Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

mam problem z zapaleniem auta na benzynie. Musze kilka razy kręcić rozrusznikiem (pompa nie jest już nowa :)). Podobno pompa paliwa załącza sie dopiero gdy silnik ma 300obr/min. Czy da się to jakoś obejść aby po przekręceniu stacyjki pompa już pracowała? Który przekaźnik steruje pompą paliwa bo można by mu wymusic jakośc pracę wcześniejszą :) Proszę o sugestie i pomoc inna niż wymiana pompy bo mam instalację gazową i benzyna służy do zapalenia i nagrzania silnika.

Edytowane przez onyks e34 525i
Opublikowano
Podobno pompa paliwa załącza sie dopiero gdy silnik ma 300obr/min. Czy da się to jakoś obejść aby po przekręceniu stacyjki pompa już pracowała?

 

Nie wiem skąd masz takie wiadomości, ale pompa powinna pracować już po przekręceniu stacyjki. I pewnie tak jest też u Ciebie.

Opublikowano

i co z tym robisz?

nic?

teraz zimą gdy jeżdze na światłach, w jeździe w mieście szybko mi pada akumulator a jest nowy.

ładowanie jest OK ale jak zapalam za 3-4 razem i tak 4-5 razy dziennie to akumulator kończy się po 2 tygodniach takiej jazdy :(

Opublikowano
ale tak nie jest. Pytalem się mechanika

 

Sprawdź sam. Ściągnij przewód paliwowy i włącz stacyjkę i będziesz miał pewność, bo po co grzebać niepotrzebnie. Ale jeśli już pompę masz podłączona pod start (mowa o stacyjce) to napewno jest to na przekaźniku, który już ją "trzyma" włączoną aż do momentu zgaszenia samochodu. Wystarczy tylko "przepiąć" przewody by załączała się gdy włączasz stacyjkę. To tyle teori, bo nigdy tego nie robiłem. U mnie jest chyba ok, ale nie mogę tego sprawdzić bo pożyczyłem rodzicom samochód. A swoją drogą włącz stacyjkę odczekaj chwilę (powiedzmy policz do 3 :wink: ) i wtedy odpal, może będzie lepiej. Jak tak to wszystko masz w porządku, tylko za szybki jesteś.

Wiem, zaraz ktoś napisze że to nie diesel i nie trzeba grzać świecy żarowej, ale nie oto tu chodzi... sprawdź.

 

P.S. Co do tego czy są to typowe obiawy przy gazie to nie wiem, bo nie mam gazu (jeszcze).

Opublikowano

Aż tak tragicznie nie jest ,raz zaskoczy za pierwszym razem (zwłaszcza rano) raz trzeba troche pokręcić, ale bez przesady :lol:

 

Gdy temperatura spada poniżej 10 *C wtedy odpalam na benzynce ale tylko rano gdy silnik jest zimny a potem manualnie przełączam na gaz

co by nie wracał na benzynkę i jeżdze do końca dnia :wink:

Opublikowano
sprawdziłem

pompa chodzi dopiero gdy chodzi rozrusznik aż do wyłączenia silnika

I tak będzie chodzić w M20B25

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

ale tak być nie musi

można trochę inaczej aby w pozycji prędzej kluczyka pompa pracowała

czy to coś pomoże?

wg mnie powinno byc lepiej musze to sprawdzić

chyba że ktoś już próbował :)

Opublikowano
Sprawdzić zawsze można 8) na krótko, pomijając przekaźnik pompy paliwa. W e30 320 wygląda to w ten sposób że wyciągasz przekaźnik łączysz przewód czerwony z zielono-fioletowym(wystarczy kawałek przewodu)i pompka już działa niestety przed każdym odpaleniem musiał byś tą czynność powtarzać, ale jak chcesz próbować to chyba nie problem poza tym nie musisz integrować w elektrykę(zbędne przeróbki). Mam wątpliwości czy to coś zmieni ale ........ :wink:

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

myślałem o tym aby sterować przekaźnikiem sygnałem ze stacyjki o 1 poziom prędzej

myślałem że ktoś to już robił albo wie który przekaźnik steruje pompą. do reszty jakoś dojdę :)

jeśli sie uda to podzielę sie doświadczeniem w tej sprawie

Opublikowano
Jeżeli czasem załapuje za pierwszym razem, a czasem trzeba kręcić to jest typowy objaw uszkodzonego zaworu zwrotnego na pompie. Przerabiałem już ten temat. Zawór czasem nie zamyka i paliwko spływa do baku a potem trzeba napompować cały układ.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Hej!

Swego czasu również miałem wątpliwości czy problemy z szybkim zapalaniem nie wynikają z późnego załączania się pompy. Przerobiłem to i owo i okazał się że NIE. W chwili obecnej pompa załącza mi się po przekręceniu kluczyka i czas rozruchu silnika wcale się nie skrócił. Szukaj przyczyny gdzie indziej.

Krzysiek
Opublikowano

zawór zwrotny jest intergralną częścią pompy?

czy może to jest to co na listwie czyli chyba regulator ciśnienia. w sumie najpierw stawiałem na uszkodzony regulator. czy da się wymienić - naprawić - zawór zwrotny?

Opublikowano

Witam

Ja używałem kilku typów instalacji gaz-benzyna i wydaje mi się że to może być problem z instalacją gazową ( jej elektroniką), przy założeniu instalcji ingerujemy w fabryczny układ i w tym momencie gdy odpalamy (lub silnik chodzi na benzynie ) praca na benzynie jest emulowana poprzez elektronikę, jeśli ona niedomaga to wówczas mogą pojawić się problemy.

Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów

  • 1 rok później...
Opublikowano

To zależy od instalacji. w niektórych nie można odpalić auta na gazie, możliwe jest to tylko na benzynie.

 

Najlepiej zamontować sobie wyłącznik pompy paliwa i po kłopocie. Załączasz wtedy pompe gdy chcesz odpalić lub przełączyć na bene. No i jeździsz na gaziwie bez strachu o życie pompy :wink:

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Opublikowano

ja mam e-34 525i i sie okazało że w czasie jazdy na gazie pompa musi chodzic bo jak tylko pompa przestaje pompowac paliwo to elektronika blokuje silnik i niechce zapalic...

a wiecie jak to wyłączenie pompy ma sie do listwy wtryskowej w czasie jazdy na gazie bo mechanior mówił mi że w czasie jazdy na gazie paliwo które przepływa przez listwe wtryskową chłodzi i smaruje wtryski a bez tego ponoć szybko szlak trafi listwe i wtryski...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.