Skocz do zawartości

pewien czeski kierowca


zalew

Rekomendowane odpowiedzi

Zalew, nie napisalem, ze facet jest niezlym kierowca, tylko, ze ma jakies podstawy pokonywania zakretow. Co innego byc 'niezlym technicznie', a co innego 'miec mozg', czyli elementarne podstawy wyobrazni na drodze.

Dopiero obydwie te rzeczy czynia z czlowieka niezlego kierowce.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie interes się kręci zarabiają lekarze, grabarze, producent trumien i kamieniarz, blacharz, handlarz i kwiaciarz a na końcu BMW sprzedaje kolejny egzemplarz. I o to chodzi.

Sytuacja komplikuje się gdy trafi taki jeszcze kogoś. Takie rzeczy dzieją się bardzo często w terenie zabudowanym gdzie w każdej chwili może ktoś wyjechać z posesji lub wejść na pasy. Publiczna chłosta to nabiera sensu :idea:

 

Na tym filmiku facet najmniej zawdzięcza swoim umiejętnościom a najwięcej ludziom, którzy patrzą w lusterka i myślą. Mówienie w tym przypadku o jakiejkolwiek technice to kpiny :duh: Z wyjeżdżającym TIR'em jeszcze żadna technika nie wygrała.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Publiczna chłosta to nabiera sensu :idea:

No, moze bez przesady. Sredniowiecze sie skonczylo jakis czas temu.

Np. w USA i AU radza sobie z takimi debilami bez chlosty - podstawowa rzecz, to WYKRYWALNOSC. Gdyby ten koles wiedzial, ze szansa na to, ze zostanie zlapany jest dosc wysoka, pojdzie za to do paki na pare/parenascie dni, dostanie wysoka grzywne i straci prawo jazdy na rok, to pewnie by sie na cos takiego nie zdecydowal.

A w Czechach kara wydaje mu sie rownie realna, co fakt, ze moze spowodowac wypadek.

 

Mówienie w tym przypadku o jakiejkolwiek technice to kpiny :duh: Z wyjeżdżającym TIR'em jeszcze żadna technika nie wygrała.

 

Well, sporo kierowcow z licencja rajdowa ma tendencje do wyglupow w ruchu miejskim, jak np. Holek. I nie mowie o tzw. nielegalkach, tylko o normalnej jedzie z punktu A do B.

 

Napisalem to juz, ale skoro nie dotarlo, to powtorze: TECHNIKA jazdy i WYOBRAZNIA za kierownica to dwie ROZNE sprawy.

A dobry kierowca to ten, ktory zostawia sobie zawsze margines bezpieczenstwa biorac pod uwage warunki drogowe, swoje umiejetnosci i mozliwosci samochodu, ktorym sie porusza.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

pożytecznie by było gdyby wyciąć trochę blablabla z progr. motoryzacyjnych i przeznaczyć chocia parę min. w każdym odcinku na odpowiednią prezentację wskazówek jak jeździć, jak jest mądrze a jak jest głupio.

Jak ktoś z siebie tego nie kuma, to opinia autorytetu... tak żeby się utarło np., że wiszenie komuś na dupsku przy 120 km/h to mega wiocha, że ryzykowanie to mega wiocha. Mądrze = modnie!

 

Standardowy przykł. w tym filmie, koleś nie wie, że lepiej i szybciej się wyprzedza z dalszej odległości od wyprzedzanego. J

a w moim byłym 324 td miałem od takich syt. b. mocne przeciwmgielne. Auto, które wisiało mi na ogonie w odl. kilku m. dostawało ostrzegawcze kilkanaście sek. czerwonej latarni. Zwykle tamten kierowca odpowiadał długimi hahaha, a czasem wyprzedzał i jechał wolniej niż ja!

Jaki problem zachować bezpieczny dystans, zwłaszcza jak nie ma ruchu na drodze?!

 

Można by pokazać rzeszom znerwicowanych klaksoniarzy, że grzeczne wpuszczenie kogoś ma swój pas jest kul, że obserwacja lusterek na autostradzie jest kul, że jazda prawym pasem jak tylko się da jest kul, że dystans jest kul, że dawanie kierunków przy wyprzedzaniu rowerzysty, pieszego, zwłaszcza w nocy jest kul, że przede wszystkim brak pośpiechu jest kul.

 

Można by pokazać jak ruszać ze świateł!!! Np. ustawiamy się jeden samochód bardziej przy lewej stronie pasa, następny przy prawej, tak żeby widzieć dokładnie tego o 2 samochody przed nami i aby ruszyć równocześnie właśnie z min. to ułatwiłoby ruszanie jednoczesne wszystkim stojącym na światłach.

