Skocz do zawartości

Dolewanie oleju


BarteqMW

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnosnie uzupelnienia oleju silnikowego w e39.

Ze stanu na bagnecie i komunikatu na OBC wynika ze musze dolac, problem polega tylko na tym ze.... nie wiem co bylo zalane :shock: Nigdzie nie moge znalezc takiej informacji (nie ma zadnej karteczki pod maską czy czegos w tym stylu).

 

Chcialem zasiegnac Waszej opinii czy najlepiej bedzie jesli po prostu pojade na wymiane oleju czy moge dolac czegokolwiek? To ostatnie rozwiazanie nie wchodzi chyba w gre prawda?

 

Sorki jesli pytanie jest glupie ale zanim cokolwiek zrobie wole zasiegnac opinii kogos kto - w przeciwienstwie do mnie - zna sie na tych rzeczach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto nie za stare nie masz żadnej dokumentacji serwisowej

czy tylko dowód rejestracyjny?

Pozdrawiam

 

Moja dokumentacja serwisowa nie obejmuje faktur jeśli o to pytasz. W książce chyba nie ma nigdzie informacji jaki byl lany olej.

 

Ostatnio ASO BMW w de potwierdzalo mi mailowo przeglądy więc może dadza mi też info nt. oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wymienić cały olej wraz z filtrem (ja wymieniałem jakies 3 miesiące temu przy przebiegu 256000km na Mobil1 5w50 (syntetyk) Cena razem z filtrem (5,8litra oleju) i robocizną 260 zł. Więc nie tak dużo - spodziewałem się ok 400 zł. Też nie wiedziałem jaki olej zalany był wcześniej (chociaż miałem ksiazke serwisową to nie było, żadnego wpisu jaki olej był zalewany dodam tylko, że wszystkie serwisy samochodu były w BMW w NAMUR BELGIA. (samochód sprowadzony na początku maja)

Na wymianie sprawdzono w ksiązce jaki olej i ile wchodzi do tego silnika typ (M57). Z tego co mi powiedziano najgorszy olej (sugerowany prze BMW) jaki można zalać do tego silnika to półsyntetyk. Akceptowalne są tylko Syntetyk i Półsyntetyk. Ja na ryzyk fizyk przy tym przebiegu zalałem dalej synetyk i jak do tej pory przejechałem 6000-7000 km. I poziom oleju jest nadal taki sam jak po zalaniu. Syntetyk ma lepsze własności czyszczące i smarujące (w niskich temperaturach oraz przy wysokim obciążeniu silnika). Synetyk można wymieniac co 15000km półsynetyk już co 10000km. Chociaż nie zaszkodzi częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka mała dygresja co do stanu oleju w silnikach BMW typu M57 na forum prawie wszyscy piszą że nie ubywa tak jak kolega Saturn 6-7kkm i stan ten sam

rozmawiałem na ten temat w bmw i usłyszałem tak silniki M57 są lużno spasowywane i biorą olej jest to normalne

ja np. między wymianami 30.000km według kompa doałem 1litr i dowiedziałem się to jest nic

moze to jest tak jak ze spalaniem niektórym pali w miescie 8l :duh: 530d

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie 5W-50. Moim zdaniem to lepszy olej do silników diesla w naszych warunkach klimatycznych. W olejach ważną sprawą jest ich Lepkość. 5W-50 ma wyższą lepkość w temperaturach wyższych (przydatne w przypadku silników wysilonych i jeździe troszkę bardziej sportowej latem gdzie temperatury otoczenia sięgają powyżej 30 stopni, żeby ciśnienie oleju nie spadało za bardzo wraz ze wzrostem temp. silnika). Natomiast paramert 5W (stosuje sie do temp ujemnych w tym przypdadku -35 stopni (raczej w Polsce niespotykanej) 0W = -40 stopni Może na biegunie :). (Wiadomo, że w zimowych warunkach jest trochę lepszy 0W ale bez przesady). Może gdybym zalał 15W-40 to można by się było przyczepić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego to zadaj pytanie inżynierom z castrola czy mobila bo do Twojego silnika czy do mojego zalecają 0W-30

http://www.castrol.com/castrol/castrolhomepage.do?categoryId=3175

kliknij dobierz olej do swojego samochodu

trochę jest o tym w głębiej w stronie dlaczego 0 a nie 5 w skrócie olej szybciej dociera do turbiny i lepiej smaruje na zimno a to jest zawsze największym problemem bo silnik zużywa sie najwiecej w czasie uruchomienia na zimno

