Skocz do zawartości

Jaki silnik do tuningu??


YatzeK

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję zakup E34 525i.

 

No i jak znam siebie, to pewnie wkrótce zabraknie mi mocy.

 

W związku z tym pytanie - jaki silnik będzie lepszą baza do Tuningu? Z Vanosem czy bez? Czy nie jest tak, że układ Vanos będzie kłopotliwy w razie wymiany wałków rozrządu?

 

I drugie pytanie - który silnik będzie lepszy do uturbienia?

 

Z góry dzięki za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co kupujesz 525 skoro wiesz że i tak będzie za wolne, lepiej poszukaj V8 530 lub 540. Napewno taniej wyjdzie kupić odrazu takie V8 niż zakup 525 i tuning silnika..

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YatzeK czy Ty wogole zdajesz sobie spraw ile kosztuje uturbianie silnika?

 

Jak bys mial w sumie 50-60 kPLN to watpie zebys pytal o E34, ale moge sie mylic...

 

Sadze, ze E34 w bardzo dobrej kondycji (bo taka musi byc) plus profesjonalne uturbianie silnika na nowych komponentach dobrej jakosci zblizy sie do ceny M5 E39.

 

No i jak znam siebie, to pewnie wkrótce zabraknie mi mocy.

 

Uturbianie prawie najslabszedo silnika benzynowego w E34 to totalna glupota, kup 540i albo od razu M5 z koncowki produkcji i napewno Ci nie braknie i bez tego uturbiania.

 

 

 

_Tomek_ tez jestem ciekaw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YatzeK czy Ty wogole zdajesz sobie spraw ile kosztuje uturbianie silnika?

 

Tak, zdaję sobie sprawę

 

Jak bys mial w sumie 50-60 kPLN to watpie zebys pytal o E34, ale moge sie mylic...

 

I się mylisz, E39 nie wchodzi w grę, podobnie jak M3, co ktoś już sugerował.

 

Sadze, ze E34 w bardzo dobrej kondycji (bo taka musi byc) plus profesjonalne uturbianie silnika na nowych komponentach dobrej jakosci zblizy sie do ceny M5 E39.

 

Jak wyżej - E39 nie wchodzi w grę, niezależnie od wersji.

 

Uturbianie prawie najslabszego silnika benzynowego w E34 to totalna glupota,

 

Powiedz to tym, którzy takimi samochodami jeżdżą.

A przy okazji - od kiedy tuning jest dowodem rozsądku? :D I z tego co wiem to M50B25 nie jest najsłabszym silnikiem w E34.

 

kup 540i albo od razu M5 z koncowki produkcji i napewno Ci nie braknie i bez tego uturbiania.

 

Jest to jedno z rozwiązań, jakie rozważam, ale na prośbę o rady dotyczące eksploatacji i ewentualnych problemów z 540 V8 nie otrzymałem żadnych odpowiedzi.

 

_Tomek_ tez jestem ciekaw...

 

A jakie to ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Tomek_ tez jestem ciekaw...

 

A jakie to ma znaczenie?

 

Podstawowe. Ciekawi mnie poprostu jakim to demonem szybkości jeździłeś wcześniej że od razu wiesz że 525 będzie dla Ciebie za słabe. Poza tym tuning mechaniczny M50 bez wchodzenia w doładowanie nawet nie zbliży Ciebie do M60 ani tym bardziej S38. Jeśli chodzi o koszta to poszukaj na forum, było o tym pisane kazylion razy więc nie licz na to że ktoś będzie się produkował przy każdym takim wątku.

Moja rada jeśli już chcesz ładować się w tak stare auto i chcesz coś szybkiego bez względu na koszty to szukaj sześcio biegowego 540i lub M5 3.8. Każda inna opcja będzie albo znacznie wolniejsza albo znacznie droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak, to proszę bardzo - obecnie jeżdżę Nissanem Sunny - samochód tymczasowy, bo był tani i ma klimę więc na lato jak znalazł.

Poprzednio był Passat.

Oprócz tego miałem przyjemność jeździć wieloma innymi autami, włączając E39 540i i Nissana 200SX S14A o mocy ok. 330KM.

Stąd wiem co mówię.

