Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

wibracje

otoz problem jest taki ze samochod w trakcie jazdy drzy :/ drzenie jest jakby takie falowe, drzy i przestaje, drzy i przestaje...

w czasie jazdu dosc wyraznie czuje sie drgania calej budy, mam automat i lewa noga spoczywa na "podnozku" i wyraznie czuje nia te drgania ;(

na postoju jest tak samo tylko jakby z mniejszym natezeniem oraz co ciekawe na zimnym silniku praktycznie nie wystepuje...

 

co to moze byc? podzuski silnika/skrzyni? cos innego?

czy wentylatory (chlodnicy czy chlodnicy klimy) moga powodowac takie hece?

 

czarny dym

przy ostrym depnieciu w gaz samochod stawia zaslone dymna :/

z tego co zaobserwowalem to dzieje sie tak kiedy chce nagle przyspieszyc z redukcja biegow, jezeli zrobie to bez kickdownu to troszke mniej ale z kickdownem jest za mna czarno, jak przyspieszam bez redukcji biegow nie widac zadnego dymu... ktos ma jakis pomysl?

 

525 TDS 94' automat

pzdr

dennis

Opublikowano
moim zdaniem wtryski ci leją co powoduje spalanie innej mieszanki co powoduje ten dym z rury - mozliwe ze tez to jest przyczyną nierównomiernej pracy silnika a co za tym idzie wibracji
Opublikowano
U mnie wtrysk padł, i przy dodawaniu gazu drży dosc mocno, a i przy postoju na skrzyzowaniu ma nierówną prace i takze drży.. natomiast, nie mam ciemnego dymu z rury.
Opublikowano
moim zdaniem wtryski ci leją co powoduje spalanie innej mieszanki co powoduje ten dym z rury - mozliwe ze tez to jest przyczyną nierównomiernej pracy silnika a co za tym idzie wibracji

 

a jak zdiagnozowac te wtryski? mozna to jakos samemu czy trzeba pojechac do specjalistow? a jezeli specjalisci to jak to zrobia? trzeba podpiac samochod pod kompa? chodzi o to czy tylko aso zostaje czy w nieautoryzowanym a co za tym idzie tanszym warsztacie tez dadza rade?

no i zakladajac ze to te wtryski to jak to naprawic? trzeba wymienic czy tez mozna jakos wysterowac/przeprogramowac zeby podawaly wlasciwa ilosc paliwa? czy za spalania na poziomie 13,5l z klima w miescie moga byc odpowiedzialne tez te wtryski czy tez takie spalanie jest w normie? jazda raczej dynamiczna ale bardzo rzadko kicdown czy tez gaz w podloge...

 

a co do silnika, jak otworzy sie maske a silnik chodzi na sluch nie wyczuwam zadnej nierownej pracy...

pzdr

dennis

Opublikowano
U mnie wtrysk padł, i przy dodawaniu gazu drży dosc mocno, a i przy postoju na skrzyzowaniu ma nierówną prace i takze drży.. natomiast, nie mam ciemnego dymu z rury.

 

no wiec wlasnie u mnie na sluch nie wyczuwam, zeby silnik pracowal nierowno natomiat drzy bardzo wyczuwalnie (bardzo meczy taka jazda)

 

a skad sie dowiedziales za padl wtrysk? droga taka impreza? :/

pzdr

dennis

Opublikowano

wtryskiwacze to mechaniczne urządzenie - to tak jakbyś w mechanicznym zegarku chciał podpiłować którąś zębatkę tak aby czas szybciej płynął - czy możliwe?!?

 

czarny dym świadczy o zbyt bogatej mieszance - czyli wyrzuca nie spalone paliwo i wcale nie muszą to być wtryski bo może to być np. słaby wydatek turbo /za mało powietrza/

 

i jeszcze raz zapytam czy masz klimatyzację

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
pytam o klimę - sprawdź czy wibrację nie powstają w trakcie jej załączenia lub pracy - jak sprężarka ma wywalone łożyska - a wydaje się wówczas że silnik chce z ramy wylecieć - bardzo intensywne wibracje - zaczynające się bardzo niewinnie

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
wtryskiwacze to mechaniczne urządzenie - to tak jakbyś w mechanicznym zegarku chciał podpiłować którąś zębatkę tak aby czas szybciej płynął - czy możliwe?!?

no ale tymi wtryskiwaczami musi chyba cos sterowac, czy sie myle? nie ma jakiegos kompa ktory steruje wtryskiwaczami?

 

czarny dym świadczy o zbyt bogatej mieszance - czyli wyrzuca nie spalone paliwo i wcale nie muszą to być wtryski bo może to być np. słaby wydatek turbo /za mało powietrza/

turbina wydaje sie ze moze byc na wykonczeniu, przynajmniej tak mi w bmw mowili, niby dmucha dobrze (samochod z automatem idzie bardzo zacnie do przodu, fakt ze nie jezdzilem nigdy innym tdsem i nie mam porownania) ale bardzo wyraznia ja slychac,

a czy stary/zabrudzony filtr powietrza moze byc powodem za malej ilosci powietrza a w konsekwencji tego dymienia?

