Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnie upały skierowały mnie do warsztatu w W-wie powiedzmy w pobliżu Castoramy adresu nie bedę podawał, poniewaz jak juz wczesniej wiedziałem mam jakiś wyciek czynnika.

Najpierw telefonicznie ustaliłem ze warsztat zajmuje się równiez klimatyzacjami tzn. poza nabijaniem równiez i naprawą, zapytałem czy w przypadku koniecznosci wymiany chłodnicy koszt będzie wysoki, usłyszałem że koszt chłodnicy nowej jak ONI załatwią to jakieś 500 zł (pewno z allegro) potem to juz koszt wymiany i nabicia czynnika- o ile nie wypanie coś innego ale bez problemów nie dojdę do ceny 1000 zł za taką usługę z częściami.

Zaprowadziłem tam samochód, kazano mi przyjść przed zamknieciem warsztatu a będzie juz wiadomo co jest.

Kiedy tam sie zjawiłem usłyszałem że w 525 wymiana chłodnicy to najgorsza czynnosć warsztatowa świata i koszt to ponad 1200 zł bo jest dużo do demontażu, po 10 min rozmowy usłyszałem ze właściwie to nie wiadomo czy w 1500 zł się zmieszczę. Oczywiście diagnoza wykazała tylko konieczność wymiany chłodnicy klimy bo "wali jak holera"- słowa mechanika.

Diagnoza mechanika: chłodnica do wymiany.

Mozecie mi podac adres warszatau który z sercem i bez ruiny finansowej (w W-wie lub okolice) wymieni mi ten element??

>TDS bez "S">
Opublikowano
Witam.Jak chcesz wymienic chłodnice klimy to morzesz wpasc do mnie bo to jest dziecinie proste ja osobisicie mam tds i poradziłem sobie sam :cool2: ja kupiłem nowom chłodnice HEELII za 500zł jakoms taniszom mogłem miec za 420zł nabicie czynnika chłodzącego i oleju to koszt 200zł bo umnie wchodzi go 1500gram Pozdrawiam a i omijaj takie warsztaty zdaleka :hand:
Opublikowano

Chcieli Cię oszukać!

 

W tym roku na wiosnę wymieniałem u mnie, mechanik powiedział, że baaardzo lubi wymieniać skraplacz w E34, bo wystarczy zdjąć zderzak (4 śruby) i już się go demontuje. Po mnie miał być Peugeot i facet zgrzytał zębami na samą myśl...

 

Za wymianę z napełnieniem (od razu z barwnikiem, na przyszłość) zapłaciłem 280zł - od razu zaznaczam, że przed sezonem i jako stały klient, więc może być troszkę drożej. Cała robota trwała z 1,5h.

 

A było to tu: www.klimacar.pl

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

Tez miałem przyjemnośc wymieniac chłodniczkę i tez nastawiłem się na kupę roboty, ale jest to proste i w ciągu 45 minut masz ją na wierzchu.

 

1) Odkręć zderzak, tzn podważ czarne listewki i tam znajdziesz cztery sruby na wprost shock absorberów wysuń go ostrożnie do przodu - NIE POURYWAJ KABLI OD CZUJNIKA TEMP I HALOGENÓW !!! W razie potrzeby puknij pięścią lub gumowym młotkiem od strony koła.

2) Odłącz czujnik temperatury i halogeny

3) Zdejmij plastikową osłonę wentylatora pod maską - unieś, obróć i delikatnie wyjmij, aby nie połamać wentylatora

4) Odczep ostrożnie chłodnicę silnika - nie połam zaczepów

5) odchyl ją w stronę wisco

6) odkręć 2 śruby u góry na pasie mocujące chłodniczkę klimy

7) poluzuj lub odkręć wentylator (trzy śruby na gumkach przeważnie)

8) wyjmij dołem lub górą wentylator (nie pamiętam już jak to było)

9) odkręć przewody klimy, ostrożnie jesli ci zalezy na chłodnicy bo to aluminium i cholernie miekkie (ja musiałem grzać palniczkiem bo zapieczone były, ale rób to ostroznie bo spalisz oringi, a nie ma ich w zestawie z chłodnicą)

10) Wyjmij dołem lub górą chłodniczkę.

 

Kupiłem na allegro chłodnicę BEHR za 410 zł, tańsze "noł nejmy" były po 360 - 380 zł i myslę że warto dołozyć te kilka złotych.

Chynnika wchodzi ok 1,5 kg, więc troszkę zapłacisz. Ja zapłaciłem 180 zł z dojazdem do mnie.

 

Mam nadzieje, że się na coś przydałem.

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.