Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam E36 320i... zastanawiam się jaka jazda jest najbardziej ekonomiczna. Chodzi mi tutaj o obroty i prędkość. Pomińmy temat korków w miastach itp.

 

Jakie są wasze doświadczenia?

Opublikowano

Mam 520i z duzym bordcomputerem, wiec czesto resetuje sobie 2 rozne spalania, porownuje je itp. Nie wiem na ile jest to miarodajne, bo wiadomo, moze oszukiwac, ale jak liczylem to faktycznie wychodzi podobnie.

 

Predkosc- mi pali najmniej w okolicach 80-120, nawet zaryzykuje ze oszczedniej jest jak jade ponad 100 niz 80. I to ma pewnie zwiazek z obrotami - nie jest absolutnie prawda ze czym mniejsze, tym mniej pali. Silnik musi miec 'sile', wlasciwe obroty (a wlasciwie to moment obrotowy), wtedy sie mniej meczy. W 2,0i nie ma sensu np wrzucanie 5 przy 60km/h i meczenie go. Trzymam obroty zazwyczaj miedzy 2 a 3 tys,a przy przyspieszaniu, zaleznie od potrzeby, 3,5-4 tys. Ponoc wychodzi na to ze lepiej przyspieszac dynamicznie, a pozniej utrzymywac predkosc, niz mulowato traktorwac samochod.

 

Jesli wypisalem jakies glupoty, to mnie poprawcie ;)

Opublikowano

Bardzo pomocny acz niedoceniany jest ekonomizer.

Zaobserwój następujące zjawisko:

Jedziesz z prędkośćią np 80km/h i ekonomizer wskazuje zużycie na poziomie powiedzmy 12L w tym momęcie ujmij lekko (naprawdę lekko) noge z gazu tak aby nie wytracać prędkości i obserwój ekonomizer - chwilowe spalanie spadnie o 2 do 3 litrów.

Ma to związek z tym, że nawet delikatne zdjęcie nogi z gazu powoduje mniejsze otwarcie przepustnicy co bezpośrednio przekłada się na spalanie.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano
to o czym pisze zamen133 też zaopserwowałem... nie wiem na ile jest to wiarygodne, no ale przyjmijmy że to prawda.. ciekaw jestem co myslicie o wypowiedzi którą napisał emil169. Popieracie tą tezę?
Opublikowano
to o czym pisze zamen133 też zaopserwowałem... nie wiem na ile jest to wiarygodne, no ale przyjmijmy że to prawda.. ciekaw jestem co myslicie o wypowiedzi którą napisał emil169. Popieracie tą tezę?

 

Oczywiscie.

Duzo pomaga ekonomizer. Tak jak pisal zamen133, trzeba sie nauczyc wykonywac naprawde milimetrowe ruchy prawa stopa;) No i w trasie przewidywac co sie dzieje a nie leciec non-stop na redukcji palac hamulce przed kazdym tirem :lol:

Opublikowano

co do ekonomizera i jego dzialania to sie z wami zgodze-u mnie wskazuje oki a jak mialem 318tds to przetestowalem go bardzo dokladnie i nie kłamiac powiem wam ze jadac nad morze przez noc przy predkosci max 160km/h a srednia wyszla mi ok 90km/h samochod spalil mi 5,2 litra ON. Zauwazcie ze jadac na luzie ekonomizer wskazuje spalanie na poziomie kilku litrow a jak jedziecie hamujac silnikiem zluzycie praktycznie spada do zera. I to jest prawda gdyz wtedy silnik pracuje bo jest napedzany walem a jak jedziemy na luzie pobiera paliwo aby utrzymac obroty na danym poziomi.

Uczcie sie jezdzic z ekonomizerem (wiem ze czasami to przerazaale sie opłaca)

Pozdrawiam

Opublikowano

Dwie podstawowe zasady:

1. hamuj silnikiem jak najwięcej gdy jest to możliwe

2. z niskich obrotów nie wciskaj pedału przyśpieszenia mocno w celu szybszego wkręcenia na obroty, obchodź sie z nim delikatnie, gdy już jesteś na wyższych obrotach wtedy możesz dociskać mocno

Takie dwie podstawowe zasady zmniejszenia zużycia paliwa. Jest ponadko kilka innych metod uzupełanijących te dwie powyższe, które można dołaczać a zobaczysz, że spalanie trochę się zmniejszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.