Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa wyglada tak !

- 4 miesiace temu elektryk robil rozrusznik bo nie podrzucal bendix

- nie wiem jak wygladala sprawa z szczotkami

Rano wsiadam do auta i slysze ze bedix podrzuca ale nie kreci tzn kreci ale jakos tak slabo cos wstylu jak wykancza sie akumulator podczas dlugiego krecena rozrusznikiem.Dokladnie nie ma sily obrucic kolem bo na zapych zapala dobrze.

Napewno spytacie czy akumulator w porzadku tak jest w porzadku nawet czasami jak wsiade to pobudzam go dlugimi i widze ze jest ok.

A teraz najciekawsze problem ten mam tylko przy pierwszym porannym rozruchu pozniej kreci jak glupi :shock:

Mysle ze to wina szcztek na wirniku :?:

Czekam na sugestie !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano

To nie byly tulejki ani zadna masa poprostu akumulator byl za slaby aby obrucic kolem przy porannym rozruchu,pomimo ze swiatla gdy zapalalem rano to byly dobe.

Lecz to nie wystarczylo uwazam temat za zamkniety !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano
freestyler nic bardziej mylnego sprawdzać akumulator na "żarówki" prąd jaki jest potrzebny aby zaświeciły światła mijania to 10A przy standardowych żarówkach, a rozrusznik w momencie rozruchu potrzebuje 400A czyli akumulator przez chwile pracuje na zwarciu.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A dorzucę swoje 3 gr :)

 

Akumulator przy rozruchu nie pracuje na zwarciu (zwarcie to napięcie 0V lub bliskie 0V, czyli moc bliska zero, a nie o to chodzi). Nie radzę nikomu testować, co się stanie, jak zewrze się akumulator!

Rozruszniki samochodowe produkowane są na napięcie znamionowe... 9V. Takie też napięcie występuje na akumulatorze przy rozruchu. Co do prądu, to się zgodzę, że około 400A to norma.

Podstawa to dobre połączenie rozrusznika i akumulatora z masą i połaczenie plusa pomiędzy rozrusznikiem i akumulatorem.

Kai
Opublikowano

__Kai__ akumulator charakteryzuje się 3 podstawowymi parametrami:

pojemność w Ah

napięcie znamionowe w V

i prąd zwarcia w A

 

czyli np akumulator który ma 65Ah 12V ma prąd zwarcia ok 600A to jest wartość którą on musi wytrzymać poniewaz rozrósznik w momencie rozruchu pobiera 4 razy więcej prądu niz jak juz pracuje (prąd indukcyjny).O prąd zwarcia mi chodziło a nie o zwarcie akumulatora bo to sie może źle skończyć

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak tak rozumiesz pojęcie "pršdu zwarcia", to ok.

 

Natomiast parametr "napięcie znamionowe akumulatora" również jak najbardziej TAK, ale przy tym napięciu pracuje sam akumulator (bo ładowanie jest już wyższe), natomiast przy rozruchu przez obcišżenie go (rezystancja wewnętrzna akumulatora) spada napięcie (dla sprawnego akumulatora do około 9V), a "pršd rozruchowy" jest badany włanie w takim stanie.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.