (wg cennika) :D

 

 

 

 

 

"a mogl zabic" :P

Opublikowano
zobacz .........../ %5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/86153_p.png

 

nr.8 mozna wymieniac

 

nr.7 kupujesz w komlecie

 

Ale mi wymienili wszystkie numerki 6 w moim samochodzie :)

I wlasnie numerek 6 nazywam wahaczem a te wystajace z niego, gumowe to IMHO swoznie o ile dobrze zapamietalem :)

 

Mialem do wymiany TYLKO te gumowe swoznie ale nie mieli prasy wiec musialem wymienic calosc (wspomniany numer 6).

Opublikowano
jak sa swoznie wybite to przewaznie tuleje sa tez pozrywane /ja tez wymienialem wszystko/ do wymiany swoznia nie potrzeba prasy tylko wystarczy dobre imadlo lub mlot i dobra podstawa zeby nie drgalo..
Opublikowano
jak sa swoznie wybite to przewaznie tuleje sa tez pozrywane /ja tez wymienialem wszystko/ do wymiany swoznia nie potrzeba prasy tylko wystarczy dobre imadlo lub mlot i dobra podstawa zeby nie drgalo..

 

W aluminiowych ? W starych E36 mozna tak bylo robic, w aluminiowych, cytuje: "jest to niemozliwe nalezy kupic nowe".

 

Przy okazji wymienilem poduchy pod silnikiem i stukanie podczas odpalania - zniknelo

Opublikowano
nie masz racji mozna wymieniac nawet w aluminiowych /wewnetrzny jest wciskany, zewnetrzny jest wciskany i zacisniety alu/alu rant trzeba obciac i wcisnac tak jak wewnetrzy ja tak zrobilem tylko dodalem klej specjalne, niemcy robia juz wachacz z wymiennymi swozniami.....w pasacie b5 nie mozna wymieniac bo tam jest swozen zalany... :cool2:
Opublikowano
Zdejmij wahacz i oddaj do regeneracji bez problemu wymienią ci sworznie. Jak chcesz sobie kupić nowe kompletne wahacze, to zakup Febii bilstein gdzie jest opcja obu wymiennych sworzni ale IMO jest bez sesnsu jak są proste, nie pokrzywione wahacze. Napewno też są wywalone tule które juz wcześniej forumowicze podawali. Jeat to jeden z najsłabszych punktów zawieszenia. Kup najlepiej markowe ( FEBI, MAYLE, itp ) bądz od M3 wtedy wytrzymają dłużej. Najlepszym wyjściem ale drogim jest zamówienie synenbloków z Powerflexa :-)
Opublikowano
witam jak w temacie u mnie jest podobny problem w e46 328 ,podczas jazdy po bruku lub polnej drodze czy przez przejazd kolejowy slychac stuki z przedniego zawieszenia.Bylem na wymianie oleju w silniku i mechanik stwierdzil ze to lacznik stabilizatora bo nic innego tam niemoze stukac! Zamowilem łaczniki orginalne cena 260zl za 2 szt. wymienilem a stukac jak stukalo to stuka.Mechanik stwierdzil ze moze trzeba wymienic wachacze.Czy jak wymienie same tuleje te co narysunku 7 , 8 stukanie moze ucichnąc i co sadzicie o zmienikach? Czy lepiej zamowic orginalne??
Opublikowano
witam jak w temacie u mnie jest podobny problem w e46 328 ,podczas jazdy po bruku lub polnej drodze czy przez przejazd kolejowy slychac stuki z przedniego zawieszenia.Bylem na wymianie oleju w silniku i mechanik stwierdzil ze to lacznik stabilizatora bo nic innego tam niemoze stukac! Zamowilem łaczniki orginalne cena 260zl za 2 szt. wymienilem a stukac jak stukalo to stuka.Mechanik stwierdzil ze moze trzeba wymienic wachacze.Czy jak wymienie same tuleje te co narysunku 7 , 8 stukanie moze ucichnąc i co sadzicie o zmienikach? Czy lepiej zamowic orginalne??

 

Wymien takze to co jest na rogach w numerze 6 :)

Ja mialem dokladnie to samo i spac mi to nie dawalo. PO wymianie tych rzeczy stukow brak. Dodatkowo jeszcze kierownica mi drgala ale to juz temat na inny watek.

Opublikowano

papik nr6 to znaczy cale wachacze

:( z tego co sie orietowalem to koszt nowych wachaczy i tulei orginalnych bmw to okolo 2000zll :cry:

 

a co sadzicie o zamienikach :?: :?: czy lepiej zainwestowac odrazu i kupic orginalne :roll:

Opublikowano
papik nr6 to znaczy cale wachacze

:( z tego co sie orietowalem to koszt nowych wachaczy i tulei orginalnych bmw to okolo 2000zll :cry:

 

a co sadzicie o zamienikach :?: :?: czy lepiej zainwestowac odrazu i kupic orginalne :roll:

 

Ha! A tu sie upieraja ze te czesci z numeru 6 sa wymienne.

Niestety koszty sa duze ale wahacz kosztuje okolo 800zl + wymiana i rzeczywiscie robi sie 2000zl.

 

U mnie te gumki na wahaczu byly luzne, tak luzne,ze po wymianie mozna bylo reka bezproblemowo nimi poruszac w kazda strone :)

 

Zamiennik, zalezy jaki - jak najbardziej za. Nie bede sypal nazwami firm, bo nie pamietam ale zazwyczaj "zamiennik" to ta sama czesc co oryginal jedynie bez logo i szarego pudelka BMW :)

Opublikowano

ja wymienialem same tuleje i zaplacilem z robotą 370 zł.

z tego co pamietam sworznie tez mozna wymienic, nie trzeba od razu calego wahacza.

tylko 1.8 ale daje rade;)
Opublikowano
pojade dzisaj do jescze jednego zaprzyjaznionego mechanika zobaczymy co on powie ??? I zorjetuje sie jakie sa ceny zamienikow . Jak dowiem sie wszystkiego ,albo wymienie napewno dam znac , dzieki za porady :dance:
Opublikowano
800 za hahacz to cena dla amatora :-). On kosztuje 500 u Importera\hurtownika. Z tego miejsca bierze warsztat i dodaje (poz robotą) 300 zeta lub sklep i bez roboty oczywiście też kasuje 300 zeta. Marża 60% uwazam ze jest nie na miejscu :!: :!: :!: Jak sie potargujesz to za dużo mniej kupisz- i tak powinno być.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
witam bylem dzisaj na szarpakach w innej stacji diagnostycznej ,koles stwierdzil wedlug niego ze to bedzie luz na drazku kierowniczym (nie koncowki) tylk ta sirodkowa czesc drazka kosz to okolo 120 zl za sztuke i gumy trzymajace wachacz nie byl do konca pewny ale mowi,ze mozna by je wymienic orginal 250zl sztuka ,a zamienik z firmy "febi" 200 zl komplet 2szt cala wymiana z czesciam to koszt okolo 650zl :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.