Skocz do zawartości

318is BLOS spalanie


tedeusz

Rekomendowane odpowiedzi

przed zamontowaniem blosa na mixerze palił mi około 11litrów w cyklu mieszanym przy czym na wskaźniku poziomu gazu gasła pierwsza dioda po przejechaniu około 120km, założyłem blosa i ta sama dioda mryga już po przejechaniu 30km :jawdrop: blos jest rozkręcony o niecałe 2,5obrotu, czy to możliwe żeby po założeniu blosa palił mi 20litrów? co jest nie tak? czy wskaźnik poziomu gazu może inaczej reagować przy blosie? (oszukiwać) zauważyłem, że bardziej śmierdzi gazem w samochodzie i niezbyt równo pracuje na jałowym. Jakie obroty na jałowym powinny być na gazie? na mixerze miałem około 1200 a teraz uztawiłem 900 i czasami trzęsie budą. Na biegu jałowym przerywa tak jak by co chwila niedostawał gazu, niepracuje równomiernie tylko pryka co jakiś czas :) jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy chamując biegiem to też go podszarpuje tak jak bym delikatnie chamował pulsacyjnie. Na mixerze nie było takich szopek :(

 

Na benzynie ma straszną zamułkę na niskich obrotach, dopiero na wyższych zaczyna jechać a na niskich nawet potrafi delikatnie strzelić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, na początek daj info jak zamontowałeś blosa czy założyłeś stożek? Ja dzisiaj zamontowałem blosa i zrobiłem to w ten sposób, że wsadziłem obudowę filtra od e30 i trochę ją obciąłem z dołu żeby się mieściła i jakoś się pomieściło. Mam oryginalny filtr bo e30 i e36 miały te same. Odkręciłem śrubki w blosie według instrukcji i narazie nie mam analizy spalin ani nawet nie mierzyłem napięcia na sondzie tylko ustawiłem w miarę obroty na jałowym około 800 i jest ok. Faktycznie trochę takie bardzo delikatne pyrkanie mam ale zauważyłem, że dość podobne miałem jak zdjąłem całkiem mikser i klapkę i jeździłem na samej benzynie. Gazem nie śmierdzi i obroty są stabilne. Nieco za wysokie gdy silnik się rozgrzeje mocno ale przypuszczam, że może to być wina pracy na gazie bo na mikserze było to samo a na benzynie jest ok. Generalnie zdążyłem się tylko tak na szybko przejechać i jak na razie efekt jest średni na gazie, Na pewno jest poprawa bo ciągnie mocno do samego końca, reszta to może kwestia ustawienia. Mam parownik Tomasetto 140KM i nawet nie wiem jak go otworzyć na maksa i jest tak jak było. Poszukam którą śrubką pokręcić i zabawa będzie trwałą dalej. Na benzynie jeszcze nie śmigałem więc nie wypowiem się. Nie mam łapacza powietrza więc na pewno to też ma wpływ na jazdę bo zimne powietrze nie jest wtłaczane do dolotu tylko częściowo zasysane z komory silnika. Będę kombinował dalej z ustawieniami, może wymyślę gdzieś analizator spalin albo coś. Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę przejechałem i zauważyłem że przy puszczeniu gazu wskazówka spalania nie spadała do zera tylko na ok. 9l. Taki wynik przy śrubce mieszanki od blosa wykręconej na 2,5 obrotu. Dalsze wykręcenie śrubki o około 1-1,5 obrotu poskutkowało i ekonomizer zachowuje się normalnie. Czuć gaz jak samochód stoi w miejscu. Motorek ciągnie cały czas do samego końca. Będę dalej kombinował zobaczymy co będzie się działo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blos jest bez stożka na oryginalnej puszcze i filtrze, parownik BRC AT90E 100KW + BRC BLITZ, gazownicy założyli odciecie wtrysków na przekaźnikach, chyba powinien być emulator wtrysków. Podobno komputer łapie śmieci od gazu ale wczoraj był reset kompa PB i nadal to samo. Jeśli ktoś się orientuje to tutaj jest schemat podlączenia blitza http://www.autogas.pl/modules.php?name=Tutoriaux&rop=tutoriaux&did=6 u mnie kable WIĄZKI B nie są podłączone, może powinny być ?

