Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupiłem bmw w którym jak się okazało nie działa klimatronic. Mechanik stwierdził że nie działa wiatrak od klimy. Kupiłem wiatrak, nabiłem klime gazem i zrobiłem przegląd klimy wszystko z klimą jest ok. Tylko jest MAŁY problem. Przy włączonej klimie silnik dostaje temperatury (wiatraki założone są w dobrą stronę) i woda w zbiorniczku wyrównawczym gotuje się jak na herbatę. Zauważyłem, iż przy szybkiej jeździe na trasie przy wyprzedzaniu temperatura też się podnosi (wymieniłem wiskozę miesiąc temu) co prawda po chwili temperatura spada ale tak wcześniej się nie działo. Co jest przyczyną takiej koleji rzeczy - byłem u jednego mechanika stwierdził że to uszczelka pod głowicą, drugi że silnik pęknięty a trzeci że to tylko termostat. Czy ktoś z Was miał już taki przypadek??
Opublikowano

wymien termostat - kosztuje grosze, a bedziesz pewien ze jest sprawny, nie wiem jaki masz silnik, ale przy silnikach 6 cylindrowych w e39 SZTUKA jest ich PRAWIDLOWE odpowietrzenie, poszukaj na forum, pare osob juz pisalo o problemach z gotujacym sie silnikiem i bylo juz podanych pare konkretnych rozwiazan, u mnie gdy zaczela lekko podnosic sie temperatura zaczalem od:

1. pompa wody

2. termostat

3. nowy plyn + prawidlowe odpowietrzenie

4. zdjecie zderzaka i wyczyszczenie chlodnicy

 

i na razie jest spokoj, chociaz zobaczymy, byc moze bede jeszcze wymienial visco, bo test 7 pokazuje temp 108,

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
O ile się nie mylę to z Twojej wypowiedzi wynika, że masz zalaną wodę w układzie chłodzenia, co jest rzeczą niedopuszczalną w tym aucie, które może uzyskiwać temperatury powyżej temperatury wrzenia wody, w tej sytuacji od razu Ci układ się zapowietrza bo woda się gotuje. Podstawa to dobre odpowietrzenie układu, płyn a nie woda, a potem: termostat, pompa wody, visco.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w tym aucie, które może uzyskiwać temperatury powyżej temperatury wrzenia wody,

 

Napisz o tym coś więcej, bo dobrze mi się wydaje, że nie masz racji. Najwyższa temperatura otwierania termostatu to coś koło 94 stopni, a minimalne ciśnienie w układzie to 2 atm - czyli do punktu wrzenia jeszcze kaaaawał (zakładając poprawną pracę). Oczywiście nie popieram wody w układzie chłodzenia, też zalecam płyn.

 

W Twoim przypadku sebek1, rzeczywiście sprawdziłbym pompę wody i termostat. Zakładam również, że chłodnicę masz drożną.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.