Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie związane z wymianą płynu chłodniczego. BMW E46 320d 1999r. sedan. Czy w układzie chłodzenia silnika jest jakis korek spustowy płynu chłodniczego? Czy układ chłodniczy w tym aucie odpowietrzy sie sam czy trezba to zrobić ręcznie?

Dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
Na schematach nie zauważyłem żeby silnik miał korek spustowy. Jak wymieniałem ostatnio termostat to przez korek spustowy koło chłodnicy zleciało nie więcej niż 4-5 litrów (do miski spuszczałem i zalałem ponownie) a doczytałem ze wchodzi razem 9 wiec troszkę Ci chyba zostanie- jak to wydobyć nie mam pojęcia. Generalnie z odpowietrzeniem nie było problemów- zgodnie z instrukcjami na forum- zalałem ile weszło. Odpaliłem i poczekałem az duzy obieg sie załączy. Odkreciłem odpowietrzenie i zalałem na maxa. Od tego czasu -7 dni- wszystko jest oki. Temperatura stoi w pionie a z nawiewu leci gorące powietrze- tak wiec odpowietrzanie to banał
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Wiem, ze trzeba rozgrzac silnik do temperatury roboczej, wtedy otworzy sie blok i powinno wyplynoc wszystko czyli 7 litrow. :)
Opublikowano
Widziałemostatnio gdzieś tabelkę i diesle miały dosyć duzo bodaj 9 litrów ale zakładać sie nie będe bo ostatnio zwidy miewam :-))
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Korek jest zapewne jak w e36 w bloku, ale..., nie wiem o co dokładnie chodzi z tym spusczaniem całego płynu, tzn. także przez ten korek w bloku, ale jak ja wymieniałem u siebie płyn /b.dobry, profesjonalny warsztat/ to mi mechanik powiedział, że oni tego korka przy wymianie nie ruszają. Spuścili mi tylko przez korek na chłodnicy, czyli ok 4-5L, a cały układ u mnie to 9L. Pytałem dlaczego nie chcą się dotknąć do tego korka i spuścić całego płynu ale nie chcieli mi powiedzieć :roll: Jak będę przy okazji to ich pocisnę, w czym może pokazać się problem.

Aha, odpowietrzenie nowszych bmw to banał i trwa może 2 minuty i nie wymaga żadnych "czarów" jak w niektórych "instrukcjach" na forum, w wilelu popularnych modelach innych marek jest 5x trudniej.

 

pzd.

Opublikowano
Witam

bez urazy kolego, ale 7L do 2.0d M47

pozdrawiam

 

Według instrukcji obsługi do której link podał jeden z kolegów (nicku nie pamietam - instrukcję pobrałem :D ) według zapisów ze strony 154 do 320d wchodzi 9,3 litra :!:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

dlaczego nie spuszczają wam z bloku bo to nie mechanicy może jakieś tam naprawy potrafią robić ale jak przychodzi do odpowietrzenia układu to wymiękają płyn trzeba spuścić cały i dopiero zalać nowym bo tak to nie ma sensu wymiana co starego ze ci zalał 4,5l jak wchodzi jak mówisz 9l to co z tą resztą masz stary płyn wymieszany z nowym szkoda roboty polecam lekturę

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Opublikowano
Płynu chłodniczego do BMW E46 320d wchodzi 7 litrów, byłem i sprawdziłem tą informacje, ale jak chcesz to sobie sprawdz przez neta:

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

wpisz w okienko 7 oststnich znaków numeru nadwozia twojego auta i wszystk bedziesz wiedział. Pozdrawiam

 

Nie wiem do kogo nalezy strona którą podałeś. jak ja sobie założe coś tam z BMW w nazwie to też będę wiarygodny :?: :D

Powtarzam - swoje informacje opieram na OFICJALNEJ instrukcji obsługi do BMW e46. 7 litrów to chodzi do 318 według tego co napisali. Generalnie do diesli wiecej niż do benzyny. Do 330d z tego co pamiętam ponad 10 litrów teoretycznie ma wejść. Jak wlejesz 7 a nie 9 to sie nie zdziw że ci sie zacznie grzać :-)

Ja tylko chcę dobrze.................. :lol:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
dlaczego nie spuszczają wam z bloku bo to nie mechanicy może jakieś tam naprawy potrafią robić ale jak przychodzi do odpowietrzenia układu to wymiękają płyn trzeba spuścić cały i dopiero zalać nowym bo tak to nie ma sensu wymiana co starego ze ci zalał 4,5l jak wchodzi jak mówisz 9l to co z tą resztą masz stary płyn wymieszany z nowym szkoda roboty polecam lekturę

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

Rozumiem że to do mnie?

 

Zapewniam Cie, że goście u których serwisuje swoje auta to profesjonaliści jakich mało i do tego pasjonaci motoryzacji, mają tylko JEDNĄ wadę, są dosyć drodzy.., a i ciężko się do nich dopchać.

Odpowietrzyć bmw to potrafi nawet dziecko, krążą jakieś mity nie wiem skąd na ten temat, co sam widzę potwierdzasz. Jak sobie dwa razy spuścisz z chłodnicy to już masz praktycznie nowy płyn. Napisałem, że nie wiem dlaczego nie chcieli ruszać tego korka, ale widocznie mieli jakiś powód. Wiem co potrafią i skoro były jakieś wątpliwości, nie będę się z nimi kłócił. Przy okazji się dowiem.

 

pzd.

 

ps. super lekturę zapodałeś, tej strony w życiu nie widziałem, nie mówiąc o tym ile ona wnosi do sprawy :modlitwa: :roll2:

Opublikowano
Filon co ty mieszasz Jochalowi jak masz inny motor, rozmawiamy o M47, to nie to samo co M47TU :evil:

 

Ze co....? :) jakie M47TU? ja tylko ZACYTOWALEM instrukcje obsługi!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Filon nie mam nic do Ciebie, tym bardziej do instrukcji, ale jak cytujesz to chociaż od modelu o którym jest ten temat. Tyle.
Opublikowano
Filon nie mam nic do Ciebie, tym bardziej do instrukcji, ale jak cytujesz to chociaż od modelu o którym jest ten temat. Tyle.

Pociągne temat bo mnie zaintrygował....

mam nadzieje że o tym samym mówimy bo inaczej znaczyłoby że któregoś z nas indolencja intelektualna by dopadła :-)

320d silnik M47 tzn przed liftingiem na pompie. O tym samym pisze kolega??? :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Filon na 100% w BMW E46 320d 1999 r. wchodzi 7 litrów płynu chłodniczego. Tyle z niego spuściłem i tyle samo zalałem nowego i na pływaku wskaźnikowym pokazało mi maks. Pozdrawiam.

P.S. Nie wiem co ty za instrukcje czytałeś?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Panowie gdzie dokladnie jest korek spustowy w bloku silnika M57 (330d) ????

Prosze o odpowiedz w stylu np. patrzac od misy olejowej bedac pod autem z przodu korek jest....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.