Skocz do zawartości

Silnik, problem strzelanie brak mocy niskie obroty


ik4r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałośc

Przeszukałem już forum wile cennych rad sie przydało ale jeszcze w moim autku jest jeden mankamęt który zrywa mi sen z powiek

 

Chodzi mianowicie o to że silnik chodzi bez zażutów po odpaleniu bez znaczenia czy na zimnym czy rozgrzanym silniku

problem jest taki że na postoju obroty ( jak nie naciskam na gaz spadają mu do 600-700 i tak sie utrzymuja) gdy z takich obrotów dodam gaz na max (mowa o pracy silnika na benzynie chociaz na gazie jest tak samo)

to słychac jak sie silnik jąka zanim wejdzie na obroty potrafi czasem strzelic

Głowica była już robiona w renomowanym warsztacie więc na bank to nie jej wina. Rozrząd równiez dobrze ustawiony przez dobrego mechanika ponieważ myślałem że tez to może byc winą tego jąkania sie. Kolektor jak i cała góra silnika po wymianie kąpletu uszczelek. Nowy silnik krokowy. Nowa jednostka sterująca. Nowy przepływomierz. Nowe gómy doprowadające powietrze z filtra powietrza do kolektora. Nowy filtr powietrza. Nowy filtr paliwa. Nowe fajki na świecach. Nowe świece.

 

Już mi poprostu ręce opadaja prosze o wypowiedzi forumowiczów może któryś miał podobny problem i wie w czym diabeł siedzi

 

Dodam jeszcze że dzieje sie tak tylko w momęcie dodania gazu do oporu

gdy dodaje go stopniowo auto płynnie wchodzi na obroty. I jeszcze jedna sprawa w 9/10 przypadków odpala bez problemów ale czasem ma problem kręci i kręci i nic musze wtedy zawsze troche poczekac

Edytowane przez ik4r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat.Objawy takie same.Wymienione,naprawiane,sprawdzane wszystkie elementy o ktorych pisze Kolega (oprocz remontu glowicy i rozrzadu).Wolne obroty w granicach 600-700,po wcisnieciu gazu dlawnienie,prychanie a czasami nawet strzaly w dolot.Czytalem ze uszkodzona sonda lambda moze wlasnie powodowac taka prace silnika..Czy aby napewno to,czy moze cos jeszcze??Mi takze rece juz opadaja.Kupa kasy wlozona a efektu praktycznie zero :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik położenia przepustnicy. Przy zamkniętej przepustnicy powinien mieć 1190 Ohm a przy otwartej 4050 Ohm.

Jeżeli jest w porządku to sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury powietrza zasysanego wkręcony w kolektor dolotowy od spodu obok przepustnicy.

temperatura 20 stopni - 2200-2700 Ohm,

temperatura 80 stopni - 300-360 Ohm.

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik położenia przepustnicy. Przy zamkniętej przepustnicy powinien mieć 1190 Ohm a przy otwartej 4050 Ohm.

Jeżeli jest w porządku to sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury powietrza zasysanego wkręcony w kolektor dolotowy od spodu obok przepustnicy.

temperatura 20 stopni - 2200-2700 Ohm,

temperatura 80 stopni - 300-360 Ohm.

 

Czujnik polozenia przepsutnicy sprawdzony oscyloskopem.....dziala jak nalezy.Czujnik powietrza....hmmm do sprawdzenia :) . Ponawiam jednak pytanie.Czy za takie zachowanie sie silnika moze byc odpowiedzialna sonda lambda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Witam.W moim przypadku działo się tak tylko na benzynie.Kiedyś przez przypadek odkryłem przyczyne takiej zamuły na PB.Otóż przy strzale na gazie uszczelka ,która zazwyczaj spadała z antybuma calkiem tylko lekko sie osunela.Nie poprawiałem jej tylko odpaliłem na Pb bo strzeliło na skrzyzowaniu.Na benzynce zaczelo chodzic jak reką odją.Dla proby wywaliłem antybum i mikser gazu(mam instalację LPG bez sekwencji)Wszystko jesli chodzi o benzynę wrociło do normy a juz przymierzałem sie do wymiany przepływki i pompy paliwa.Teraz szykuje sie do założenia sekwencji i zrezygnowania ze zwykłej instalacji Lpg.Od dwóch kumatych jesli chodzi o Lpg w Bmw mechaników dowiedziałem sie ,że Bm-ki nie lubią gazu bo zwykłe instalacje zabardzo przyduszają dolot powietrza do przepustnicy i niby na Lpg jest wszystko Ok ale na benzynie sie wszystko sypie.Może coś z tego co napisałem Ci pomoże.Pozdrawiam i życzę rozwiązania problemu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam miałem ten sam problem tylko mi jeszcze doszło to że na wolnych obrotach gasł ale to0 już zrobiłem to był przepływomierz a co do strzelania to problem był taki już wyeliminowany czujnik wałka rozrządu " HALLA" kosztował mnie 340zł taki model mojego silnika :( przepływomierz 1300zł ;P została mi jeszcze sonda lambda i wszystko będziew oki

 

moje auto to e36 320i 94'

silnik M50

i wszystko na siemensie ;P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem dokladnie takie same objawy jak wy.Przyczyna byl walniety czujnik polozenia walu korbowego i nieprawidlowa praca przeplywki a przeplywka dzialala nieprawidlowo przez wlasnie ten czujnik po wymianie czujnika jej praca wrocila do normy.Wszystko stwierdzone i sprawdzone na kompie u mechanika a silnik pracuje jak powinien.Koszt czujnika z Siemensa okolo 250zl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.