Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy ktos z Was mial zjawisko pt: uruchamiam zimny silnik, wskazowka temperatury wody podnosi sie po chwili szybko do polowy, idzie dalej na czerwone pole (czerwona kontrolka przegrzania NIE zapala sie) , zostaje tam jakies kilka kilometrow i potem rownie szybko wraca do polowy i juz tak zostaje nie zmieniajac swojej pozycji....

Dodam tylko, ze zostala wymieniona pompa wody, termostat i wisko na nowe (oryginalne)

W serwisie powiedzieli mi, ze to tylko czujnik temp wody i za 600 PLN chetnie mi go wymienia... Jest on bowiem podobno pod kolektorem ssacym...

Co Wy na to?

Opublikowano

Jezeli w ASO tak stwierdzili, to zapewne na podstawie przeprowadzonej diagnostyki.

Nie klamali napewno mowiac o lokalizacji czujnika temperatury w M57.

Na rysunku oznaczony nr 6

http://www.who.vectranet.pl/~yzf/231.JPG

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Dzieki za info. Jezeli mialbym to robic w warsztacie, to pewnie trzeba by zdjac ten kolektor? Potrzebuje wtedy nowa uszczelke pod ten kolektor?

Duzo jest z tym zachodu? Czy moze to olac i zrobic przy innej okazji?

Opublikowano
Dzieki za info. Jezeli mialbym to robic w warsztacie, to pewnie trzeba by zdjac ten kolektor? Potrzebuje wtedy nowa uszczelke pod ten kolektor?

Duzo jest z tym zachodu? Czy moze to olac i zrobic przy innej okazji?

 

Uszczelke wypadaloby zmienic (w ASO napewno to zrobiona przed zalozeniem kolektora). Troche roboty napewno jest.

Trudno mi doradzic,czy mozesz "olac" ten czujnik - nie wiadomo czy poza wskaznikiem temperatury nie przekazuje on informacji do innych ukladow silnika. Podejrzewam,ze cena,ktora podales wczesniej obejmuje koszt czujnika wraz z wymiana (wydaje sie yc za wysoka jak za sam czujnik).

pzdr

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
opisywalem wczesniej zachowanie wskazowki temperatury wody. Zimny silnik temp idzie po chwili na czerwone pole i po kilku kilometrach opada do polowy i tak juz zostaje na caly czas jazdy. W ASO podejzewali ze jest to uszkodzony czujnik wody pod kolektorem i chcieli go wymienic za 600 PLN. Kupilem oryginalny czujnik BMW, w innym warsztacie zdjeli kolektor ssacy, wymienilem ten czujnik, zmienilem przy okazji wszystkie uszczelki i .... to samo. Dodam, ze moja E39 530d ma nowa pompe wody, termostat, wisco, nowy plyn w ukladzie itd, wszystkie elementy oryginal BMW. Pomocy!!! Czyzby jest tak zapowietrzona? (Sprawdzalem sa dwa odpowietrzniki i leci plyn) Uszkodzona wskazowka w liczniku????? Nie mam juz pojecia? DZIEKI!!!!
Opublikowano
opisywalem wczesniej zachowanie wskazowki temperatury wody. Zimny silnik temp idzie po chwili na czerwone pole i po kilku kilometrach opada do polowy i tak juz zostaje na caly czas jazdy. W ASO podejzewali ze jest to uszkodzony czujnik wody pod kolektorem i chcieli go wymienic za 600 PLN. Kupilem oryginalny czujnik BMW, w innym warsztacie zdjeli kolektor ssacy, wymienilem ten czujnik, zmienilem przy okazji wszystkie uszczelki i .... to samo. Dodam, ze moja E39 530d ma nowa pompe wody, termostat, wisco, nowy plyn w ukladzie itd, wszystkie elementy oryginal BMW. Pomocy!!! Czyzby jest tak zapowietrzona? (Sprawdzalem sa dwa odpowietrzniki i leci plyn) Uszkodzona wskazowka w liczniku????? Nie mam juz pojecia? DZIEKI!!!!

 

Jesli czujnik byl wymieniany w ASO, to napewno odpowietrzyli uklad chlodzenia. Jesli sprawdzili wszystkie przewody elektryczne, to nie pozostaje nic, jak uszkodzony wskaznik poziomu paliwa.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
miales na mysli wskaznik temperatury wody!

