Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :evil: W poprzednim temacie o opadajacych wskazówkach zegarów pisałem ze podczas jazdy opadaja wszystkie w pozycje ZERO. Predkosciomierz Obrotomierz paliwo i temperatura. Teraz problem uległ MUTACJI :duh: a mianowicie po włozeniu kluczyka na liczniku przebiegu całkowitego zamiast cyfr pokazujacych przebieg wyswietla sie PPPPPP :jawdrop: :mad2: .Predkosciomierz dziala ale troche zaczal przekłamywac o jakies 20-30km/h przy wyzszych predkosciach. (prawie zamknalem licznik) :twisted2: Obrotomierz , temperatura i paliwo nie działa wogóle :worried:

 

Czy ktos ma jakies sugestie i rady jak to naprawic czy to juz sie zapowiada grubsza afera :oops: A moze ktos sie z czyms takim spotkał juz?

 

Prosze o opinie i rady. :modlitwa:

 

PS. Jak cos to napiszcie adresy warsztatow z Wrocławia i okolicy ktore sie ZNAJA (a nie tylko wiedza jak wyglada) na BMW

Opublikowano

siema

 

w e30 jest zamontowany z tyłu w moście czujnik...jak ten czujnik sie spier...li to objawy są podobne.znaczy siemogą całkiem paść zegary ale...tylko obortomierz, prędkościomierz....nie pamietam czy ekonomizer... może być równie dobrze że wtyczka siepoluzuje a przy większej prędkości, większe drgania i sie rozłącza... gdy natomiast wszystko pada to akumulatorki w zegarach...Pamietaj ..to isę dzieje w e30..ale myśle ze w 36 moze być to samo i ta sama konstrukcja :lol: :8)

 

pozdrawiam

Opublikowano

teraz tylko predkosciomierz dziala :evil: ekonomizer tez nie dziala :duh: dasz rade mi znalezc ten czujnik na reolem.com :?: zebym przynajmniej wiedzial czego mniej wiecej szukac :worried: a co do tych akumulatorkow w zegarach to z czym to sie je :mrgreen: :oops: gdzie one sa i jak wygladaja :|

 

no i to PPPPPP :duh: masakra!

 

Nawet nie wiem ile mam paliwa :cry2:

 

Pzdr :modlitwa:

Opublikowano

czujnik:

Jak wjedziesz na kanał i podejdziesz z tyłu samochodu to tak na tylniej ścianie mostu w górnej części na środku znajdziesz kostkę prostokątną podłączoną z chyba"dwoma kablekami" tak jakby do mostu.. ta kostka podłączona jest do czujnika właśnie. sprawdź kostkę w środku tzn styki...mogą być brudne, albo zaśniedziałe... przeczyść popraw kontakty, styki podłącz(tylko sprawdź czy nie lata ta kostka jak starej kur....e portki :mrgreen: ) bo jak lata to właśnie masz przyczynę.... popraw wtedy końcówki kabli..podociskaj czy cos...ale nie dam sobie uciać rąk czy głowy że to to... :norty:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA51&mospid=47438&btnr=33_0371&hg=33&fg=10 element nr 9

 

 

tu masz przykładowy czujnik...to coś takiego

 

http://moto.allegro.pl/item228601379_czujnik_predkosciomierza_bmw_e36_316_m40.html

Opublikowano

sugestia jest taka ze:

 

"przełamany przewód przed wtyczką do czujnika obrotów w tylnim moście"

 

ale co z temperatura paliwem i ekonomizerem? no i to "PPPPPP" Doczytalem sie postu uzytkownika e34 i tez nadmienil ze mial to tajemnicze "P" na liczniku i odpowiedz byla ze

 

"Padł ci sterownik.Jeżeli masz skrzynke z sterownikami po prawej stronie przy podszybiu to w środku są dwa sterowniki.Tobie padł ten bliżej szyby z mniejszym portem"

 

Teraz to dopiero mam mentlik w głowie :worried: :worried:

 

Ps: Thx bono 20002 za sugestie i pomoc w szukaniu :cool2:

Opublikowano

chyba zaczne od sprawdzenia tego czujnika na wale(najprostsze) :mrgreen: ale moze... potem chlapne browara na odwage i zabiore sie za zegary :mrgreen: :twisted2: .A na koniec dodam sobie jeszcze animuszu zeby cos majstrowac z tymi sterownikami (zart)

 

jesli ktos jeszcze ma rade to pisac mi tutaj :8) :modlitwa:

Opublikowano
Witam :evil: W poprzednim temacie o opadajacych wskazówkach zegarów pisałem ze podczas jazdy opadaja wszystkie w pozycje ZERO. Predkosciomierz Obrotomierz paliwo i temperatura. Teraz problem uległ MUTACJI :duh: a mianowicie po włozeniu kluczyka na liczniku przebiegu całkowitego zamiast cyfr pokazujacych przebieg wyswietla sie PPPPPP :jawdrop: :mad2: .Predkosciomierz dziala ale troche zaczal przekłamywac o jakies 20-30km/h przy wyzszych predkosciach. (prawie zamknalem licznik) :twisted2: Obrotomierz , temperatura i paliwo nie działa wogóle :worried:

 

Czy ktos ma jakies sugestie i rady jak to naprawic czy to juz sie zapowiada grubsza afera :oops: A moze ktos sie z czyms takim spotkał juz?

 

 

Ja próbuje naprawić niedziałający wskaźnik paliwa i temperatury. Czytając mnóstwo artykułów po polsku i eng najczęściej sugerują (w wypadku działającego jedynie prędkościomierza) awarię płyty głównej tablicy.

Opublikowano

 

Ja próbuje naprawić niedziałający wskaźnik paliwa i temperatury. Czytając mnóstwo artykułów po polsku i eng najczęściej sugerują (w wypadku działającego jedynie prędkościomierza) awarię płyty głównej tablicy.

 

Awaria płyty głownej? :jawdrop: Mozesz mi wiecej napisac na ten temat :?: :oops: to chyba najprostsze rozwiazanie bedzie wstawienie nowych zegarów :twisted: Jak masz w necie namiary na te artykuły to poslij linka na PW.

 

Pzdr :modlitwa:

Opublikowano
Witam :evil: W poprzednim temacie o opadajacych wskazówkach zegarów pisałem ze podczas jazdy opadaja wszystkie w pozycje ZERO. Predkosciomierz Obrotomierz paliwo i temperatura. Teraz problem uległ MUTACJI :duh: a mianowicie po włozeniu kluczyka na liczniku przebiegu całkowitego zamiast cyfr pokazujacych przebieg wyswietla sie PPPPPP :jawdrop: :mad2: .Predkosciomierz dziala ale troche zaczal przekłamywac o jakies 20-30km/h przy wyzszych predkosciach. (prawie zamknalem licznik) :twisted2: Obrotomierz , temperatura i paliwo nie działa wogóle :worried:

 

Czy ktos ma jakies sugestie i rady jak to naprawic czy to juz sie zapowiada grubsza afera :oops: A moze ktos sie z czyms takim spotkał juz?

 

 

Ja próbuje naprawić niedziałający wskaźnik paliwa i temperatury. Czytając mnóstwo artykułów po polsku i eng najczęściej sugerują (w wypadku działającego jedynie prędkościomierza) awarię płyty głównej tablicy.

 

Awaria płyty głownej? :jawdrop: Mozesz mi wiecej napisac na ten temat :?: :oops: to chyba najprostsze rozwiazanie bedzie wstawienie nowych zegarów :twisted: Jak masz w necie namiary na te artykuły to poslij linka na PW.