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu ma do tego opinia inż Castrola czy też inż Mobila. Do silnika olej zalecany jest przez producenta samochodu. W tym przypadku BMW. Jest tabela w której producent zaleca jakie można lać oleje i koniec. Jeśli mieszkasz w Suwałkach to możesz zalewać 0W. U mnie w Wielkopolsce zima z temp poniżej -20 występuje raz na 5 lat. Z czego nigdy nie przekroczyła -27. Jeśli auto stoi w garażu to możesz założyć, że temp tam występująca jest o ok 5-10 stopni wyższa. Najczęściej zimą masz temp w zakresie plus 10 do - 10 stopni. Olej 5W można stosowac do temperatury -35 stopni co w moim przypadku w zupełności wystarcza. Tak zakłada producent, że olej ten może być stosowany właśnie w takich warunkach do -35 stopni. I napewno nie wpływa in minus na turbine. Wiecej w obecnych czasach trzeba zwracac uwagę na spadek własności smarnych oleju w wysokich temp. (zużywcie turbiny po rozgraniu i pracy w ciężkich warukach) Zostawisz samochód latem na słońcu to temp sięgają prawie 40 stopni w których Twój olej 0W-30 lub 0W-40 nie spełnia już założonych przez producenta zadań. Prędzej padnie silnik jak rzadko wymieniasz olej (tak jak Ty piszesz co 30000km) Napewno zawiera w sobie już bardzo wiele cząstek sciernych które powodują dodatkowe tarcie w silniku. Mimo że producenci czasem pisza o wymianach co 30000 to stosowanie się do nich powoduje szybsze zużycie silnika (chyba, że kupujesz auto z salonu i sprzedajesz je po 120000km to nie ma sprawy. Martwił się bedzie następny właścieciel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
taka mała dygresja co do stanu oleju w silnikach BMW typu M57 na forum prawie wszyscy piszą że nie ubywa tak jak kolega Saturn 6-7kkm i stan ten sam

rozmawiałem na ten temat w bmw i usłyszałem tak silniki M57 są lużno spasowywane i biorą olej jest to normalne

ja np. między wymianami 30.000km według kompa doałem 1litr i dowiedziałem się to jest nic

moze to jest tak jak ze spalaniem niektórym pali w miescie 8l :duh: 530d

Pozdrawiam

 

tora, ja mam 227k km na liczniku, ostatnio wymienialem olej przed 18k km, u mnie naprawde nie zniknelo oleju na tyle, abym to zauwazyl... nie pisze tego, aby cokolwiek i komukolwiek udowadniac, to jest fakt - samochod jezdzi najczesciej na "trasie" - wawa - trojmiasto, wawa - mazury, wiesz jak mozna na siodemce pojechac 530d... i ja tak jezdze :)

 

jezdze na 5W40 castrol magnatec

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padnie silnik jak rzadko wymieniasz olej (tak jak Ty piszesz co 30000km) Napewno zawiera w sobie już bardzo wiele cząstek sciernych które powodują dodatkowe tarcie w silniku

dokładnie czytaj 30.000km według kompa czyli drogowych około 15.000km

BMW zaleca 0W30 i nie wiem dlaczego mam lac inny przecież jak byłby lepszy 5W45 czy 5W60 to by taki zalecali

mi sie wydaje że to jest tak jak z lekarstwem napisane łyżeczkę a ludzie biorą dwie bo będzie lepiej przecież jakby miało byc lepiej to by napisali wziać dwie

