Skocz do zawartości

Witam i mam kilka pytan, watpliwosci :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kochani,

Przepraszam, ze to moj pierwszy post i od razu z grubej rury.

 

Prawko mam od 17r. zycia (czyli juz ponad 14 lat) duzo jezdze roznymi autkami ale o BMW marzylem od dawna.

Do wczoraj pomykalem cudowna granatowa strzala (nie bede wymienial czym abyscie ze smiechu nie padli), ktora mnie przez 2,5 roku niezle wymeczyla (w sensie wytrzesla 4 litery).

 

Decyzja o zakupie http://fotki.pomorski.net/TAJNE/M3/ byla natychmiastowa i ma tez juz swoja historie (kiedys opowiem ;).

 

Jest to BMW (hihi) Serii 3, z 2l silnikiem TD, 150KM. Rocznik 2002 i przebieg 141kkm. Ma wszelakie papiery etc i jest z pewnego zrodla.

Tyle tytulem wstepu.

 

Poniewaz jest to moje pierwsze, wymarzone autko o takiej mocy (dieslami juz jezdzilem) to chcialem Was zapytac na co zwrocic szczegolna uwage podczas eksploatacji, jezdzie po miescie.

 

Przez te 14 lat za kolkiem nie mialem zadnych przykrych niespodzianek na drodze a noge niestety mam ciezka....

 

Ubezpieczenie OC i AC (znizka 20% - bo wlasne autko mam od 2,5 roku) pewnie zezre zakup nowych felg i opon zimowych, wiec bede musial cos wymyslec :)

 

Wszelkie rady, uwagi, opinie mile widziane, linki do poczytania rowniez...

Dopiero za jakies 2 tyg. bede mogl w nim usiasc i od razu czeka mnie wyprawa Koszalin-Warszawa... Wolalbym sie do tego przygotowac psychicznie i na wszelkie ewentualnosci :)

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

Ps. Wprawdzie wiem i stosuje zasade aby przed ruszeniem troche diesla nagrzac i po zatrzymaniu zanim sie silnik wylaczy - popracowac na wolnych obrotach, jednak nie mam pojecia dlaczego tak nalezy robic. Chodzi o olej, czy o cos innego ? ;)

Opublikowano
Ps. Wprawdzie wiem i stosuje zasade aby przed ruszeniem troche diesla nagrzac i po zatrzymaniu zanim sie silnik wylaczy - popracowac na wolnych obrotach, jednak nie mam pojecia dlaczego tak nalezy robic. Chodzi o olej, czy o cos innego ?

Chodzi o to,żeby dać się schłodzić turbinie i tym samym wydłużyć jej żywotność.

 

Tak niewielkim autem z tą mocą i momentem jeździ się po prostu znakomicie-mały pocisk :cool2: Masz ciężką nogę,więc Ci się to spodoba.

 

O silniku na forum zostało powiedziane już prawie wszystko-pierwsze kilka stron forum serii 3 to ładnych kilkanaście tematów dotyczących problematycznych kwestii w tym motorze.

 

Gratuluję pięknego Compacta :cool2:

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

O turbinę jak będziesz dbał to długo pociągnie , u mnie nie było z turbiną żadnych problemów a właśnie niedawno przekroczyłem przebieg 260tyś km - podstawa to nie pałować jak nie wyjdzie wskazówka temperatury poza niebieskie pole oraz zawsze po zatrzymaniu się odczekać te kilkanaście sekund na wolnych obrotach a jeżeli jezda była ostra to nawet 2 minutki dla pewności że T ostygło , no i na chip z nim , różnica mile Cię zaskoczy :mrgreen:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=394830#394830

Opublikowano
.

Ps. Wprawdzie wiem i stosuje zasade aby przed ruszeniem troche diesla nagrzac i po zatrzymaniu zanim sie silnik wylaczy - popracowac na wolnych obrotach, jednak nie mam pojecia dlaczego tak nalezy robic. Chodzi o olej, czy o cos innego ? ;)

 

właśnie chodzi w tym o turbinę i odpowiednie jej smarowanie , zgasisz od razu silnik to pozbawisz ją smarowania a bywa że jest normalnie czerwona po szybkiej,agresywnej jeżdzie - po prostu olej ją ostudza i eliminuje możliwość zatarcia :mrgreen: - stosuj oleje z normą BMW LL04

Opublikowano
ostra to nawet 2 minutki dla pewności że T ostygło , no i na chip z nim , różnica mile Cię zaskoczy :mrgreen:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=394830#394830

 

No wlasnie Virus. Na forum siedze od kilku dni i grzebie anonimowo i chyba slepy jestem bo nie znalazlem informacji o cenie za przerobke :(

 

Czy ktos z Was ma jakis kontakt do warszawskiego specjalisty od virusow i moze jakiegos polecic z czystym sumieniem ?

Opublikowano

Rewelacja :) W sumie cene przelkne w przyslzym roku.

 

Na razie mam pietra czy zdolam okielznac moc i czy nie bede mial niespodzianek w drodze z Koszalina do Warszawy :(

 

Felgi juz mniej wiecej namierzylem ale musze sie z tym przespac. Niedlugo czeka mnie zakup zimowek i pewnie letnich, bo nawet nie wiem w jakim stanie przyjda te na autku :(

 

Myslicie,ze warto zainwestowac w jakas szkole jazdy i pokrecic sie na torze przeszkod celem wyczucia autka ?

 

Ehh mam tyle pytan i obaw, ze od tygodnia nie sypiam dobrze :)

Nie moge sie doczekac tankowania i pierwszych wyliczen spalania o wozeniu czterech liter nie wspomne :D

Opublikowano
Rewelacja :)

Myslicie,ze warto zainwestowac w jakas szkole jazdy i pokrecic sie na torze przeszkod celem wyczucia autka ?

 

A po co ?? a od czego wyobrażnia ?? ja z zwykłego 1.6 przesiadłem się do A4 1.8T i od razu go zawirusowałem :mrgreen: to była dopiero szkoła jazdy jak depnąłem a przód na boki uciekał / PWD / 150km niestety nie powala ale to jazdy bezstresowej wystarcza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.