Skocz do zawartości

Chip tuning 530d


ryba535d

Rekomendowane odpowiedzi

no to ja mam inne pytanie, czy jest ktoś komu padła skrzynia po chipie ? bo jak na razie czytam to wszyscy co robili chipa sa zadowoleni, a ci co nie robili to straszą, że skrzynia padnie.
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Siemanko ja wirusowałem swoje auto w lipcu i teraz został wyczyszczony kolektor dolotowy oraz wymiana uszczelki przy turbince naprawde auto lata ;-).Oto wykres

http://img382.imageshack.us/img382/8130/noweskanowanie200809031lv3.th.jpg

 

Jeśli ktoś chce to moge załatwić chipa w kreatorze mocy za 1400zł brutto

502-343-282

 

600Nm i 270 PS to musi latać!!!!!! :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem ostatnio na wymienia oleju w skrzyni w Midparts (cena 750 zł brutto). Mechanior powiedział (a robi pozytywne wrażenie), że te skrzynie padają pomiędzy 150 tys km i 250 tys km i zdecydowanie odradzał chipowanie silnika, bo wg niego to przyspieszy popsucie sie skrzyni. Generalnie mówił , że te nasze skrzyni to nie za dobre są, ale z drugiej strony krytykował wszystkie auta z automatycznymi skrzyniami... A sam podobno jeżdzi na manualu hehe.

 

Pisze to dla informacji, zawsze to opinia fachowca (znaczy sie mechaniora nie mnie).

 

pozdr

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zachipowałem swoje e39 530d (manual)przy przebiegu 205tyś.km w tej chwili ma przeleciane 310tyś.km Nie mam żadnych zastrzeżeń do silnika , nie miałem awarii z wyjątkiem wymiany przepływomierza.

Auto było zchipowane na 226KM 510Nm

Nie trzeba się bać chipa tylko trzeba odpowiednio dbać o auto a podstawą jest dobre paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 330d z lekkim softem zrobionym w Niemczech na ok 220KM i 500Nm. Pojazd ma licznikowo 151.000 KM i w zeszłym tygodniu padła skrzynia. Rzopadły sie tarczki na 5 biegu. Sprzegło hydrokinetyczne było także zużyte , paliło olej. Przyczyna - za duzo NM na skrzynie GMowską. W tej chwili skrzynia naprawiona i smiga super. Sterownika nie zmieniam :twisted2:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skrzyni to doszedłem do takiego wniosku,że predzej czy puzniej

i tak padnie :8) czytając opinie ludzi to czy przy przebiegu 200tys czy

np 250 i tak przyjdze ją naprawic...

 

Wiec zostawiam tego chipa i będę się delektował mocą mojej 530d :mrgreen:

 

W miescie jeżdze naprawdę spokojnie przy takiej mocy auta naprawdę

tylko muskam pedał gazu :) ale w trasie na autobanie wykorzystuję

moc mojej 530d :twisted: co prawda i tak nie dokonca bo nie ma gdzie,ale

frajdą jest jak trzeba wyprzedzic 4 auta na raz bo z przodu jedzie TIR(pod górkę) i wszyscy się za nim ciągną przez długi odcinek :mrgreen:

 

Koledzy naprawdę warto załozyc chipa(tylko u specjalisty) bo radość z

jazdy jest bezcenna,a za montaż można zapłacic kartą :mrgreen:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Koledzy widzę że temat odszedł trochę w czasie :) Chciałbym poznać opinie ludków którzy są po chipie, jak się sprawują wasze Beetki? :) Skrzynia komuś padła? Ja mam chipa, skrzynia mi padła pomiędzy 200-250 tys km. troche sie przestraszyłem, czy to przez chipa? Nie wiem, planuje jechać na hamownie, wiem ze auto ma chipa a ile ma nie wiem... ;/ narazie jeżdze spokojnie, nie dusze. Powiedzcie mi jeszcze jedno, gdy będę jeździł spokojnie i nie dusił to skrzynia ma obciążenie takie jak na seryjnym sofcie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy widzę że temat odszedł trochę w czasie :) Chciałbym poznać opinie ludków którzy są po chipie, jak się sprawują wasze Beetki? :) Skrzynia komuś padła? Ja mam chipa, skrzynia mi padła pomiędzy 200-250 tys km. troche sie przestraszyłem, czy to przez chipa? Nie wiem, planuje jechać na hamownie, wiem ze auto ma chipa a ile ma nie wiem... ;/ narazie jeżdze spokojnie, nie dusze. Powiedzcie mi jeszcze jedno, gdy będę jeździł spokojnie i nie dusił to skrzynia ma obciążenie takie jak na seryjnym sofcie?