chyba nie po to mają w BMW te laboratoria i inne cuda (jako jedyni mają jakiś instytut badawczy gdzies daleko na północy) żeby zalecac gorszy olej

sam wiesz Bono jak cie zdenerwowało że ktoś zalał twoją skrzynie innym olejem niz zalecany

powiedzcie czy sie myle

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale czytam dokładnie. Nie pisało co 15kkm tylko "między wymianami 30.000km według kompa doałem 1litr". Co być może źle zinterpretowałem ale napisałeś miedzy wymianami co niby miało według Ciebie znaczyć tego nie wiem. Olej 5w-50 jest olejem nowszym o wyższych parametrach i bez dwóch zdań jest lepszy od 0w40 w naszych warunkach klimatycznych. Mamy inne zdanie na temat olejów i tak pozostanie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tora, ja nie pisalem polemicznie odnosnie typu oleju (choc wg. mnie do mojego samochodu - przebieg - w naszych warunkach klimatycznych 5w40 jest lepszy niz 0w30, ale nevermind...)

 

pisalem odnosnie apetytu silnika m57 na olej - u mnie nie bierze go, przynajmniej na tyle abym mogl to zauwazyc

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwa oleju i klasa lepkości Klasa jakości Wskaźnik lepkości Temp. płynięcia Liczba zasadowa TBN

Mobil 1 Rally Formula

5W50 - syntetyk API - SJ/CF EC 184 -54 st.C 12mg KOH/g

Mobil 1 0W40 - syntetyk API - SJ/CF EC II 196 -55 st.C 9mg KOH/g

Mobil 1 Turbo Diesel 0W40 - syntetyk API - CF/SJ EC 196 -55 st.C 9mg KOH/g

Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 -36 st.C 10mg KOH/g

Mobil Super 15W40 - mineralny API - SJ/CF 137; 127 -27 st.C; -26 st.C 10mg KOH/g

BP Visco 5000 5W40 - syntetyk API - SJ/SH/CF EC 170 -36 st.C b.d.

BP Visco 3000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C b.d.

BP Visco 2000 15W40 - mineralny API - SJ/CF 136 -30 st.C b.d.

BP Motor Oil 15W40 - mineralny API - SF/CD 133 -30 st.C b.d.

Castrol Formula SLX 0W30 - syntetyk API - SJ/CF 184 -66 st.C 8,7mg KOH/g

Castrol Formula RS 10W60 - syntetyk API - SJ/CF 179 -57 st.C 8,6mg KOH/g

Castrol TXT Softec Plus 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 169 -42 st.C 8,5mg KOH/g

Castrol GTX5 Lightec 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -39 st.C 9,4mg KOH/g

Castrol GTX3 Protec 15W40 - mineralny API - SJ/CF 144 -27 st.C 9,2mg KOH/g

Castrol GTX 15W40 - mineralny API - SG/CD 140 -33 st.C 9,4mg KOH/g

Lotos Syntetic 5W40 - syntetyk API - SJ/CF EC 165 -53 st.C 11,5mg KOH/g

Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g

Lotos 15W40 - mineralny API - SG/CD 135 -33 st.C 8,5mg KOH/g

Lotos Diesel 15W40 API - CE/SF 140 -32 st.C 10,5mg KOH/g

Lotos City 15W40 - mineralny API - SF/CC 135 -30 st.C 5,7mg KOH/g

Lotos City Diesel 20W50 - mineralny API - CC 134 -30 st.C 8,5mg KOH/g

Total Quartz 9000 0W40 - syntetyk API - SJ/SH/CF EC II 176 -42 st.C b.d.

