Skocz do zawartości

523i Nagle gotowanie - HELP - czyzby uszczelka pod głowicą ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie HELP !

 

Wracalem sobie ze sklepu do domu i nagle patrze a tu wskazówka sruu na czerwone pole . lampka czerwona sie zapalila . to ja na bok . maska w gore , ogrzewanie na maxa i weze z przodu silnika bardzo tware ale da sie je reką troche ugiąć. po odkreceniu korka woda w gore i cisnienie , jak troche ostyglo tak ze wskazwka zeszla do polowy , z nawiewu zaczelo leciec letnie powietrze nawet bym powiedzial ze chlodne.

 

Po ponownym odkreceniu jak by wode wessalo gdzies tak troche i weze troche zmiekly. to zapalam i ruszam dalej , po chwili jakies 500m znowu wskazówka leci w prawo wiec zjadz na bok , maska w gore i znowu to samo , weze twarde ale da sie je troche ugiac i woda pod sam korek. przestój z 15 minut i dojechalem do domu.

 

teraz pytanie :

 

uszczelka ? uprzedzam ze VISCO pracuje po zalaczeniu motorka

jaki koszt wymiany uszczelki 523i

 

dzieki serdeczne za kazdą kazałą pomoc i informacje

 

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Opublikowano

nie sadze aby to byl plyn , bo przed usterka poziom plynu byl OK. a pojechalem do sklepu i bylo ok , w drodze powrotnej juz zaczeło wariowac.

 

teraz bylem w silniku jak ostygl i to co ulecialo mi po odkreceniu korka jak byl gorący to jest tak w polowie tego jasnego zbiornika , weze juz są miekkie .

 

acha , jak odkrecalem teraz ten korek od plynu to zasyczalo cos pyrklo i przestalo.

 

Mnie sie wydaje ze usczelką badz pompa wody ale ja nie jestem mechanikiem :?

Opublikowano
Miałem coś takiego w td- radzę szybko zajrzeć pod głowicę. Ja niby zdążyłem, wymieniłem uszczelkę, splanowałem głowice, a tu się przedwczoraj okazało że remont mnie czeka, bo się pierścionki popaliły.

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Opublikowano
Ja też kiedyś tak miałem przez 5 miesięcy jeździłem i było ok aż tu kiedyś nagle to co u ciebie, aż mi przewód wysadziło. Okazało się że układ był zapowietrzony. Dolałem płynu, odpowietrzyłem układ i było ok.
Opublikowano

słuchaj...z uszczelka jest tak; albo woda do kanłu olejowego , albo spaliny do wody.

w pierwszym przypadku na bagnecie , na korku masz emulsie / taki mleczny laks powstały po zmieszaniu wody z olejem/ i sprawa jest oczywista , w drugim nie jest tak prosto , bo twarde weże moga wynikac z nadcisnienia spowodowanego mikro nieszczelnością w układzie i jego chronicznym zapowietrzaniem się . żeby wyeliminować uszczelke trzeba zastosować tester do wykrywania spalin w układzie chłodzenia , /taki pierdolnik ze specjalnym płynem , który zmienia kolor gdy w układzie sa spaliny/. znajdż warsztat /sensowny , żeb7y goście sie nie podpalali do wymiany uszczelki , tylko rzetelnie wyeleminowali inne opcje /np. mozna podac cisnienie +/- jednego , półtora bara przez wężyk przelewowy i szukać czy gdzieś nie ucieka , nie wiem teraz z głowy jak wyglada w tym silniku sprawa pomy wodnej , ona tez moze puszczać przez wirnik , na koniec lub na początek termostat.... mógł sie podwiesić , czesto do układu leje sie zwykłą wode plus jakis koncentrat , powoduje to odkładanie sie kamienia , a co za tym idzie skłonność terostatu do nie domykania lub nie pełnego otwierania.

pozd.krzysiek

Opublikowano

bylem teraz w aucie. po zapaleniu silnika u gory kolo vanosa bo tam jest pompa (tak mi sie wydaje bo idą tam weze) , to z boku wydostją sie takie bąbelki jak by plyn chcial wyjsc na zewnatrz. wiec pozostaje pewnie wymiana pompy i moze sytuacja wroci do normy.

 

i pytanie. mam ten korek odpowietrzający w ksztalcie +. czy tylko nim mam operowac ?? jezeli ktos bedzie mily i mi to powie to bede wdzieczny jak to w miare dobrze odpowietrzyc :modlitwa: .

 

acha z nawiewu leci zimne powietrze mimo ze wskazówka jest miedzy srodkiem a polową. :!:

Opublikowano

obok vanosa jest termostat a pompa jest niżej na niej jest koło pasowe , jak wydostaje się płyn gdzieś z plastykowej osłony termostatu to pooglondaj ją dokładnie bo pewnie pęknięta (norma w BMW) a te odpowietrzniki to są dwa jeden na chłodnicy a drugi na tej plastykowej obudowie

GŁUPIO TO TAK RADZIĆ KOMUŚ KTO MA PONAD 600 POSTÓW NA FORUM

Opublikowano

GŁUPIO TO TAK RADZIĆ KOMUŚ KTO MA PONAD 600 POSTÓW NA FORUM

 

czy ktos ma 5000 tys postów czy 100 - pomoc zawsze jest mile widziana. akurat w tej dziedzinie jestem slaby :roll2: i dlatego pisze

 

w poniedzialek jestem umowiony na wymiane pompy (SKF) i termostatu.

Opublikowano
Identycznie miałem jak pękła obudowa terostatu. Po wymianie i PRZYZWOITYM odpowetrzeniu :cool2:
Tomek
Opublikowano
co sie uparłeś na pompe?! zacznij od termostatu i porządnego odpowietrzenia.

 

Zgadzam się w 100% odpowietrzyć, albo zmienić termostat, albo to i to

Opublikowano
Próbuj tak jak radza koledzy- odpowietrzenie i wymiana termostatu. U mnie nie pomogło, żadnej emulsji na bagnecie nie było i wszystko było cacy poza tym że się gotował. Wymiana uszczelki- koniec problemów z gotowaniem.

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Opublikowano

zmienilem termostat (50pln) i obudowe (ASO 64pln) i odpowietrzony układ. Wszystko teraz działa jak nalezy. Njabrdziej sie obawiałem jechac w trase po germani ale objechałem 2500kkm i wrocilem i jest ok;)

 

tak wiec udało mi sie zamknać w kosztach 160pln

 

Dzieki wszystkim za cenne wskazówki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.