"/biało- pomarańczowy /- pamięć centrali wtrysku od strony centrali

/biały /-pamięć centrali wtrysku od strony akumulatora

2x /różowy /-przewody do kontrolki CHECK

Dzięki tym połączeniom można czasowo przerwać proces zapamiętywania, zachowując przy tym określone funkcje , takie jak resetowanie przewodu pamięci co następuje w kilka sekund po zgaszeniu silnika"

Jeśli trzeba je podłączyć to w któym miejscu ? do których przewodów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra, zakręciłem śrubę od napięcia membrany (membrana jest naprężona na maxa) oraz dodatkowej dawki gazu w reduktorze BRC AT90E 100KW, zakręciłem całkowicie śrubę od dawki przy blosie i nadal to samo! jakim cudem dostaje tyle gazu na zakręconym reduktorze i blosie? Pomocy :modlitwa: :cry2: chyba wracam do mixera :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika na analizatorze spalin i powiedział mi, że blos nie ma praktycznie żadnej regulacji, kręci śrubami a analizator pokazuje cały czas to samo, czemu tak się dzieje ? czemu blos niereaguje na kręcenie śrubą od skłądu mieszanki? miał tak ktoś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobny problem po zamontowaniu blosa w mojej 325i i padlo na zajechany juz parownik ale nie chcialo mi sie z tym walczyc i w koncu wywalilem blosa poniewaz po wyregulowaniu go tak zeby auto zachowywalo sie pod wzgledem osiagow jak na benzynie (bo autko nie pracowalo tak stabilnie jak na PB jesli chodzi o utrzymywanie obrotow itp) palilo od 15 litrow gazoliny w zwyz wiec gdzie tu jakakolowiek oszczednosc jak na mikserze pali od 11 do 14 :D a jak chce sobie poszalec to mam druga przeplywke ze stozkiem 2 minuty i juz ciagnie ja fabryka :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadeusz, nie dawno czytałem o podobnym problemie z regulacją blosa i okazało się, że kilka osób miało słabo trzymający oring albo uszczelkę przy tych śrubach regulacyjnych i chłopaki dorabiali takie coś i zadziałało. JAk znajdę posty to wkleję linka. Ja jeszcze nie byłem na analizatorze więc nie wiem jak jest u mnie. Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym mógł poprosić o fotkę w jaki sposób Ci to zamontowali to byłbym bardzo happy :P Pozdro.

 

Ustawiłem właśnie blosa na sondę, podpiąłem się pod kabelek, który idzie od sondy do sterownika AL-700. Wahania sondy są spore i generalnie jak się kręci śrubkami to praktycznie nic się nie zmienia dopiero w pewnym momencie jak już silnik i parownik są rozgrzane w pewnym ustawieniu śrubek blosa napięcie na sondzie zaczyna wahać się w sensownych wartościach tak między 0,9 a 0,2 między 0,7 a 0,3 coś koło tego i chyba tak muszę zostawić bo sonda na pewno się nie ustabilizuje. Sonda daje w miarę stabily odczyt tylko na benzynie bo jest bardzo szybka reakcja komputera samochodu i wtrysków. Zatankuję i zobaczę jak to się przełoży na wynik w spalaniu i dynamice. Ewentualnie pojadę na analizator spalin. Teraz już nie jadę bo wypiłem piwko i nie ryzykuję, a zresztą mam zasadę, że jak piję to nie jadę :) Pozdro, poinformuję o wynikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.... ja też przerabiam temat blosa, ale w M40, w tym momencie mam tak zamontowany blos, czyli za przepływomieżem... i niestety spalanie ma 14l i mniej się nie da, nie puszcza skłąd mieszanki, za ubogo napięcie sądy lambda waha się 0,35-0,40... więc poszperałem troche w necie forum forda itp... i wniosek blos przed przepływomierz....jeśli mamy mechaniczny, klapkowy przepływomierz, wtedy aby BLOS pracował poprawnie, ze względu na dokładny pomiar powietrza i gazu, powinien być zamontowany między filtrem powietrza a przepływomierzem!!!!!!!!! Kumpel do forda sierry 2,0 dohc tak zrobił i już w pożadku zamyka się w 10lpg jazda jak na benzynie i oczywiście najważiejsze!!! skłąd mieszanki jest właściwy( a miał tak samo jak ja 14-15 l lpg i brak właściwej mieszanki).... tylko jeśli miejsca mało to trzeba puszkę od filtra zastąpić stożkiem. Stożek-BLOS-Przepływomierz-Rura-przepustnisa-Kolektor dolotowy-silnik...

