Skocz do zawartości

Gdy padnie turbo 150 KM 320d!! regenerować? kupić używaną?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Wczoraj, jechałem na prostej drodze, cos mnie podkusiło i podkręciłem tempa... :mad2: i nagle zaczęły sie metaliczne stuki od ok2,5 tyś obrotów dochodzace z silnika od strony pasażera, okazało sie dziś, że to turbina ma luzy na wirniku i pzrepuszcza olej :cry2: :cry2: - poradzccie co robic szukac uzywki w dobrym stanie - czy takie realnie są gdzies dostepne ? /małopolskie, ślaskie/ czy regenerować z pół roczną gwarancją ? Edytowane przez vtec81
Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano

Panowie, po dogłebnej analizie rynku turbospręzarek - woj. małopolskie, sląskie doszedłem do nastepujacych wniosków :

Padła mi w aucie turbina, zastanawiałem się nad regeneracją (nawet zawiozłem do wyceny) kupnem używanej i.......... postanowiłem kupić nową. Szukanie uzywanej w ładnym stanie - graniczy z cudem - gwarancji nie masz kiedy sie rozleci, nie wiadomo jaki ma przebieg, w zasadzie nic na teamt takiej czesci nie wiadomo :mad2: co do regeneracji hmmmm zawiozłem do wyceny, jak sie okazało na oko "mała" usterka bedzie kosztowała 2,2tyś :mad2: porażka. Postanowiłem więc kupić nową z roczna profesjonalną gwarancją i bez limitu kilometrów w firmie z Jaworzna.... Pytajac specjalisty dowiedziałem się, że przy montażu nowego turbo zalecana jest wymiana zestawu odpowietrzajacego silnik, co wykonam :-). Zastanowiło mnie jednak, że 3,4 dni przed padnieciem turbiny zamontowąłem własnie taki zestaw w aucie :jawdrop: czy taki brudny filterek odpowietrzajacy silnik wymieniony na nowy mógł miec wpływ na zuzycie turbiny ?!! Fakt faktem nie wiem kiedy był On zmieniany, zawierał jeszcze "stary" brudny zestaw z filterkiem ( nowy skłąda sie z elementów plastikowych - filterek sie nie sprawdził - zapychał sie - tak usłyszałem w serwisie BMW). Ponoć mogła byc to przyczyna konca turbinki :cry2: jakie macie zdanie na ten temat ?! Piszę gdyż może byc to jakaś wskazówka dla uzytkowników, może ktos spotkał sie z czyms podobnym??!! Pozdrowienia.

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
Spotkałem sie z opinią u mechaników którzy zakładali mi turbinę, że jest to element mało wytrzymały w tym dieslu i nie wiadomo kiedy może paść :mad2: jakie macie opinie na ten temat ?! Dbacie jakos wyjatkowo o ten jakże ważny element ? :roll2:
Car Detailing - zrób to z Nami :-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Turbiny są delikatne w każdym dieslu i należy im się specjalne traktowanie. Główna zasada to spokojne nagrzewanie i chłodzenie po jeździe. Przy turbinie trzeba dać jej odetchnąć po jeździe zwłaszcza ostrzejszej. No i nie katować na wysokich obrotach. Czasami użytkownicy diesla traktują je jak sportowe auta i niestety dobijają tym turbiny.

 

Z jakiego roku masz auto? Pewne wady turbo które później zostały poprawione były częstymi przypadkami w M47 i pierwszych egzemplarzach M47N od któregoś miesiąca 2001 do chyba sierpnia 2002r.

Opublikowano
ja jestem zwolennikiem dołożenia wydajniejszego turbo...szczególnie do M47N. Jest trochę rzeźby z podłączeniem kolektora itp, ale naprawdę warto. Większa turbinka pracuje bez wysiłku i daje o wiele mniejsze ryzyko padnięcia
320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Moje auto jest z końca kwietnia 2002 roku, co do turbodiesla to nie jest moje takie pierwsze auto, więc doświadczenie jako takie mam.. Spotkałem sie z opinią kilku osób w tym mechaników jednego z zakładów mechanicznych i nie tylko, że wada tych aut przy naszym "czystym" paliwie (oczywiście nie tylko.... ) są właśnie turbiny + wtryskiwacze... Na moje nieszczescie :cry2: coś juz o tym wiem.... :roll2:
Car Detailing - zrób to z Nami :-)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie, po dogłebnej analizie rynku turbospręzarek - woj. małopolskie, sląskie doszedłem do nastepujacych wniosków :

Padła mi w aucie turbina, zastanawiałem się nad regeneracją (nawet zawiozłem do wyceny) kupnem używanej i.......... postanowiłem kupić nową. Szukanie uzywanej w ładnym stanie - graniczy z cudem - gwarancji nie masz kiedy sie rozleci, nie wiadomo jaki ma przebieg, w zasadzie nic na teamt takiej czesci nie wiadomo :mad2: co do regeneracji hmmmm zawiozłem do wyceny, jak sie okazało na oko "mała" usterka bedzie kosztowała 2,2tyś :mad2: porażka. Postanowiłem więc kupić nową z roczna profesjonalną gwarancją i bez limitu kilometrów w firmie z Jaworzna.... Pytajac specjalisty dowiedziałem się, że przy montażu nowego turbo zalecana jest wymiana zestawu odpowietrzajacego silnik, co wykonam :-). Zastanowiło mnie jednak, że 3,4 dni przed padnieciem turbiny zamontowąłem własnie taki zestaw w aucie :jawdrop: czy taki brudny filterek odpowietrzajacy silnik wymieniony na nowy mógł miec wpływ na zuzycie turbiny ?!! Fakt faktem nie wiem kiedy był On zmieniany, zawierał jeszcze "stary" brudny zestaw z filterkiem ( nowy skłąda sie z elementów plastikowych - filterek sie nie sprawdził - zapychał sie - tak usłyszałem w serwisie BMW). Ponoć mogła byc to przyczyna konca turbinki :cry2: jakie macie zdanie na ten temat ?! Piszę gdyż może byc to jakaś wskazówka dla uzytkowników, może ktos spotkał sie z czyms podobnym??!! Pozdrowienia.

 

 

gdzie ten filterek do turbiny sie znajduje :D

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.