 

A w jakim modelu masz chipa?

Co do tego,że padła ci skrzynia to jedno z drugim nie ma nic wspólnego o ile normalnie użytkowałeś auto :)

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sam chip nie szkodzi ani skrzyni ani silnikowi, lecz styl jazdy. Można mieć chipa i jeździć przez długi okres. Można mieć serię i szybko dobić skrzynię. Jak ktoś ciągle butuje to taki efekt. Wszystko jest dla ludzi. Od września 2002 roku montowano wzmocnione skrzynie, które wytrzymywały do 500 nm. W GM najczęściej padają konwertery, gdyż one nie wytrzymują. Na szczęście koszt takiej naprawy nie jest duży. Osobiście nie mam chipa w 530 ale znajomy ma. Czuć różnicę, lecz nie brak mi mocy w mojej e39. Seria daje radę :cool2: . Choć apetyt rośnie w miarę jedzenia. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest przelatane 358tysi bez chipa z 99r skrzynia chodzi bez zarzutu tak jak i silnik ale bylem jakis miesiac temu na hamowni i wyszlo mi 164KM i malo sie nie rozplakalem... od tego momentu porobilem wszystko zeby odzyskala swoja nominalna moc no teraz sie zbiera fajnie ale zastanawiam sie nad nowym softem, przy tym przebiegu to moze byc bolesne dla skrzyni, ale gdyby tak delikatnie do 200KM i powiedzmy 430 nm to moze jakos by jeszcze polatalo.... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę jadę do kolegi Adriana z ADT Tuning po dodatkowe kuce :twisted:

Do tej pory byłem sceptycznie nastawiony do "cipowania" 3.0d z automatem ale jednak... zobaczymy co z tego będzie :roll:

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po hamowaniu mojej e39 3.0dA.

W serii wyszło że mam 185KM i 446Nm (oryginalny soft ecu dde 4.0 po ostatniej aktualizacji z 2006) a po programie 193KM i 530Nm. Moment w tym aucie podczas kilku pomiarów rósł nawet do 560Nm i miał apetyt na jeszcze ale moc powyżej 193 już nie. Zapytacie pewnie dlaczego ?

Problemem są lejące wtryski na 1 i 4 garze. Podczas obciążenia ich korekcje były nie stabilne i wahały się od +- 0.93 do nawet 3 na 1 cylindrze natomiast na jałowym były na poziomie +- 1.50

Ponad to ciśnienie wstępne na pompie progowej wydaje się podejrzane bo potrafi spaść momentami do 3.1 bara.

Nabrałem takiego apetytu na tą całą zabawę z "cipowaniem", że muszę się uporać jak najszybciej z lejącymi wtryskami i ponownie pojechać na rolki bowiem kolega Adrian stwierdził, że mój "bimmer" ma potencjał do wykręcenia niezłych parametrów :wink:

 

http://img822.imageshack.us/img822/5349/hamowniawykres.jpg[/img]

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
to ile teraz koników pod maską?

 

Setup pozostał ze starej turbiny czyli 210km 500Nm i nie robiłem jeszcze re-map'u

 

Skrzynia oryginalna GMowska?

Dużo już KM na tym setupie przejechałeś?

 

Tak GM-owska i jak na razie chodzi jak masełko :P

Zrobiłem gdzieś z 10.000km

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam!

To mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie!

Odgrzeję temat.

 

Chciałbym zawirusować swoją 530d 193kM w manualu. Nie mam ambicji zostać królem wioski na ćwierć mili ale większa elastyczność i przyspieszenie niewątpliwie by się przydały.

Przyglądam się tematowi już od jakiegoś czasu i w oko wpadła mi firma TC Perfomance z Łodzi oraz Kreator Mocy z Warszawy. Ta pierwsza to chyba kuźnia BMW co mnie przekonuje, jednak może ktoś z Was miał styczność z w/w lub może polecić inny profesjonalny warsztat tunerski w okolicach stolicy. Nie chciałbym trafić do jakiegoś Janusza biznesu i Mirka interesu (przepraszam jeśli imiennie kogoś uraziłem).

 

Zależy mi na fachowej opinii oraz przeróbce i zastanawiam się czy poza samym programowaniem warto coś zmienić. Jako że pompa progowa chyba już niedomaga a wtryski wypadałoby też obadać, może jest jeszcze coś co mogę zrobić/zmienić tak żeby pierwsze hamowanie wozu nie było tylko potwierdzeniem posiadania gruza :)

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.