Mało tego - gdy nie ogranicza tego długość pasa przed światłami można się ustawiać w większych odstępach, co ułatwia ruszanie z większym impetem, co też się może przełożyć na jednoczesne ruszenie ze skrzyżowania większej ilości samochodów. Ja jak kiedyś zachowałem taki odstęp około półtorej samochodu, to koleś za mną mnie objechał i stanął na skos przede mną heheh.

Do skrzyżowania z czerwonym światłem można dojeżdżać wolniej, a może światło się zmieni i nie będzie się trzeba zatrzymywać, o ile to szybciej by było...

 

Kolejna sprawa: widzimy czerwone światło na drodze 2 jezdniowej, mamy 2 pasy w naszym kierunku, na prawym ustawione już 2 auta a my jedziemy prościutko na lewy pas...bo nie pomyśleliśmy, że i tak będziemy się musieli zatrzymać przed czerwonym światłem, zależy nam na tym, żeby ruszyć o to 1, 2 auta wcześniej a nie wpadliśmy na to, że te auta za nami miały by szansę żeby się już nie zatrzymać tylko przejechać szybko na zielonym bez zbędnego czekania.

 

Jeszcze inna rzecz! Zwężenie drogi, oczywiście jeśli sygnalizowane wcześniej znakiem, 2 pasy przechodzą w 1 a my jedziemy na maxa do przodu byle jak najdalej i pchamy się do korka na chama wśród złorzeczeń cierpliwie stojących.

O ile prościej było by się ustawić na odpowiednim pasie znacznie wcześniej, kiedy jeszcze mamy dość dużą prędkość i na tej prędkości przejeżdżać zwężenie ...

 

Kolejny przykład: z prawej strony dołącza do naszego pasa droga z miejscem na rozpędzenie bądź nie, mamy miejsce na lewym pasie, ale nie pomyślimy, że możemy zwolnić włączającemu się do ruchu miejsce na prawym pasie...

 

Już teraz nie pamiętam co jeszcze, co jeszcze źle robiłem i co zauważyłem u innych, ale pewnie tego jest znaaaaaaaacznie więcej.

 

W szkołach jazdy powinni kłaść nacisk na zachowanie się na drodze, ruszanie ze świateł itd. to są przecież profesjonaliści ;)

 

Postulat do mających głos w mediach hehe, żeby coś w tym kierunku aby na drogach modna była głowa a nie gabaryty i konie mechaniczne. Więcej o tym w mediach!!

Nawiasem mówiąc gabaryty dziś modne mnie się nie podobają ;) Smiejemy się z łysych przepakowanych, psełdosportsmenów, dresów a w modzie samochodowej właśnie takie standardy teraz są na topie, duża przypakowana pseudoterenówa hehehe...małe samochodziki też zresztą pakują, gdzie te stare piękne linie ;)

Edytowane przez 28FR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

28FR, przywracasz wiarę w to, że poza kapelusznikami na "wiecznym" lewym pasie i delikwentami z nieodłączną komórką przy uchu, są jednak ludzie myślący na drodze. Nawet jak stoją w korku, czy poruszają się przy względnie małym natężeniu ruchu.

 

Brawo, keep up the good work!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28FR :clap: Czegoś tak obnażającego pospolite błędy, które sami popełniamy brakowało :modlitwa:

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@28FR

myslalem, ze to warszawa jest taka wnerwiajaca ('opozniacze' na swiatlach itd, male prawdopodobienstwo dojechania na miejsce bez wciskania sie na chama) ale widze ze w krakowie tez nie macie lekko ;)

 

co do mediow to w porzadku jest program 'szkola szybkiej jazdy'..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze inna rzecz! Zwężenie drogi, oczywiście jeśli sygnalizowane wcześniej znakiem, 2 pasy przechodzą w 1 a my jedziemy na maxa do przodu byle jak najdalej i pchamy się do korka na chama wśród złorzeczeń cierpliwie stojących.

O ile prościej było by się ustawić na odpowiednim pasie znacznie wcześniej, kiedy jeszcze mamy dość dużą prędkość i na tej prędkości przejeżdżać zwężenie ...

 

 

NIeprawda,

Policja nawet apeluje zeby nie robic sztucznego korka na kilometr, kiedy auta moga sie ustawic na dwóch pasach, i dalej na zasadzie zamka błyskawicznego.

Dłuższy korek oznacza brak mozliwosci zjechania ze skrzyzowania za nami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogie, akapit do którego się odnosisz jest o niedopuszczaniu do powstawania korków przed zwężeniami.

Zamek owszem, jak już się zapcha - kulturaaaaaaaaaaalnie naaaaaaaa zmiaaaaaaaaaaaanę...dzieeeeeeeeesięć kaeeeemów na godziiiiiiiiinę... hehe...i tak nam daleko do tego :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.