 

w tym momencie mi się dorabia przejście metalowe z średnicy 70mm na przykręcane do przepływomierza http://www.allegro.pl/show_item.php?item=239584132

najlepiej ustawiać silnik nie na analizator tylko na sądę lambda wpiąś się w ukłąd... oczywiście jeśli jest sprawna... Pozdrawiam i życze owocnych prac...

jak się zrobi wyślę foty i spalanie...

 

PS gaziarz co mi to robi ma Volvo 440 z 2.0 z blosem i pali mu 8-9 l lpg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym proponował pożegnać się z całą to instalacją,kupić używaną sekwencję,załozyć i jezdzić bez problemowo.

 

tu np.

http://moto.allegro.pl/item229751532_uzywana_sekwencja_omvl_xxi_4cyl_w_100_sprawna.html

 

kwestia wyszukania,to polecam wszystkim którzy sie pchają w nowy gaz II generacji.Lepiej poświęcić trochę czasu i będziemy mieli sekwencje w cenei zwykłego gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, jakby nie bylo przed zalozeniem BLOSa trzeba wymienic maly oring na srobie regulacyjnej. One sa fabrycznie felerne i krecenie srobami nic nie da.. Po wymianie oringow regulacja dziala elegancko. Kolego, z Twojego opisu wynika, ze masz ZNACZNIE za bogata mieszanke!. Regulacja na "oko" czy wedlug instrukcji to jak wrozenie z fusow. BLOS powinno sie regulowac na sonde, nawet nie na analizator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... w weekend zrobiłem 800km... Kraków - Kudowa Zdrój - Kraków

w tamtą strone 40l gazu na 420km... 4 osoby i pełny bagażnik... normalna jazda 120km/h autostrada momentami 160-170km/h, 90-110km/h zwykłą droga, troche miasta... 9,5l lpg... w porównaniu z poprzednim spalaniem mniej ok 4litry w pojednykę a do miksera ok 1l lpg mniej... i co pisałem wcześniej skład mieszanki prawidłowy... a i jeszcze jedno bardzo wrażliwy jest teraz na jakość gazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mi tyle będzie palił to będzie gitara :norty: instalacje macie na stożku czy na oryginalnej puszce z filtrem ? nie wiem czy to wszystko mi się tam zmieści jak zamontuje przejściówki z przepływomierza do blosa i obudowy filtra do blosa, chyba już będzie za ciasno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam stożek... za mało miejsca było... na mikserze miałem puszke z zwykłym filtrem... co do gazu zatankowałem na zwykłej stacji lpg po 2,18 a w kudowej na shell-u po 2,25zł i powiem szczerze że lepiej mojej buni wychodziła jazda a była full obciążona...

 

ważna jest regulacja!!! przekładka może nie pomóc, każde auto jest inne i inaczej reaguje, podepnij sobie woltomierz i w trakcjie jazdy ustaw auto, bo na postoju nie ustawisz pod obciążeniem!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój gazownik mi tak ustawił:

 

spokojna jazda ze stałą prędkością na lekkim gazie 0,2-0,3V

but w podłodze od 0,65-1V

każde dodanie gazu od 0,6-1V

 

bieg jałowy skręcić i jak będzie około zera rozkręcać po mału do 0,6V

 

mi tak ustawił i jest git...

w czasie przyspieszania nie dopuścić do przełączaia z benzyny na gaz... może szczelić, na postoju lub na luzie to robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłem blosa przed przepływomierz i spalanie jest napewno mniejsze, tylko martwi mnie ta wartość lambdy podczas obciążenia silnika (0,35V) chyba wymienię reduktor. Teraz mam BRC AT90E 100KW, to chyba za słaby, mogę też go rozwiercić i uzyskać 140KW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.