Total Quartz 9000 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 172 -53 st.C 11mg KOH/g

Total Quartz 7000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 150 -41 st.C 10,5mg KOH/g

Total Quartz Diesel 7000 10W40 - półsyntetyk API - CF 150 -44 st.C 10,7mg KOH/g

Total Quartz 5000 15W40 - mineralny API - SJ/CF 135 -33 st.C 10mg KOH/g

Total Quartz Diesel 5000 15W40 - mineralny API - CF 140 -37 st.C 10,7mg KOH/g

Shell Helix Ultra 5W40 - syntetyk API - SJ/CF EC 191 -36 st.C 12,7mg KOH/g

Shell Helix Plus 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF EC 160 -36 st.C 10,4mg KOH/g

Shell Helix Super 15W40 - mineralny API - SH/CD 135 -27 st.C 10,6mg KOH/g

Shell Rimula Ultra 10W40 - syntetyk API - CD/CF 164 -45 st.C 17mg KOH/g

Elf Synthese 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 171 -48 st.C 12mg KOH/g

Elf Competition STI 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C 9mg KOH/g

Elf Sporti SRI 15W40 - mineralny API - SJ 135 -27 st.C 9mg KOH/g

Elf Turbo Diesel 15W40 - mineralny API - CF 140 -30 st.C 11mg KOH/g

Neste City Pro 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 158 -48 st.C b.d.

Neste Turbo 10W30 - półsyntetyk API - CF/SF 145 -39 st.C b.d.

Neste Turbo 15W40 - mineralny API - CF/SF 143 -33 st.C b.d.

Neste City Standard 10W40 - półsyntetyk API - SH/CF 155 -42 st.C b.d.

Neste Super 10W40 - mineralny API - SH/CF 145 -36 st.C b.d.

Neste Super 15W50 - mineralny API - SH/CF 140 -33 st.C b.d.

Statoil Lazerway 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 165 -51 st.C 12mg KOH/g

Statoil Superway X 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 157 -36 st.C 8,1mg KOH/g

Statoil Racingway HP 25W50 - syntetyk API - SG/CD 132 -39 st.C 11,8mg KOH/g

Statoil Selfway 15W40 - mineralny API - SG/CC 147 -36 st.C 9,8mg KOH/g

Statoil Powerway 15W40 - mineralny API - CF-4/CE/SG 140 -33 st.C 9,8mg KOH/g

Daewoo 5W30 - półsyntetyk API - SJ 161 -36 st.C b.d.

Daewoo 10W30 - półsyntetyk API - SJ 141 -33 st.C b.d.

Agip Sint 2000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF EC 170 -36 st.C 8,6mg KOH/g

Agip Extra HTS 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 210 -43 st.C 8,3mg KOH/g

Agip F.1 Super Motoroil 15W40 - mineralny API - SJ/CD 153 -24 st.C 10mg KOH/g

Agip Super Diesel Multigrade 15W40 - mineralny API - CF-4/SG 142 -30 st.C 11mg KOH/g

Agip Sint Turbodiesel 10W40 - półsyntetyk API - CF/SG 169 -36 st.C 10mg KOH/g

Texaco Havoline Formula3 Energy 5W30 - półsyntetyk API - SJ EC 188 -48 st.C 6,5mg KOH/g

Texaco Havoline Formula3 Synthetic 5W40 - syntetyk API - SH/SJ/CF EC 164 -56 st.C 8,8mg KOH/g

Texaco Havoline Formula3 X1 Extra 10W40 - półsyntetyk API - SH/SJ/CF EC 149 -33 st.C 11,5mg KOH/g

Texaco Havoline Formula3 15W40 - mineralny API - SH/CF 138 -30 st.C 9,6mg KOH/g

Texaco Havoline Formula3 Diesel 15W40 - mineralny API - CF 138 -30 st.C 9,6mg KOH/g

Aquila Extra Synthetic - syntetyk API - SJ/CF 180 -40 st.C 9mg KOH/g

Aquila Super Semisynthetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 140 -30 st.C 9mg KOH/g

Aquila Classic 15W40 - mineralny API - SG/CD 130 -25 st.C 9mg KOH/g

Aquila for Gas 10W40 - półsyntetyk do silników zasilanych gazem LPG API - SG 150 -30 st.C 7mg KOH/g