 

 

Tak, przepraszam za blad! Jesli przewody elektryczne sa wporzadku, czujnik temperatury zostal wymieniony, termostat,sprzeglo wiskotyczne jest okay, to prawdopodobnie jedyny mozliwy uszkodzony element.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
opisywalem wczesniej zachowanie wskazowki temperatury wody. Zimny silnik temp idzie po chwili na czerwone pole i po kilku kilometrach opada do polowy i tak juz zostaje na caly czas jazdy. W ASO podejzewali ze jest to uszkodzony czujnik wody pod kolektorem i chcieli go wymienic za 600 PLN. Kupilem oryginalny czujnik BMW, w innym warsztacie zdjeli kolektor ssacy, wymienilem ten czujnik, zmienilem przy okazji wszystkie uszczelki i .... to samo. Dodam, ze moja E39 530d ma nowa pompe wody, termostat, wisco, nowy plyn w ukladzie itd, wszystkie elementy oryginal BMW. Pomocy!!! Czyzby jest tak zapowietrzona? (Sprawdzalem sa dwa odpowietrzniki i leci plyn) Uszkodzona wskazowka w liczniku????? Nie mam juz pojecia? DZIEKI!!!!

 

Teraz to juz narawde zglupialem.... wymienilem czujnik temperatury wody, tan pod kolektorem ssacym. Przy okazji zalozylem wszystkie nowe oryginalne uszczelki... i problem nie znikl!

Poradzcie prosze co sie dzieje bo juz mam dosyc.

Wskaznik wody po krotkiej jezdzie idzie na czerwone pole i po kilku km zjezdza do pionu i juz tak pozostaje. Moge jechac w korkach, stac na wlaczonym silniku i nie drgnie ani na milimetry. Objew wystepuje tylko z zimnym silnikiem i po dlugim postoju. wtedy sytuacja sie powtarza...

Moze mam wyjac hlodnice, a moze intercooler i go oczyscic? POMOCY

!!! i wielkie dzieki za

Opublikowano
opisywalem wczesniej zachowanie wskazowki temperatury wody. Zimny silnik temp idzie po chwili na czerwone pole i po kilku kilometrach opada do polowy i tak juz zostaje na caly czas jazdy. W ASO podejzewali ze jest to uszkodzony czujnik wody pod kolektorem i chcieli go wymienic za 600 PLN. Kupilem oryginalny czujnik BMW, w innym warsztacie zdjeli kolektor ssacy, wymienilem ten czujnik, zmienilem przy okazji wszystkie uszczelki i .... to samo. Dodam, ze moja E39 530d ma nowa pompe wody, termostat, wisco, nowy plyn w ukladzie itd, wszystkie elementy oryginal BMW. Pomocy!!! Czyzby jest tak zapowietrzona? (Sprawdzalem sa dwa odpowietrzniki i leci plyn) Uszkodzona wskazowka w liczniku????? Nie mam juz pojecia? DZIEKI!!!!

 

Teraz to juz narawde zglupialem.... wymienilem czujnik temperatury wody, tan pod kolektorem ssacym. Przy okazji zalozylem wszystkie nowe oryginalne uszczelki... i problem nie znikl!

Poradzcie prosze co sie dzieje bo juz mam dosyc.

Wskaznik wody po krotkiej jezdzie idzie na czerwone pole i po kilku km zjezdza do pionu i juz tak pozostaje. Moge jechac w korkach, stac na wlaczonym silniku i nie drgnie ani na milimetry. Objew wystepuje tylko z zimnym silnikiem i po dlugim postoju. wtedy sytuacja sie powtarza...

Moze mam wyjac hlodnice, a moze intercooler i go oczyscic? POMOCY

!!! i wielkie dzieki za

Opublikowano
Teraz to juz narawde zglupialem.... wymienilem czujnik temperatury wody, tan pod kolektorem ssacym. Przy okazji zalozylem wszystkie nowe oryginalne uszczelki... i problem nie znikl!

Poradzcie prosze co sie dzieje bo juz mam dosyc.

Wskaznik wody po krotkiej jezdzie idzie na czerwone pole i po kilku km zjezdza do pionu i juz tak pozostaje. Moge jechac w korkach, stac na wlaczonym silniku i nie drgnie ani na milimetry. Objew wystepuje tylko z zimnym silnikiem i po dlugim postoju. wtedy sytuacja sie powtarza...

Moze mam wyjac hlodnice, a moze intercooler i go oczyscic? POMOCY

 

Intercooler, czyli chłodnica pośrednia powietrza doładowanego, nie ma tu raczej wplywu na zainstniałą sytuację. Co Ci powiedzieli w ASO? Może warto yłoby,abyś podjechał do innego ASO, jeśli w tym mechanicy nie ogarniają tematu.

