Skocz do zawartości

czy to wina uszczelki? glowicy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam problem z autem - pekla mi chlodnica ( rozsadzilo ja) bylo kilka przyczyn , ale nie o to mi chodzi

 

ciezko mi auto pali, na wolnych obrotach jest okey , weze z wody sa miekkie mozna je scicnac , jak silnik ma wieksze obroty to waz co wychodzi z silnika do chlodnicy jest twardy jak kamien --- czy to glowica ??

 

juz mnie to denerwuje

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

przyłanczam się do pytania : czy po przegazowaniu węże miękną ?

pierw dobrze odpowietrz bo jak chłodnica zapowierzona to termostat się nie otwiera i może być tak że górny wąż twardy a ten do termostatu miększy i zimny bo w nim powietrze

problem masz dopiero jak po całkowitym wystudzeniu silnika (po nocy) węże pozostają twarde

a masz rację że chłodnice pękają tak sobie i jest to z niczym nie powiązane

Opublikowano

a wiec jest tak --- waz miekki jest do czasu jak silnik jest na niskich obrotach -- wieksze obroty waz jest twardy pozniej jak obroty spadna zas miekki

 

tylko ze sciskajac ten waz na niskich obrotach i przy otwartym korku zbiorniczka wyrownawczego widac wydostajace sie powietrze,, dzisiaj zrobilem 200 km w trybie oszczednym ( do 2tys obr czasami troszke wiecej) no i po przyjechaniu do domu nie gaszac silnika na niskich obrotach waz byl miekki .

 

 

a wogole gdzie to powietrze ucieka ?? i jak dobrze odpowietrzyc uklad ?

 

ja juz sam nie wiem co z nim jest nie tak . w przyszlym tygodniu jade na wakacje ok 200 km w 1 strone i nie wiem czy auto pakowac jutro do mechanika czy co ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Na początek od razu cie pocieszę - to nie głowica i nie uszczelka - moim skromnym zdaniem.

Przerabiałem motyw pękniętej głowicy w swojej buni - węże robiły się twarde już od najniższych obrotów (czyli biegu jałowego). Jak odkręcałem korek lub odpowietrznik - powietrze uchodziło, jak tylko zakręcałem w ciągu kilkunastu sekund robiły się twarde - to wszystko przy biegu jałowym.

Wg mnie masz problem z zapowietrzonym układem. Być może w grę jeszcze wchodzi uszkodzony termostat - ale stawiałbym raczej na to że nie działa on poprawnie z powodu zapowietrzenia układu.

Odnośnie odpowietrzania układu chłodzenia to temat był już kilkukrotnie poruszany.

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

to co bylo przyczyna rozsadzenie chlodnicy ? pokleilem ja i teraz przy obrotach wraz z twardymi wezami ona sie podnoosi tak jakby peczniala.

 

aha mam wyciek oleju pod kolektorem wydechowym i calkiem mozliwe ze to z pod glowicy

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Ja niestety nie moge powiedziec Ci nic dobrego. Calkiem niedawno przerabialem taki problem. A mianowicie weze po odpaleniu byly miekkie, jak sobie spokojnie jezdzilem to czasami sie pompowaly a czasami nie. Wiecznie ubywalo mi plynu chlodzacego (ktory nie ladowal ani do oleju ani do komory spalania) - poprostu nie mam zielonego pojecia do dzisiaj co sie z nim dzialo - podejrzewam tylko ze jak sie robilo zbyt wysokie cisnienie to ktoras opaska puszczala albo wydobywal sie on przez korek wlewu.

Dzialo sie tak do momentu az nagle kompresja zaczela tak bic w weze ze nie moglem ujechac 300m (tak jak napisalem nagle).

Po zdjeciu glowicy okazalo sie ze jest ona peknieta miedzy komorami na 4 cylindrach. W tym wypadku nie bylo juz co spawac (zreszta tych glowic radze nie spawac) i trzeba bylo szukac nowej glowicy co rowniez nie bylo latwe.

 

Jakby sie okazalo, ze bedziesz potrzebowal glowicy to daj znac na PW wiem kto ma w stanie idealnym bez zadnych pekniec i sprawdzona szczelnosc oraz zostala splanowana - choc mam nadzieje ze nie bedziesz potrzebowal i kolega daniello945 ma racje

Opublikowano

Chłodnica mogła pęknąć chociażby ze zmęczenia materiału. Druga opcja która mi przychodzi do głowy (skoro twierdzisz że teraz ci pęcznieje) to być może jest zapchana. Kleiłeś ją na aucie czy wyjmowałeś? Robiłeś płukankę? Może na dnie jest mnóstwo szlamu który ją przytyka?