Aquila Diesel Turbo-Max 15W40 - mineralny API - CE/CF-4/SG 130 -24 st.C 10,5mg KOH/g

Aquila Diesel Turbo 15W40 - mineralny API - CE/CF-4/SG 130 -24 st.C 10mg KOH/g

Aquila Diesel 15W40 - mineralny

przepraszam za taką ilośc ale wkleiłem dla porównania może inni maja inne oleje

i co ciekawe wskaznik lepkości dla najlepszego Mobila 5/50 Rally coś tam jest taki sam jak dla Castrola 0-30

temat oleji jest jak rzeka ale najważniejsze aby go wymieniać i widac na tej tabeli przepaść między synt a pół czy mineralnym

co do tych nieszczęsnych 30kkm komputerowych to tak robisz zmiane oleju kasuje inspekcje i masz przed sobą 30.000km do przejechania ale to nie idzie w parze z kilmetrami drogowymi mi wyszło 22.176km rzeczywiscie przejechanych

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cudze chwalicie a swego nie znacie,czemu castrol czy mobil a moze lotos ktory moim zdaniem jest lepszy bo ma wlasciwosci czyszczace.To co widze po castrolu czy mobilu,tego nie ma po lotosie a mialem juz ruzne samochody ale takiego syfu po mobile czy castrolu nie widzialem.Mam obecnie E-46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cudze chwalicie a swego nie znacie,czemu castrol czy mobil a moze lotos ktory moim zdaniem jest lepszy bo ma wlasciwosci czyszczace.To co widze po castrolu czy mobilu,tego nie ma po lotosie a mialem juz ruzne samochody ale takiego syfu po mobile czy castrolu nie widzialem.Mam obecnie E-46

 

O jakim syfie mówisz bo nie kumam. Rozbierałeś silnik na części i sprawdzałeś czy jest czysty? czy spuszczałeś olej z silnika i był brudny?

Bo jedno z drugim niewiele ma wspólnego. Jeśli olej jest brudny to znaczy że dobrze czyści wnętrze i z nim właśnie podczas wymiany spływa cały syf :) Wszystkie oleje syntetyczne mają związki czyszczące (mniej wiecej do 7000-9000km przebiegu) więc Ameryki nie odkryłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie wierzysz to otworz filter odpowietrzenia miski olejowej,ja wczoraj zagladalem,silnik ma przejechane 130tys.w serwisie BMW orginal a co do przebiegu 70tys.-90tys.to nie massz racji bo mialem samochdy 170tys.-190 i po lotosie bylo czysto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie wierzysz to otworz filter odpowietrzenia miski olejowej,ja wczoraj zagladalem,silnik ma przejechane 130tys.w serwisie BMW orginal a co do przebiegu 70tys.-90tys.to nie massz racji bo mialem samochdy 170tys.-190 i po lotosie bylo czysto.

 

Nie pisałem o przebiegach 70tys i 90tys. Pisałem, że olej syntetyczny ma najlepsze własności czyszcząco-myjące (jak by to zwać) do 7000-9000km. Po tym czasie oczywiście nadal ma własności smarne ale już słabiej wymywa nagar z silnika. Moje auto ma obecnie 264000km i olej jest czarny jak smoła. (przejechane na nim ok 6000-7000km)

 

Co do filtra odpowietrzania miski olejowej to chyba po 130tys km nie spodziewałeś się, że bedzie wyglądał jak nówka.

 

PS. 7000-9000km - licze od wymiany oleju w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 5w-50 jest olejem nowszym o wyższych parametrach i bez dwóch zdań jest lepszy od 0w40 w naszych warunkach klimatycznych.

A czy mógłbyś jednak napisać te dwa zdania i wyjaśnić dlaczego?

 

Tak przy okazji, M1 5w-50 nie spełnia żadnych norm BMW, w przeciwieństwie do M1 ESP 5w-30 lub M1 0w-40.

 

Ludzie myślą, że z olejem jak z brydżem - im bliżej do 100, tym lepiej. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.