Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

od 2 miesięcy jestem posiadaczem e36 z silnikiem 2.0. Rocznik 92.

Problem jest w tym że mam pewne problemy z tym samochodem.. posiadam instalacje Lpg. Silnik przełącza sie na gaz od 2 tyś.. I o ile na gazie chodzi w miare równo, ( tylko na zimnym lekkie zachwiania obrotów) to na bezynie jest dramat, czasem po odpaleniu chodzi dobrze, a po lekkim dodaniu gazu obraty skaczą jak szalone. aż w końcu sam gaśnie.. ostatnio gasł cały czas..jak stałem na światłach ( już na ciepłym silniku co chiwla samochód gasł jak tylko puściłem gas :/ Na gazie tak nie ma... Czego to może byś przyczyna ?? ( na benzynie raz chodzi dobrze a raz gaśnie lub szarpie)

 

2. Stuki w tylnik zawieszeniu po prawej stronie... podczas szarpnięc, przy większych dziurach i jeździe po kostce brukowej ?? cóż to może być ?

 

3. nie wiem czy tak powinno być ale na postoju na biegu jałowym wskaźnik zużycia paliwa wskazuje wiecej niż 30 l czyli po prostu go nie widać !! Tak powinno być ?

 

4. ostatnio (miałem tak z 2 może 3 razy) zaczeło buczeć wspomaganie, mam wprawdzie wyciek może to być oznaka małej ilości płynu do wspomagania, a jak tak to czym może być spowodowany wyciek i jaki płyn wlać do wspomagania? jak mogę sprawdzić stan płynu

 

5. Skrzynia, przy zmianie z 1 na 2 i czasami 2-3 odczuwam ( ale pod ręką) lekki zgrzyt. Nie słychać go tylko czuć!! przy innych biegach tak nie mam

 

6. Spalanie najmniej samochód pali mi 13 litrów gazu, ale przy bardzo wolnej jeździ.. przy normalnej i ostrej z 15/17 a ostatnio jak postałem w korkach spalił 20l.. Wiem ze bmw duzo pali ale czy to normalne że aż tyle (szczególnie te 20 mnie martwi?

 

7. Ogrzewanie a raczej klimatyzacja, gdy włącze ( to zaczynają skakać obroty) ( wcześniej samochod chodzi równo) jak wyłącze wszystko jest w porządku

 

No to chyba tyle :) mam nadzieje że ktoś mi choć trochu pomoże...

Opublikowano

1. moze bys ze sonda lambda

2. tak naprawde moze to byc kazdy z elementow zawieszenia

3. tak powinno byc

4. stan plynu - odkrec korek, jest w nim od spodu nim miernik

6. regulacja moze pomoc (moze to miec zwiazek z sonda lambda)

7. powodem zawahania obrotow jest zalaczenie sie sprezarki klimy

Opublikowano
ja myślałem że może to być silnik krokowy. A teraz jak odpalam to musze nim kręcić tak z 5-6 sekund. kurde no denerwuje mnie to trochu.. :/ i teraz nie wiem co bardziej prawdopodobne sonda czy silnik.. teraz jak jechałem to na gazie go też chwiało na obratach.. ale nie gasł.. jak sie nagrzal już było dobrze ..
Opublikowano

Sprawdzic sonde lambda.. zaloze sie, ze padnieta. Problem z praca na benzynie - sprawdzic pompe paliwa.. Jazda na LPG i czesta rezerwa w baku = wykonczona pompa.

 

Ad.5 sprawdzic laczniki i stan oleju w skrzynii. Ew wymienic olej. Jak nie pomoze to synchronizatory leza.

Opublikowano
a i jeszcze jeden problem.. nawet nawet podczas jazdy na lpg. lubi śmierdzieć benzyną :/ teraz jak wracałem z pracy i miałem ogrzewanie na maxa śmierdziało w środku..
Opublikowano

silnik krokowy to raczej nie jest bo on odpowiada za obroty biegu jałowego. tez sprawdziłbym sondę.

sprawdzenie zawiasu w dobrym serwisie to ok 20zł-warto.

a co do smrodu to sprawdź przewody paliwowe w jakim są stanie (od pompy do silnika)

Opublikowano
no własnie myślałem że zapach benzyny możę mieć coś wspólnego z uszkodzonym elementem !! ale na jałowych też chodzi nierówno.. jak go trafi to chodzi nierówno czas. jak sie jedzie czuć nawet że go szarpie.. na gazie tylko jak zimny to faluje a potem już wszystko w porządku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ad.3 to jest wskaznik chwilowego zuzycia paliwa a nie sredniego, oblicza spalanie na 100 km przejechanej drogi wiec logiczne jest ze jak stoisz to jest ono nieskonczone, jezeli masz rozbudowany OBC to tam mozesz sprawdzic ile ci pali na godzine.
Opublikowano

Pewnie mnie zlinczujecie ale ja jestem zdania ze zagazowanie BEEMKI to jak uśmiercenie jej żywcem. Szczegolnie takiej z malym sinikiem tzn. do 2.0

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam!

3. Tak to jak najbardziej normalne zachowanie w BMW.

5. Też tak czasami mam ale jeżdżę już na tym długo i nie mam żadnych problemów wiec chyba nie ma sie o co martwić

6. Z tego co widzę to nie masz sekwencji i chyba powinieneś z tym jechać do gazownika i to ustawić bo to jest na pewno za dużo 15 to w sumie przy cięższej nodze na gazie ok ale 20 to trochę za dużo....

7. Tak to jest normalne bo włącza sie klima i silnik ma ciężej.

 

Wiem że gaz w naszym kraju to ratunek ale już miałem z nim złe doświadczenia i swojej Buni na pewno nie zagazuje..... szkoda bo to za dobry samochód..... Już wole klekoczącego diesla.

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

ja tylko sprostuje klime

niepowinny skakac obroty tylko powinny sie podniesc o jakies 100,albo 200.wlanczasz guzik od klimy i obroty podskakuja,a jezeli ci skacza to dodaj gazu ,powinny sie uspokojic jak skacza dalej to cos nie tak

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Pewnie mnie zlinczujecie ale ja jestem zdania ze zagazowanie BEEMKI to jak uśmiercenie jej żywcem. Szczegolnie takiej z malym sinikiem tzn. do 2.0

 

Pozdrawiam

 

Nie zlinczujemy tylko może jakoś uzasadnij swoja wypowiedz, bo tak gdybać to kazdy może.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.