 

Odnośnie spawania głowic:

Są zakłady które się specjalizują w tej branży i na udzieloną naprawę dają 12 miesięcy gwarancji - sam robiłem to w takiej właśnie firmie i uważam że jest to lepsze wyjście niż kupowanie używanej głowicy niewiadomego pochodzenia. Poza tym nikt nie da Ci gwarancji na taki okres. Sam miałem zagwozdkę co zrobić - kupić używaną za powiedzmy 1000zł i ją planować czy oddać do regeneracji ze spawaniem za 1300zł z przesyłkami. A regeneracja obejmowała planowanie, zawory przeszlifowane, założone nowe uszczelniacze zaworowe, luz zaworowy wyregulowany. Przyszła piękna i ładna - jak nówka z bawarii :-)

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

nie wiem czy zdejmowac to czy nie ??

 

jaka grubosc powinna miec uszczelka ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Uszczelki nie daje się grubszej tylko taką samą jak była zamontowana. Na oryginalnej uszczelce przy kanale rozrządu jest nr oraz kilka otworków lub ząbków - takie schodki (jest to widoczne nawet bez zdejmowania głowicy) na ich podstawie dobiera się typ uszczelki.

 

Ja bym na twoim miejscu wstrzymał się ze zbyt pohopnym zdejmowaniem głowicy (zbyt duże koszty - minimum 700zł) - skoro w oleju nie zauważyłeś płynu. Najpierw postaraj sie odpowietrzyć układ. Możesz też sprawdzić w ten sposób: wyjmij termostat, poskładaj wsio do kupy, zalej płynem, odpowietrzyj układ i sprawdz czy cyrki się powtarzają. Później możesz też obserwować czy w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka widoczne są uchodzące bable powietrza - jeśli tak to wina lezy po stronie uszczelki lub głowicy.

 

A ten wyciek spod kolektora wydechowego to wątpliwe że spod głowicy. Obstawiałbym pokrywę zaworów lub inne uszczelnienie albo turbo gdzieś wyrzuca

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
wyjęcie termostatu w tym silniku nic nie da , zresztą by uszczelnić obudowę termostatu i tak jest potrzebny ten największy pierścień blaszany z termostatu by odpowiednio docisło oring
Opublikowano
daniello--nie rozumiem jak można dac taką samą uszczelkę jaka była skoro planujesz głowice o parę setek?? tak mi załozyli w warsztacie--wiesz jaki efekt---leje na zewnątrz z kanału olejowego narazie w normie ale jak daje po zaworach to leje bardziej, i co znów czeka mnie robota--radzę dac uszczelke ERLINGA[ od 120 ---145pln]- nowe śruby około 80 pln i ma być-oczywiście uszczelka jakieś 2,05 mm, i basta ma hulać---pzdr :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

u mnie jest to dziwne --- ponoc uszczelka jest wporzo -- chlodnica sie rusza przy wiekszych obrotach -- "pęcznieje" trzeba bezie ja wymenic.

 

olej na bloku -- musze najpierw to wymyc i sprawdzic skad leje.

macie jakies pomyslly ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
A, przypadkiem nie kopci białym dymkiem? Też miałem regenerowaną głowice. Z początku zaczeły twardnieć węże, ale jeździłem dalej, po jakimś czasie zaczeło ubywać płynu i pojawił się dymek (brak ogrzewania) nie mogłem odpowietrzyć, zlekceważyłem to i zaczeło się na początek rozsadziło zbiorniczek wyrów., nadmiernie się zaczeła grzać kilkaset metrów i STOP! Diagnoza PĘKNIĘTA GŁOWICA trzeci i czwarty cylinder. U mechanika można sprawdzić środkiem chemicznym czy nie ma przedmuchów, może uda się wyeliminować głowice. Zycze powodzenia
BMW E34 525 TDS 96' TOURING
Opublikowano

wydaje mi sie ze wymienie chlodnice i powinno byc ok. jezdze juz kilka dni i wody nie ubyli anie nie przybylo. musze tylko zlokalizowac wyciek oleju.

 

 

powiedzcie mi czy przewody aluminiowe idace do nagrzewnicy powinny byc caly czas gorace ??

 

ja w kazdym razie mam gorace i to mi sie nie podoba

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.