Skocz do zawartości

strzela


aga28

Rekomendowane odpowiedzi

A powymieniałeś kable WN, świece, filtr powietrza?

I do tego jeszcze ile lat ma twoja instalacja i gdzie była zakładana?

Jak kupiłeś od solidnego gościa to powinieneś mieć komplet dokumentów od gazu (jeśli nie ty ją zakładałeś ofkoz)

masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienialam wszystko zanim zmienilam przeplywomierz bo to niby byla wina tego. chodzi juz lepiej nie szarpie ale strzela. a instalacje mam z 3 lata no i kupilam z gazem to niewiem kto ja zakladal. moze ktos wie co mam jeszcze zrobic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzw. strzaly w kolektor na gazie biora sie z dwoch powodow:

1 - problemy z ukladem zaplonowym (90% przypadkow) - nie ma rady, trzeba zaczac od swiec i kabli, a potem, w zaleznosci od budowy tego ukladu, cewka, modul zaplanowy.

2 - problemy z ustawieniem mieszanki na gazie (10% przypadkow) - przewaznie zbyt uboga mieszanka. W takim przypadku trzeba pojechac do gazownika i niech robi do skutku, az problem zniknie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu. W skrócie - jechałem z wakacji (niedziela wieczór) i strzelił. Na szczęście nic się nie rozwaliło, jedynie spadła guma przy przepływomierzu :shock: Później jeszcze 2 razy :( Wcześniej NIGDY się to nie zdarzyło. Po tym nie wiem jakim cudem pare razy zdażyło się że po wyłączeniu zapłonu silnik jakby jeszcze próbował odpalić - jakis samozapłon czy co?? W środę byłem u gazownika (człowiek z kilkunastoletnim doświadczeniem, znajomy-więc mu wierzę) i stwierdził że to świece i że są do wymiany. I teraz najważniejsze, podkreślił że mam kupić świece 1-elektrodowe a nie dwu-jak katalogowo. Wg. niego auto na gazie (E36 IS) powinien mieć jednoelektrodowe by dobrze jeździł. Teraz moje pytanie; jakie mam kupić świece?? Może wypowie sie ktos kto ma zagazowanego IS-a (niestety nie sekwencja :( ) lub ktoś z doświadczeniem w instalkach gazowych......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup świece BOSCHA 2-elektrodowe, mam takie i na gazie śmiga aż miło, żadnego szarpania, przerywania i strzelania. Jak raz założyłem 4-elektrodowe to auto nie chciało jechać więc coś w tym jest że na gazie lepiej jest mieć świece 1- lub 2- elektrodowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem taki sam problem, wymienilem przewody, świece, przepływomierz, obudowę filtra i tez strzelalo dalej. Okazało sie,że usczelka pod kolektorem byla zuzyta, wymienilem i jest juz ok, nareszcie ciesze sie z jazdy.Zobacz co z uszczelka, mozliwe ze to samo.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Kup świece BOSCHA 2-elektrodowe...

 

Sceptycznie podszedłbym do rozwiązania typu BOSCH. Wszyscy gazownicy jakich znam twierdzili - "wszystko byleby nie BOSCH". Jeśli chodzi o GAZ to polecają NGK. Musisz sprawdzić jaki model świec NGK podejdzie u ciebie.

 

Z tego co napisałeś - "...nie wiem jakim cudem pare razy zdażyło się że po wyłączeniu zapłonu silnik jakby jeszcze próbował odpalić - jakis samozapłon czy co..." wnioskuję , że zachodzi u ciebie zjawisko samozapłonu. Spowodowane może to być nagarem na świecach lub przy zaworach - nagar tli sie i zapala mieszankę bez świecy. Wystrzały też są tego objawem gdyż mieszanka wybucha samoistnie (kiedy jej się zachce ) a nie pod wpływem iskry ze świecy w odpowiednim dla niej czasie...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moze i ja dodam swe 3 grosze aporpos strzałów.

 

BMW kupilem jakies 2 miechy temu jak jezdzilem spokojnie to wsio ok. gorzej jest jak zaczyna sie troche "wariowac" tzn redukcja na 3 bieg przy 100 km/h szybkie przerzucanie biegu i wciskanie do dechy itp.

 

Gdzie bym nie pojechal to wszedzie mi mowili swiece, przewody itd

 

Czy przewody sa padlina mozna sprawdzic bardzo latwo: nalezy po ciemku otworzyc maske ( wczesniej trzeba zdjac obudowe przy cewce WN od spodu tam gdzie wychodza przewody) i zobaczyc co sie dzieje jak jest "dyskoteka" (przeskakujacy luk elektryczny miedzy przewodami lub do korpusu) to przewody maja przebicie jezeli nie ma nic to nalezy je jeszcze sprawdzic byle jakim miernikiem czy nie maja przerwy (np omomierzem lub zwyklym kawalkiem przewodu z bateria i zarowka) jezeli nie maja przerwy to sa ok.

 

Świece mozna profilaktycznie wymienic ale radzilbym zrobic najpierw konkretna regulacje gazu tzn ja mam instalacje drugiej generacji lecz nie posiadam silnika krokowego ( jest wiazka aby go podlaczyc jednak jak go kupilem nie bylo silniczka tylko sruba) regulacje zrobilem sam:

 

Przy parowniku (np lovato) so 2 sruby regulacyjne: metalowa oraz plastikowa. Metalowa odpowiada za wolne obroty natomiast plastikowa odpowiada za naciag sprezynki dociskajacej zawor przepuszczajacy gaz (ktorym reguluje mambrana gazowa) czyli mozna powiedziec ze tym pokretlem w niewielkim stopniu mozna regulowac sklad mieszanki w danym zakresie obrotow. Moja regulacja przedstawia sie nastepujaco:

skrecamy plastikowa srubke na max i metalowa regulujemy niskie obroty tak aby samocgod mial okolo 600 - 700 (najlepiej tez skrecic na maksa i odkrecac stopniowo) jak to uzyskamy to odkrecamy plastikowa srubke do momentu az obroty zaczna delikatnie rosnac (tak do ok 900) i zostawiamy. I teraz najwazniejsza rzecz musimy wyregulowac sklad mieszanki na zaworze doplywowym gazu (tym od parownika do miksera), otoz ja ustawilem tak ze dodalem delikatnie gazu tak aby silnik mial ok 2000 - 2500 obr i przykrecalem az obroty zaczna spadac (lub nalezy odkrecic gdy obroty po odkreceniu rosna) i gdy dojdziemy juz do takiego momentu ze przy zakrecaniu obroty zaczynaja spadac a przy odkrecaniu przestaja rosnac nalezy odkrecic o jakies 1,5 obrotu i juz, jezli po tym zabiegu szlak trafi niskie obroty lub beda one za wysokie to nalezy powtorzyc zabawe z dwiema srubkami przy parowniku. A i jezeli po tym strzaly nie ustapia to mozna odkrecic gaz na pzewodzie doplywowym (co np 0,5 obrotu) jednak jezeli po odkrecaniu kilkukrotnym nie pomaga tzn ze przyczyna tkwi gdzie indziej.

 

Mi po takiej regulacji pali ok 10 l/100 (silnik 1,6 przy roznej jezdzie :-) )

 

Uwaga sposob ten dziala tylko wtedy jesli masz na 100 % dobre membrany gazowe i nie masz silniczka krokowego.

 

U mnie to pomoglo a walilo ze hoho.

 

A co do samozaplonu to poparl bym przedmowce, trzeba obejrzec swiece ewentualnie wymienic (NGK ok 60 - 70 PLN za kpl)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.