 

i jeszcze raz zapytam czy masz klimatyzację

no i odpowiedzialem ci wczesniej ze mam :)

pzdr

dennis

Opublikowano
pytam o klimę - sprawdź czy wibrację nie powstają w trakcie jej załączenia lub pracy - jak sprężarka ma wywalone łożyska - a wydaje się wówczas że silnik chce z ramy wylecieć - bardzo intensywne wibracje - zaczynające się bardzo niewinnie

 

przy wylaczonej klimie jest to samo

pzdr

dennis

Opublikowano
---krązenie wokół sprawy, niestety chyba trzeba jechać do pana mech, i sprawdzic wtryski, pompę, przy okazji wyważyc koła, gdybanie już nic nie da, u kol. w VW, był pekniety wąż intercoolera- auto kopciło nie dymiło, turbina też potrafi swoje , druga rzecz przy lejacych wtrys. pewnie wzrosło co nie co spalanie?,--widzę to jedynie posprawdzać u fachowca pzdr :arrow: :arrow: :arrow: przypomniało mi sie sprawdż przyjacielu poduszki silnika?!
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

spalanie na poz 13,5 to chyba dosc sporo, moja 530d mi wciąga 9l na miescie

 

 

przed sprawdzeniem wtryskow zacząłbym od najprostszych sraw czyli od szczelnosci calego ukladu, czy czasem rury nie są gdzies popękane, czy obejmy na połączeniach dobrze trzymają itd,

 

jesli chodzi o sprawdzenie wtryskow to nie mam w tym doswiadczenia - proponowałbym podjechać do serwisu Boscha - nie wiem jak w 525 tds ale w 530d wiele podzespolow jest robionych wlasnie przez Boscha i bedzie tam na pewno taniej niz w ASO,

 

swoją drogą autko masz juz zdeczka "wiekowe" i przebieg tez pewnie nie mały - dobrze by bylo sprawdzić turbine czy juz nie jest padnięta zeby potem nie miec niespodzianki w czasie jazdy ze ci olej wywali przez wydech i staniesz autem w polu - proponuje wyslać ją do jakiejś powaznej firmy od regeneracji turbin - to ci ją sprawdzą i ew powymieniają bebechy [ koszty od 800 do nawet 1500 pln]

 

pozdr

Opublikowano
---krązenie wokół sprawy, niestety chyba trzeba jechać do pana mech, i sprawdzic wtryski, pompę, przy okazji wyważyc koła, gdybanie już nic nie da, u kol. w VW, był pekniety wąż intercoolera- auto kopciło nie dymiło, turbina też potrafi swoje ,

moj waz tez byl pekniety, wymienilem go ale kopcenie jak bylo tak jest :(

dzis specjalnie sprawdzalem i przy depnieciu ale bez kickdownu jest ok, no ale jak zadziala kickdown to dymi jak stary autobus ruszajacy z przystanku, ustaje jak odpuiszcze troche gazu

 

druga rzecz przy lejacych wtrys. pewnie wzrosło co nie co spalanie?,--widzę to jedynie posprawdzać u fachowca pzdr :arrow: :arrow: :arrow: przypomniało mi sie sprawdż przyjacielu poduszki silnika?!

auto mam narazie miesiac i przejechalem ok 1000 km i jak dotychczas spalanie ksztaltowalo sie:

400km w tym 100 trasy bez klimy 12,2

400km w tym 100 trasy bez klimy 11,5

360km samo miasto z klima 13,5

pzdr

dennis

Opublikowano
spalanie na poz 13,5 to chyba dosc sporo, moja 530d mi wciąga 9l na miescie

kurde moze ja nie umiem tym nieszczesnym automatem jezdzic :/

 

 

przed sprawdzeniem wtryskow zacząłbym od najprostszych sraw czyli od szczelnosci calego ukladu, czy czasem rury nie są gdzies popękane, czy obejmy na połączeniach dobrze trzymają itd,

 

jesli chodzi o sprawdzenie wtryskow to nie mam w tym doswiadczenia - proponowałbym podjechać do serwisu Boscha - nie wiem jak w 525 tds ale w 530d wiele podzespolow jest robionych wlasnie przez Boscha i bedzie tam na pewno taniej niz w ASO,

 

swoją drogą autko masz juz zdeczka "wiekowe" i przebieg tez pewnie nie mały - dobrze by bylo sprawdzić turbine czy juz nie jest padnięta zeby potem nie miec niespodzianki w czasie jazdy ze ci olej wywali przez wydech i staniesz autem w polu - proponuje wyslać ją do jakiejś powaznej firmy od regeneracji turbin - to ci ją sprawdzą i ew powymieniają bebechy [ koszty od 800 do nawet 1500 pln] pozdr

licznik wskazuje 274 tys, nie mam pojecia czy oryginal czy nie, tapicerka nie nosi sladu jakiegokolwiek przetarcia

pzdr

dennis

Opublikowano

licznik wskazuje 274 tys, nie mam pojecia czy oryginal czy nie, tapicerka nie nosi sladu jakiegoolwiek przetarcia

