Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Dzisiaj w końcu zaczął mi się urlop więc pomyślałem że rozpocznę go od czegoś pożytecznego :-) Może mój opis trafi do FAQ? ;-)

Wziąłem się za stukający przód. Pare dni temu wymieniono mi tuleje wewnętrzne wahaczy oraz sworznie, jednak nadal coś mi pukało a dodatkowo odczuwałem "pływanie" auta po drodze. No i te drżenie kierownicy przy prędkości ponad 160 km/h.

Najpierw naciskałem auto od góry, coś mi stukało. Podniosłem maskę i nadal naciskałem, dodatkowo trzymając drugą ręką różne elementy zawieszenia. Najmocniej stuki było czuć na drążku stabilizatora (taka długi wygięty pręt łączący koła). Luzu NIE DA SIĘ sprawdzić ręką, ale można popatrzeć czy gumy łączników są całe. Jeśli są uszkodzone to łącznik jest na 100% do wymiany bo tam już jest napewno dużo piachu.

Zakupiłem w sklepie zamienniki marki HANS PREIS. Tu można byłoby dyskutować czemu nie LEMFORDER - moim zdaniem na oryginale pojeżdżę poprostu pare tygodni więcej a cena jest 100% wyższa. Czas pokaże czy się mylę. Cena którą zapłaciłem to 75 PLN za obydwa łączniki. Mam auto z 04.1991 roku, więc łączniki są w wersji DŁUGIEJ (do 12.1991) (nota bene identyczne są montowane do FORDA ESCORTA).

To co trzeba zrobić przed demontażem łączników to PODNIEŚĆ CAŁY PRZÓD (2 lewarki bądź podnośnik). Niestety inaczej nie da się zdemontować łączników - kiedy jeden idzie "w górę" to drugi naciska "w dół".

Jednym kluczem 17 (nasadowym lub oczkowym) odkręcamy nakrętkę łącznika, a drugim (płaskim) kluczem 17 przytrzymujemy pomiędzy łącznikiem a nakrętką - od wewnętrznej strony łącznika. Inaczej końcówka łącznika będzie obracała się i nie uda nam się odkręcić nakrętki.

Polecam dodatkowo po demontażu dobrze sobie oczyścić wszystkie powierzchnie, to dobry moment na sprawdzenie luzu stabilizatora na gumach - w razie czego wymienić je. U mnie jest to rozmiar fi23, u innych może być także 22,5. Polecam sprawdzić w REALOEM i suwmiarką sam stabilizator. Podpowiedzią mogą być też napisy na gumach, jednak jeśli ktoś kiedyś nieodpowiednio wymienił te gumy więc możemy ponowić jego błąd.

 

Wszystko skręcić w odwrotnej kolejności do demontażu :-) Ja miałem u siebie w oryginale podkładki na górnych drążkach łączników, dałem je także do tych zamienników.

 

Efekt: Auto wyraźnie lepiej słucha się kierowcy w manewrowaniu na drodze i jest całkowita cisza w zawieszeniu :-)

Edytowane przez prl
Opublikowano

1. Super ze opisales

2. Lepiej do zrob to sam a nie tutaj;)

3. Su_w_miarka na niebiosa!

4. Nie wiem jak przy dlugim laczniku ale przy krotkim stukanie mozna spokojnie wylapac szarpiac reka za stabilizator.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie mam zamiar w przyszłym tygodniu się zabrac za wymianę łączników. Teraz mogę to sam zrobić - super opis!!!

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

  • 2 lata później...
Opublikowano
Czy jest problem z wymianą samej gumy stabilizatora?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Czy jest problem z wymianą samej gumy stabilizatora?

 

Witaj.

Wymiana gumy jest bezproblemowa. Polecam podlewarować obustronnie oś na której wykonujesz te działanie. Do wymiany musisz odkręcić obydwie gumy na raz, czyli 4 śruby.

Opublikowano
Czy jest problem z wymianą samej gumy stabilizatora?

 

Witaj.

Wymiana gumy jest bezproblemowa. Polecam podlewarować obustronnie oś na której wykonujesz te działanie. Do wymiany musisz odkręcić obydwie gumy na raz, czyli 4 śruby.

 

Czyli wystarczy ściągnąć koła? Bez kanału się obędzie, nie będzie przeszkadzać osłona silnika?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Czy jest problem z wymianą samej gumy stabilizatora?

 

Witaj.

Wymiana gumy jest bezproblemowa. Polecam podlewarować obustronnie oś na której wykonujesz te działanie. Do wymiany musisz odkręcić obydwie gumy na raz, czyli 4 śruby.

 

Czyli wystarczy ściągnąć koła? Bez kanału się obędzie, nie będzie przeszkadzać osłona silnika?

 

Nic nie pisałeś o osłonie. Wydaje mi się że trzeba będzie ją ściągnąć.

Bez kanału się obędzie, tylko podstaw sobie kobyłki pod auto żeby Ci się na głowę nie zwaliło!

Opublikowano

Witam

 

Może nie trafi to do FAQ, ale do DYI na pewno i już tam ten temat przenoszę! Proszę tylko autora, o uzupełnienie zdjęć, bo te nie działają.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.