Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam jakies podwojne szyby w aucie, jakby klejone z dwoch plus jakies wypelnienie w srodku. co daja takie szyby? w instrukcji nic nie pisze na ten temat. czasem na allegro widze opisy: szyby pancerne, szyby atermiczne, szyby fotochromowe, szyby dzwiekoszczelne... jakie w koncu sa te szyby?

na dodatek maja jakis ciemny pasek wokol obwodu. widzialem kiedys cos takiego w mercedesie klasy s - on tez mial jakies grubsze te szyby.

Opublikowano
mam jakies podwojne szyby w aucie, jakby klejone z dwoch plus jakies wypelnienie w srodku. co daja takie szyby? w instrukcji nic nie pisze na ten temat. czasem na allegro widze opisy: szyby pancerne, szyby atermiczne, szyby fotochromowe, szyby dzwiekoszczelne... jakie w koncu sa te szyby?

na dodatek maja jakis ciemny pasek wokol obwodu. widzialem kiedys cos takiego w mercedesie klasy s - on tez mial jakies grubsze te szyby.

 

prawidłowa nazwa to szyby atermiczne, teoretycznie nie parują nie wiem jak to jest w praktyce, teoretycznie jest troszkę ciszej w środku, rozwalić taką szybę też trudniej; ładniej też to wygląda ;-) Ogólnie mając wybór między zwykłymi a takimi wybrałbym właśnie takie.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Piszecie tylko pół prawdy, Szanowni Panowie, gdyż w E38 montowano kilka rodzajów szyb, w tym dwa o takiej samej grubości, jednak inaczej zbudowane. Pierwszy typ nazywał się Doppelverglasung i był zbudowany z dwóch cienkich szyb rozdzielonych warstwą gazu. Za komplet takich szyb pierwszy właściciel musiał dopłacić coś około 800 marek. Drugi typ nazywał się Schuetzverglasung i składał się z dwóch grubszych szyb połączonych folią antywłamaniową. I to ta folia czasami powoduje nieprzyjemny dla oka efekt widocznych w rogach białych przebarwień. Za taki komplet szyb pierwszy właściciel musiał dopłacić prawie 3500 marek. Oba typy miały być atermiczne i nie powodować pocenia. Ja mam u siebie ten drugi rodzaj i mogę potwierdzić, że prawie się nie pocą...

Pozdrawiam

PS. Za typowe szyby pancerne, które były grubości kilku centymetrów, nie otwierały się z tyłu, a z przodu można je było uchylić tylko na kilka centymetrów, pierwszy właściciel musiał zapłacić ponad 10000 marek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.