Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanko odnośnie kątów w E30. Czy w E30 touring można je ustawić?

Oczywiście na osi przedniej i tylnej.

 

Pozdr

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

Kąt nachylenia koła względem podłoża?? NIE - z przodu możesz założyć ecentryczne poduszki amortyzatorów, z tyłu z reguły pomaga wymiana sprężyn.

A jeśli chodzi o regulację zbieżności to da się tylko przód regulować, z tyłu należałoby założyć ecentryczne tuleje tylnego wahacza...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Hej mattiss!!

Wielkie dzięki z odpowiedź! Niestety termin ecentryczne poduszki amortyzatorów nie wiele mi mówi :)

 

Do czego pije. Chodzi o to ze zjada mi wewnętrzną część lewej przedniej opony. Ostatnio ustawiłem zbieżność i teraz chyba jest OK ale np. na rondzie piszczą mi opony. Do tego auto trochę znosi na prawą stronę. Auto nigdy nie było bite. Pomysł z ustawieniem kątów podsunął mi kolega ale nie wiedział czy jest w moim aucie taka możliwość.

 

Jeśli masz może jakiś pomysł co sprawdzić będę bardzo wdzięczny.

 

Dzięki i pozdrawiam!!

Grzesiek

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano
Chodzi o to ze zjada mi wewnętrzną część lewej przedniej opony. Ostatnio ustawiłem zbieżność i teraz chyba jest OK ale np. na rondzie piszczą mi opony. Do tego auto trochę znosi na prawą stronę. Auto nigdy nie było bite. Pomysł z ustawieniem kątów podsunął mi kolega ale nie wiedział czy jest w moim aucie taka możliwość.

 

Czy sam ustawiałeś zbierzność czy pojechałeś z tym do mechanika? Bo wiesz, jak do mechanika, to na dzień dobry można powiedzieć tak: któraś końcówka drążka może mieć już zbyt duże luzy, co by tłumaczylo ścinanie opony (wtedy nie ustawia się zbierzności no bo jak) a mechanik chcąc skasować cie na pare złociszy i tak "niby" wykonał zleconą czynność. "niby", bo w rzeczywistości i tak tej zbierzności nie ustawił.

 

kolejna sprawa: jak już jest opona ścięta, to raczej (podkreślam; raczej, bo to też zależy od tego jak bardzo zdążyła się ściąć) będzie ściągać, i pomoże tylko jej wymiana (opon na tej osi).

 

inna przyczyna: jeśli przejechałeś kiedyś przez tory tramwajowe, studzienkę, krawężnik tak bardzo ostro, "total very hard" to mogło się coś wygiąć, przekosić itd, i też będzie ściągał.

 

a moze ściąga mimo ustawionej zbierzności, bo np koło blokują hamulce? ściąć się mogła lewa od złej zbierzności, a na prawym kole blokują hamulce... warto sprawdzić.

 

ps: a jak ci na rondzie piszczą opony to może przejeżdżasz je bokiem, w drifcie, co? :wink:

 

pozdrawiam

Opublikowano

u mnie to dopiero wygląda zbieżność, mam ustawioną, ale przód mam wysoki (seryjny) i koła ustawiają się tak \ / i jedzie sie jak polonezem, czyli mocna dziura i traci tor jazdy na wprost (minimalnie) a tył siada bo mam butle LPG i tam z kolei jest / \ heheh, ale dzięki temu tył ma dośc dobrą przyczepność.

 

Może w przyszłości jak kasy przybędzie to dam na przód sport zawiechę ;)

Opublikowano

Hejka ponownie!!!

 

Na początku wielkie dzięki za podpowiedzi!!!

Reasumując sugestie od kolegi SWEET:

1. Wymieniłem z przodu amory, tuleje i wszystkie sworznie. Po wymianie ustawiłem zbieżność. Nieco mniej ściąga na prawo niż przed całą akcją wymiany. Niestety opona jest dość mocno pojechania. Od 2/3 zewnętrznej do końca ubywa jakieś 2,5 mm. Czyli mega dużo. myślę, że to może być właśnie przyczyną ściągania.

2. Hamulce nie 3mają bo ostatnio przy okazji wymiany klocków poprosiłem o sprawdzenie czy równo 3mają szczęki. Jest wszystko w najlepszym porządku. Mechanicy są OK. Znają się na rzeczy i robiłem u nich wszystko co robiłem :) ONLY BMW!!!! :) Nie stwierdzili "anomalii"

 

3. Inną sprawą jest jazda po studzienkach i torach tramwajowych. We Wrocławiu jak wiadomo nie brakuje takich rzeczy no i może rzeczywiście coś się pokrzywiło. Ale jak można to sprawdzić? :duh:

 

Co do jazdy bokiem :) Wiadomo jak jest.... Jest szybkość, jest pisk opon ale jak się jedzie normalną prędkością (kwestia względna ;) ) to raczej nie piskają. Hmmmmm..... Najpierw zamienię felgi przód-tył i zobaczymy. Może po prostu mam na max'a miękką gumę. Kupuje zawsze używki na 1 sezon bo oponki znikają za szybko przy fajnej zabawie....

 

:mrgreen:

 

No nic. Zamienię i napisze bo nie wiem co jest nie teges.

P.S. Zarzucę jeszcze sport sprężyny na tył bo dostałem od kumple za free w zeszły piątek :)

 

Pozdro

Grze

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

Witam,

 

Napisałem, że zamienię koła przód-tył. Hmmmm nie musiałem tego robić gdyż złapałem kapcia. Zapasówka jest na pewno nie do BMW!!! Ciekawe o czym myślał poprzedni właściciel śmigając z kołem, którego nawet nie można założyć.....

 

Tak czy siak, zamontowałem dwie nowe oponki na przód i okazuje się, że nie znosi już "na prawo". Czyli zjechana opona mnie ściągała :?

 

Teraz jest OK. Jeszcze tylko te sprężynki bym zamontował ale z czasem jest kiepsko :duh: No nic, może w ten weekend się tym zajmę.

 

O fektach na bank poinformuję :)

Pozdro

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.