Skocz do zawartości

323i - wymiana silnika 2.5 na 2.8 - potrzebuję porady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od pewnego czasu szykuję się na swap silnika z M52B25 na M52B28

Jest to BMW E36 323i Coupe '96 125kW

 

Czy ktoś może mi poradzić jakie elementy muszą być wymienione wraz z silnikiem, jakie koszta mniej więcej muszę ponieść i jakie są tego złe i dobre konsekwencje?

 

Chciałbym zaznaczyć, że nie chcę sprzedawać auta tylko wymienić silnik!

Opublikowano

Taka podmiana jest bardzo łatwa, wymieniasz goły silnik + przepływomierz z 2.8 (a jak numery są te same to przepływka zostaje), reszta osprzętu w tym wiązka alektryczna i komputer zostawiasz z 2,5. Mechanizm autoadaptacji ECU wraz z sondą lambda powinny skorygować róznice w mapach paliwa i auto będzie jeździć jak trzeba, jeżeli po wizycie na hamowni auto nie będzie osiągać pełnej mocy, wtedy wymień dodatkowo komputer silnika (i tu pojawią się problemy z immobilaizerem) lub zrób remap swojego ECU w jakiejś firmie tuningowej i przy okazji podciągną ci jeszcze bardziej moc i moment.

 

Co do kosztów: goły silnik M52B28 to ok 3000zł, robocizna 500-1000zł, ECU z B28 ok 500zł, ściągnięcie immobilaizera min. 500zł, remap (chiptuning pod konkretne auto) 1000-1500zł

 

Jeżeli silnik masz zdrowy moim zdaniem nie warto. Przeróbka wydechu i dolotu, chiptuning i moc i moment będą wyższe niż w seryjnym B28 a koszty dużo niższe

www.turboBMW.pl
Opublikowano

Elegancko! Super wypowiedź! Dzięki!

 

Silnik który mam jest po przejściach, był remontowany przez "barana" który uważał się za mechanika wysokiej klasy a okazał się zwykłym złodziejem (nawet tłoczek ze sprężynką z VANOSA mi gwiznoł).

 

A właśnie jeżeli chodzi o wydech - to musze zmieniać? Słyszałem że w 328 tłumik końcowy jest sterowany w jakichś sposób aby przy wyższych obrotach otwierała sie przepustnica na drugiej rurce... czy to można pominąć?

Opublikowano

Nie uważasz ,że trochę bezsensowny jest ten swap.Masz silnik podobny nowej generacji,jeśli już robić swap to na 3.0 z M# lub tym podobne.Duże koszta,a koni nie zawiele więcej.Później też przy sprzedaży nie każdy swapa chce kupić.Już chyba lepiej sprzedać ,a 323i są chodliwe,ze względu na osiągi a w miarę niskie zużycie paliwa i kupić gotową 328i.Bo tyle zabawy o 20KM to chyba gra nie warta świeczki.

Podam Ci link do aukcji kolegi i tam mniejwięcej koszta wyliczył.Dlatego twierdze,ze jest to nieopłacalne i nigdy się nie zwróci.Lepiej odrazu kupić konkretny model.Fakt jego BMW ładnie chodzi ale teraz są to pieniądze wyrzucone w momencie sprzedaży.

http://moto.allegro.pl/item221324576_bmw_e36_330i_swap.html

Opublikowano
Witam,jak będziesz kupował drugi silnik bierz od razu komputer dobra rada,miałem podobną sytuację,pózniej musiałem szukać kompa,także jak jest możliwośc bierz od razu :cool2:
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

A co robimy ze sprzęgłem i kołem dwumasowym?

Wiem że sprzęgło nie pociągnie, a czy koło dwumasowe od 323 będzie grało na sprzęgle od 2.8?

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.