 

Pzdr :modlitwa:

Opublikowano
zegary w e34 sie tak zachowuja jak maja zimne luty i wyschniete kondensatory, oto ze pokazalo ci sie ppppp oznacza ze rowniez na skutek tego co opisalem wyzej rozprogramowala ci sie pamiec eeprom- codesticker e36 jest wiekowo podobne do e34 i nie sugerowalbym sie poradami dotyczacymi e30, wiec znajdzi dobrego elektronika ktory ci pomoze.
Opublikowano
Prawdę mówiąc wpisuję w google "Instrument cluster E36" i wyskakuja po angielsku rózne rodzynki :) Zero filozofii. Jak znajdziesz rozwiązanie (oprócz wymiany całej tablicy zegarów) to daj znać :mrgreen:
Opublikowano

Tego o zimnych lutach i kondensatorach? Na płycie głównej tak? Ja absolutnie się z tym zgadzam i polecam słuchać się osoby która ma na tym polu sukcesy, bo ja nie mam :cry2:

 

W każdym razie z płyta w E36 jest taki problem, że nie da się jej wyjąć i obejrzeć "od tyłu" bo plastikowa obudowa jest z nią połączona "na stałe". Jakby się uprzeć mozna zerwać plastikowe mocowania, ale nie czuję się na siłach aby cokolwiek tam znaleźć więc raczej sobie daruję...

 

A masz może pomysł jak sprawdzić (za pomocą volto- czy omomierza) czy jest "sygnał" w kablu z czarną kostką? Bo mam dziwne przeczucie, że mimo że czujniki sprawdzałęm, to jest problem "po drodze".

Opublikowano

w e34 tez tak jest zrobione ze plytka jest przytopiona w kilku miejscach plastikowymi a`la nitami, trzeba je zciac lub rozgrzac lutownica a potem w te miejsca dac srubki, np z kaset magnetofonowych :-)

 

p.s. na 99.9% masz problem w zegarach.

Opublikowano
:jawdrop: Juz 3 razy się poddawałem i za każdym razem ktos na tym forum daje mi nadzieję! :roll2: Spróbuję w takim razie jeszcze raz :mrgreen:
Opublikowano
now witam witam ,mialem to samo tylko bez tych pppppp,ale jak jechalem wszystko opadalo ,jednym slowem mowiac zdychalo,za chwile znowu dzialalo itd,czasem podczas jazdy niemialem nic przez kilka minut ,albo opadaly ,wskakiwaly opdadaly i wskakiwaly takie szeregowe zjawisko,i co dalej .pisalem,czytalem sprawdzalem ,mosty nie mosty wtyczki nie wtyczki ,rozne przekazniki,i nic heheheh,az sie zdenerwowalem i wzielem ta mende znaczy sie licznik rozebraelm na czesci pierwsze rozne te szpilki przeczyscilem no i patrz dziala az do teraz ,gra gitara,proponuje ci zrobic to samo na poczatku .pozdrawiam :twisted2:
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

W rozbieranie to ja juz się bawiłem, tylko że nie chciałem wyjmować tej płyty z powodu plastikowych kołków.

 

W każdym razie zanim to zrobię, zajrzę jeszcze raz pod tylną kanapę i jeszcze raz wszystko sprawdzę aby miec absolutna pewność, że nie rozbieram licznika bez powodu...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
nie mowie zebys plyte cala rozebral ja tez tych kolkow nie ruszalem ale te wszystkie powiedzmy metalowe kolki co wchodza z plyty w zegary itp.przeczyscil
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

dopadła mnie taka sama dolegliwość a mianowicie w moim BMW E36 1.6 benzyna najpierw opadały mi zegary a po pewnym czasie zgasły wszystkie

no i do tego na wyświetlaczu pojawiły sie same PPPPPP rozebrałem zegary i tak jak w niektórych postach przeczytałem szukałem baterii - bezskutecznie w E36 nie ma baterii w zegarach następnie przeczyściłem wszystkie ścieżki co też ktoś pisał w postach i to nie dało żadnego rezultatu wkońcu zawiozłem płyte zegarów do elektronika on też nic nie znalazł aż kupiłem używane sprawne zegary zamontowałem i wszystko działa jak należy - w płycie do zegarów padła najprawdopodobniej pamięć czego raczej sie nie wymienia bo jest troszke problemow z zaprogramowaniem jej (choć dobry elektonik poradziłby sobie z tym). Pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.