 

Dla mnie Twój przypadek jest zagadkowy. Jeśli wskaźnik tylko pokazuje temperature krytyczną (czerwony zakres na tarczy termometru) mimo, iż stan faktyczny jest inny (silnik pracuje w temperaturze roboczej) to ja nie przejmowałbym się tym.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Nie chce jechac ponownie do ASO bo wyjde bez portfela ja zaczna mi szukac przez 8 h przyczyny.. Tez mam podejzenie, ze jest to tylko wskazowka, ale nie na 100%. Jak wymienie zegary na nowe, to bede pewnien. Mysle, ze wyjme hlodnice i ja przeczyszcze...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Objawy masz typowe dla uszkodzonego lub źle dobranego termostatu.

Termostat zbyt późno otwiera duży obieg (na chłodnicę) lub się zacina (chociaż nie wiem jak to możliwe).

Kupiłeś termostat oryginalny z seriwsu? Może jest źle dobrany.

Ja jestem przed jego wymianą.

 

1. Może mi powiesz czy dużo płynu ulewa sę przy jego wymianie?

2. Gdzie są odpowietrzniki układu chłodzenia?

(pewnie po wymianie układ chłodzenia jest zapowietrzony)

3. Czy dużo przodu trzeba rozebrać aby się do niego dostać?

Pozdr

Migacz

Opublikowano

Termostat zostal wymieniony na nowy, firmowy BMW o nr: 11512354056. Z tego co wiem to jest to jedyny termostat, ktory pasuje do 530d po 9/1999. W starym, ktory byl poprzednio w aucie zauwazylem, ze mechanizm termostatu spadl z jednej strony z wnetrza obudowy (lub zostal zdjety...???). Na starym objaw wskazowki na zegarach tez byl (czyli czerwone pole przy zimnym samochodzie lub po dluzszym postoju) lecz wskazowka spadala do polowy juz po kilku metrach po ruszeniu. Na nowym objaw ten jest do tej pory i wskazowka spada dopiero po kilku km. Ja juz naprawde nie wiem, czy jest to wina termostatu czy zegarow. Mechanik odpowietrzal uklad juz kilka razy podnoszac przod auta...

W srode chce zdjac ten termostat, Wyjac hlodnice, odkamienic ja, zalac nowym plynem Castrol Antifreeze NF, odpowietrzyc jeszcze raz i wtedy moze bede wiedziec wiecej... Odpowietrzniki znajdziesz miedzy pokrywa silnika z przodu a wentylatorem, zdejmujac oczywiscie ta pierwsza....

Napisz jak Tobie poszlo![/url]

Opublikowano
Odpowietrzniki znajdziesz miedzy pokrywa silnika z przodu a wentylatorem, zdejmujac oczywiscie ta pierwsza....

Napisz jak Tobie poszlo![/url]

 

Ja mam ten sam numer na termostacie, czyli masz OK. U mnie objawy typowe dla uszkodzonego tzn. silnik jest niedogrzany a nawet spada temp. przy wyższej prędkości. U Ciebie to naprawdę dziwny objaw.

 

Termostat już zlokalizowałem, patrzać na silnik jest po lewej stronie na kadłubie. Czy tak? Napisz mi proszę czy dużo trza rozkręcić aby go wymienić czy tylko pokrywy silnika? Na oko mało tam miejsca.

W przyszłą sobotę z nim powalczę i napiszę jak poszło.

Pozdrawiam

Migacz

Opublikowano
Termostat zostal wymieniony na nowy, firmowy BMW o nr: 11512354056. Z tego co wiem to jest to jedyny termostat, ktory pasuje do 530d po 9/1999. W starym, ktory byl poprzednio w aucie zauwazylem, ze mechanizm termostatu spadl z jednej strony z wnetrza obudowy (lub zostal zdjety...???). Na starym objaw wskazowki na zegarach tez byl (czyli czerwone pole przy zimnym samochodzie lub po dluzszym postoju) lecz wskazowka spadala do polowy juz po kilku metrach po ruszeniu. Na nowym objaw ten jest do tej pory i wskazowka spada dopiero po kilku km. Ja juz naprawde nie wiem, czy jest to wina termostatu czy zegarow. Mechanik odpowietrzal uklad juz kilka razy podnoszac przod auta...

W srode chce zdjac ten termostat, Wyjac hlodnice, odkamienic ja, zalac nowym plynem Castrol Antifreeze NF, odpowietrzyc jeszcze raz i wtedy moze bede wiedziec wiecej... Odpowietrzniki znajdziesz miedzy pokrywa silnika z przodu a wentylatorem, zdejmujac oczywiscie ta pierwsza....

Napisz jak Tobie poszlo![/url][/quote

 

Sprawdz sobie tu czy masz prawidlowy termostat /wyglada to na termost. ze za pozno otwiera/ wpisz ostatnie 7 liter/cyfr ..vin http://bmwfans.info/original/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.