 

274 tys to nie tagedia ale pytanie jak autko było eksploatowane przez poprzednika/ow - mam na mysli jakie paliwko bylo lane [wtryski] i czy dbali o turbo [wylaczanie opoznione po zwlaszcza ostrzejszej jezdzie, spokojna jazda przy zminym silniku] - ja kupilem swoje z przebiegiem 160 tys [realny] i niestety ale musialem dac turbine do regeneracji bo miala luzy na walku, nieszczelnosci i kierownica od platów nie chodzila w pelnym zakresie [ogólnie strasznie świszczała a autko miało 150 konii zamiest 184] - kosztowalo mnie to 1400 pln ale warto bylo bo teraz autko smiga az miło :twisted:

Opublikowano

licznik wskazuje 274 tys, nie mam pojecia czy oryginal czy nie, tapicerka nie nosi sladu jakiegoolwiek przetarcia

 

274 tys to nie tagedia ale pytanie jak autko było eksploatowane przez poprzednika/ow - mam na mysli jakie paliwko bylo lane [wtryski] i czy dbali o turbo [wylaczanie opoznione po zwlaszcza ostrzejszej jezdzie, spokojna jazda przy zminym silniku] - ja kupilem swoje z przebiegiem 160 tys [realny] i niestety ale musialem dac turbine do regeneracji bo miala luzy na walku, nieszczelnosci i kierownica od platów nie chodzila w pelnym zakresie [ogólnie strasznie świszczała a autko miało 150 konii zamiest 184] - kosztowalo mnie to 1400 pln ale warto bylo bo teraz autko smiga az miło :twisted:

 

wydaje sie poprzedni wlasciciel calkiem powaznie podchodzil do serwisu samochodu, mam zebrane rachunki, plik excelowy z wydatkami na paliwo i czesci, w tym sporo rachunkow na czesci i uslugi w aso bmw (np heble przod tyl) wyremontowal skrzynie automat za prawie 5 klockow :ok:

 

a propo turbiny, sam ja wycigales?

pzdr

dennis

Opublikowano

licznik wskazuje 274 tys, nie mam pojecia czy oryginal czy nie, tapicerka nie nosi sladu jakiegoolwiek przetarcia

 

274 tys to nie tagedia ale pytanie jak autko było eksploatowane przez poprzednika/ow - mam na mysli jakie paliwko bylo lane [wtryski] i czy dbali o turbo [wylaczanie opoznione po zwlaszcza ostrzejszej jezdzie, spokojna jazda przy zminym silniku] - ja kupilem swoje z przebiegiem 160 tys [realny] i niestety ale musialem dac turbine do regeneracji bo miala luzy na walku, nieszczelnosci i kierownica od platów nie chodzila w pelnym zakresie [ogólnie strasznie świszczała a autko miało 150 konii zamiest 184] - kosztowalo mnie to 1400 pln ale warto bylo bo teraz autko smiga az miło :twisted:

 

wydaje sie poprzedni wlasciciel calkiem powaznie podchodzil do serwisu samochodu, mam zebrane rachunki, plik excelowy z wydatkami na paliwo i czesci, w tym sporo rachunkow na czesci i uslugi w aso bmw (np heble przod tyl) wyremontowal skrzynie automat za prawie 5 klockow :ok:

 

a propo turbiny, sam ja wyciagales?

pzdr

dennis

Opublikowano
nie mechanior to wyciągał

 

z firmy regeneracyjnej z lublina czy twoj?

zastanawiam sie co sie dzieje z olejem jak wyciagasz turbine? wylata?

pzdr

dennis

Opublikowano

mechanik w szczecinie ją wyciągał i wysyłałismy pozniej do lublina do regeneracji

 

mysle ze na pewno olej jakis jest ale jakie ilosci to nie mam poj. :doh:

Opublikowano
mechanik w szczecinie ją wyciągał i wysyłałismy pozniej do lublina do regeneracji

 

mysle ze na pewno olej jakis jest ale jakie ilosci to nie mam poj. :doh:

 

dlugo trwala ta regeneracja?

z tym olejem to chodzilo mi o sytuacje, ze kiedy pada turbina olej z silnika wylewa sie i laweta...

pzdr

dennis

Opublikowano
regeneracja u mnie trwala ok tygodnia - [wszystko w zaleznosci od czesci i ich dostępności] - a co do oleju i ile moze wywalić to niestety nie pomogę
Opublikowano
mechanik w szczecinie ją wyciągał i wysyłałismy pozniej do lublina do regeneracji

 

mysle ze na pewno olej jakis jest ale jakie ilosci to nie mam poj. :doh:

 

dlugo trwala ta regeneracja?

z tym olejem to chodzilo mi o sytuacje, ze kiedy pada turbina olej z silnika wylewa sie i laweta...

co to znaczy pada turbina?? cokolwiek sie z nia stanie to olej wylewa sie??? bzdura...

olej sie tylko wyleje albo zacznie saczyc gdy padna uszczelniacze. cisnienie oleju sprawi ze sie bedzie wylewal z turbiny.

w samej turbinie duzo oleju niema.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.