 

E34 to marzenie od wielu lat i dlatego w ciągu najbliższych tygodni zamierzam takie auto nabyć.

 

No i biję się z myślami pomiędzy 525 z przyczyn ekonomicznych (stąd pytanie o koszty ewentualnego wzmocnienia w przyszłości) a 540i czyli pójściem na całość (no i ten śpiew 8 cylindrów :D )

 

Tylko pozostaje nierozstrzygnięta kwestia eksploatacji takiego 540. Bo co do kosztów to wiadomo, że do napojenia 286 koni trzeba więcej niż do 192. Ale szukam informacji o ewentualnych innych kłopotach eksploatacyjnych 540V8. I wbrew pozorom nie ma na ten temat aż tak dużo informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wzmocnienia osiągów M50 i eksploatacji uturbionego silnika bije na głowę koszt eksploatacji M60... Gdybym odkładał pieniądze które do tej pory włożyłem w mój silnik dawno miałbym V8 pod maską, tymczasem u mnie do widocznych efektów jeszcze trzeba $$$ dołożyć... Jak ma być w miarę bezproblemowe, mocne i stosunkowo tanie w eksploatacji to kup 540.

 

Jeżeli chcesz jednak dłubać w M50 to nie ma znaczenia czy będzie z vanosem czy bez, oba są bardzo wytrzymałe, ten starszy bez vanosa sprawia mniej problemów przy strojeniu, za to z vanosem ma lepszą krzywą momentu obrotowego i lepszy osprzęt (np przepływomierz), no i vanosa jeżeli będzie się stawiał przy strojeniu :wink: zawsze można wywalić przez zmianę wałka i usunięcie nastawnika. Pamiętaj jednak o kosztach bo są naprawdę duże, no i jak nie znasz się na mechanice to do tematu bym nawet nie podchodził bo trzeba jeszcze wiedzieć jak taki silnik eksploatować, by nie remontować go co kilka tys. km :twisted2:

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale szukam informacji o ewentualnych innych kłopotach eksploatacyjnych 540V8. I wbrew pozorom nie ma na ten temat aż tak dużo informacji.

 

Wg. mnie V8 to najtrwalsze jednostki w E34, dlatego tez moze nie byc za wiele informacji o klopotach z tymi samochodami.

W 540i sa problemy z automatami, ale to Ciebie nie dotyczy, bo bedziesz szukal raczej manuala - sadzac po sportowym zacieciu.

Reszta jak w normalnym E34, drosze sa nieco czesci, ale i tak jest bardzo przyzwoicie, masa zamiennikow.

Jak kupisz ladna 540i to napewno Cie nie zawiedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, i takiej właśnie odpowiedzi poszukiwałem.

Rzeczywiście automat nie wchodzi w grę - chociaż teraz w Nissanie mam właśnie automat i w codziennym brnięciu w korkach zgadzam się, że można go polubić.

Ale docelowo mam być sportowo w kierunku driftu, więc tylko 6 biegów.

Cieszę się, że w końcu ktoś podsumował ewentualne kłopoty z awaryjnością tej wersji i kosztami części, bo wiele jest sprzecznych opinii o częściach sporo droższych niż w pozostałych wersjach - szczególnie w zawieszeniu.

Teraz pozostaje mi podliczyć możliwości finansowe przed podjęciem ostatecznej decyzji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koszty eksploatacji nie są wcale duzo większe niż E34 z każdym innym silnikiem, spalanie to wiadomo, troche więcej oleju przy wymianach (7.5 litra), większość części takie same jak w słabszych wersjach, w automatach urywa się kosz wstecznego biegu koszt naprawy od 2-4tys zalezy na kogo trafisz, na awaryjność nie narzekam pomimo tego że dobijam już do 300tys km, wymieniam olej (nadal na pełnym syntetyku 5W40 jeździ i dolewac nie trzeba), reszte płynów, klocki i czasem cos w zawieszeniu, ogólnie polecam nawet fajnie jedzie chociaż juz mi się wydaje za wolne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużym udziałem kosztów użytkowania 540-ki są opony,

 

kupiłem komplet nówka sztuka na wiosne Dunlopów i za chwilę już ich nie bedzie. :mrgreen:

Wściekłość przy ruszaniu tego auta zamienia je w śmieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.