Skocz do zawartości

[E34] jak to jest z pompą paliwa?


onyks e34 525i

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam problem z zapaleniem auta na benzynie. Musze kilka razy kręcić rozrusznikiem (pompa nie jest już nowa :)). Podobno pompa paliwa załącza sie dopiero gdy silnik ma 300obr/min. Czy da się to jakoś obejść aby po przekręceniu stacyjki pompa już pracowała? Który przekaźnik steruje pompą paliwa bo można by mu wymusic jakośc pracę wcześniejszą :) Proszę o sugestie i pomoc inna niż wymiana pompy bo mam instalację gazową i benzyna służy do zapalenia i nagrzania silnika.

Edytowane przez onyks e34 525i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno pompa paliwa załącza sie dopiero gdy silnik ma 300obr/min. Czy da się to jakoś obejść aby po przekręceniu stacyjki pompa już pracowała?

 

Nie wiem skąd masz takie wiadomości, ale pompa powinna pracować już po przekręceniu stacyjki. I pewnie tak jest też u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tak nie jest. Pytalem się mechanika

 

Sprawdź sam. Ściągnij przewód paliwowy i włącz stacyjkę i będziesz miał pewność, bo po co grzebać niepotrzebnie. Ale jeśli już pompę masz podłączona pod start (mowa o stacyjce) to napewno jest to na przekaźniku, który już ją "trzyma" włączoną aż do momentu zgaszenia samochodu. Wystarczy tylko "przepiąć" przewody by załączała się gdy włączasz stacyjkę. To tyle teori, bo nigdy tego nie robiłem. U mnie jest chyba ok, ale nie mogę tego sprawdzić bo pożyczyłem rodzicom samochód. A swoją drogą włącz stacyjkę odczekaj chwilę (powiedzmy policz do 3 :wink: ) i wtedy odpal, może będzie lepiej. Jak tak to wszystko masz w porządku, tylko za szybki jesteś.

Wiem, zaraz ktoś napisze że to nie diesel i nie trzeba grzać świecy żarowej, ale nie oto tu chodzi... sprawdź.

 

P.S. Co do tego czy są to typowe obiawy przy gazie to nie wiem, bo nie mam gazu (jeszcze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak tragicznie nie jest ,raz zaskoczy za pierwszym razem (zwłaszcza rano) raz trzeba troche pokręcić, ale bez przesady :lol:

 

Gdy temperatura spada poniżej 10 *C wtedy odpalam na benzynce ale tylko rano gdy silnik jest zimny a potem manualnie przełączam na gaz

co by nie wracał na benzynkę i jeżdze do końca dnia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić zawsze można 8) na krótko, pomijając przekaźnik pompy paliwa. W e30 320 wygląda to w ten sposób że wyciągasz przekaźnik łączysz przewód czerwony z zielono-fioletowym(wystarczy kawałek przewodu)i pompka już działa niestety przed każdym odpaleniem musiał byś tą czynność powtarzać, ale jak chcesz próbować to chyba nie problem poza tym nie musisz integrować w elektrykę(zbędne przeróbki). Mam wątpliwości czy to coś zmieni ale ........ :wink:

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czasem załapuje za pierwszym razem, a czasem trzeba kręcić to jest typowy objaw uszkodzonego zaworu zwrotnego na pompie. Przerabiałem już ten temat. Zawór czasem nie zamyka i paliwko spływa do baku a potem trzeba napompować cały układ.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Swego czasu również miałem wątpliwości czy problemy z szybkim zapalaniem nie wynikają z późnego załączania się pompy. Przerobiłem to i owo i okazał się że NIE. W chwili obecnej pompa załącza mi się po przekręceniu kluczyka i czas rozruchu silnika wcale się nie skrócił. Szukaj przyczyny gdzie indziej.

Krzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja używałem kilku typów instalacji gaz-benzyna i wydaje mi się że to może być problem z instalacją gazową ( jej elektroniką), przy założeniu instalcji ingerujemy w fabryczny układ i w tym momencie gdy odpalamy (lub silnik chodzi na benzynie ) praca na benzynie jest emulowana poprzez elektronikę, jeśli ona niedomaga to wówczas mogą pojawić się problemy.

Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To zależy od instalacji. w niektórych nie można odpalić auta na gazie, możliwe jest to tylko na benzynie.

 

Najlepiej zamontować sobie wyłącznik pompy paliwa i po kłopocie. Załączasz wtedy pompe gdy chcesz odpalić lub przełączyć na bene. No i jeździsz na gaziwie bez strachu o życie pompy :wink:

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam e-34 525i i sie okazało że w czasie jazdy na gazie pompa musi chodzic bo jak tylko pompa przestaje pompowac paliwo to elektronika blokuje silnik i niechce zapalic...

a wiecie jak to wyłączenie pompy ma sie do listwy wtryskowej w czasie jazdy na gazie bo mechanior mówił mi że w czasie jazdy na gazie paliwo które przepływa przez listwe wtryskową chłodzi i smaruje wtryski a bez tego ponoć szybko szlak trafi listwe i wtryski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.