Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam w swoim e 36 mam zalozne aluski jak w temacie. Na poczatku myslalem ze to wina zbieznosci ze mi tnie ranty. Dlatego pojechalem ustawic . Zalozylem nowe kapcie i co sie okazuje dalej to samo :/ zauwazylem ze to sie dzieje tylko na tylnej osi. Nie wiem co to moze byc :cry: prosze o jakas rade .... narazie zdazylem zrobic przod zawieszenia tylu jeszcze nie ruszalem moze to jest przyczyna .... choc niby facet z diagnostyki zapewnil mnie ze juz nie bedzie mi ciac a tu [BAD]...
Opublikowano

Witam!

Ja mam identycznie!!!!

zmieniłem oponki z tylu na nowe bo tamte mi tak zjechalo ze szok!!!!!!noi jutro jestem umówiony na ustawienie geometri tylnej osi bo jak sie przypatrze dobrze to tylnie koła sa tak lekko pochylone!!!!to ty masz to samo sadze!!!!!!!jak zrobie ta geometrie to ci powiem czy było dobrze czy zle ustawione!!!

POZDRO!!!!!!

Opublikowano
a moze jakis element zawieszenia juz padł (np tuleja) kola sie rozjechały i tną gume.
Opublikowano
moze tak sie dziac przy zuzytych sprezynach nie trzymajacych juz parametrow ustawienie kata pochyclenia powinno cos zmienic
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

Ja ma fele BBS 17cali a gumy sa nagiagniete Dunlop 215/45ZR17 SP SPORT 9000!!!!!! z przodu sie nic nie dzieje!!!!!! tylko z tyłu !!!!!!! mysle jakby to była wina felg to by i przód niebardzo by był, a jest lux!! a co do zawiechy z tyłu to byłem ostatatnio na kontroli to koles powiedzial ze zawieszenie bez zarzutów!!! a zawieszenie mam sportowe: amorki K&W i sprezyny ACShnitzer!!!!!! takze niewiem to chyba raczej nie zawieszenie!!!!!! jak sprawdze ta geometrie to dam znac czy to to!!!!

POZDRO!

Opublikowano
wazne jest ET felg. jesli amcie je nizsze niz 35 to nie ma sie co dziwic ze obciera. Ponawiam pytanie. Jakie macie te felgi dokladnie :?: :?: Nie chodzi mi o nazwe tylko o parametry. BBS-ow jest duzo modeli wiec nazwa nic nei mowi. Ja dalej twierdze ze to wina felg.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tylu możesz regulować pochylenie koła, na wąskich oponach nie ma to takiego znaczenia, przy szerokich ma i to duże. Ja miałem 225/16 i zbierało równo po całości. Ważne jest też odpowiednie ciśnienie w kołach.
Opublikowano

Witam

Ja tez mam podobny problem, mam czerwone sprezyny, krotsze amory i tnie mi opony od srodka, zarowno przod jak i tyl (tyl mocniej pewnie dla tego ze tylnia os jest napedowa). Mam znajomego z E36 tylko compact i mial to samo na sportowym zawieszeniu, jak zmienil na normalne to jej przeszlo. Na diagnostyce bylem i zawieszenie jest ok. Felgi nie wiem jakie maja ET ale to oryginalne od niej 15", opony 195/65 wiec napewno sa odpowiednie. No i co z tym fantem zrobic?

Opublikowano
masz zle katy pochylenia kola. Tak samo z przodu jak i z tylu. Jedz na komputerowe ustawianie zbierznosci to ci to zrobia. Ale jedynie z tylu bo z przodu BMW nie ma regulacji. Jedynie jak bys mial gwinta(nie kazdy) to bys mogl z przodu tez ustawic.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

Ja też miałem 215/40R17 tył bardziej zużyte od środka (różnica ok 1 -1.5 mm), na pewno jest to wina ustawień kątów pochylenia kół tylnych (jeśli zawieszenie jest OK). Mam przestawione kąty na tylnej osi ale wg zaleceń producenta (w parametrach są podane wartości w dwóch charakterystykach zawieszenia). Obecnie mam zamontowane nowe oponki 235/40R17 i jak narazie zużywają się równo (przynajmniej nie widać różnicy w głębokości bieżnika).

 

Warto dodać że po zmianie wysokości pojazdu należy dokonać korekty ustawień tego właśnie parametru, w sumie geometria całego pojazdu - dlatego właśnie po zmianie zawieszenia (obniżeniu), dochodzi do szybszego i nierównomiernego zużycia opon.

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

Kolego risto!!!!!! znalazłem ET mojej felgi i jest wieksze niz 35!!!!!!! ma 38 :D

byłem u kolesia na geometrii ale mi jej nie ustawil bo niemógł poluzowac tych trzech srób od wahacza z kazdej strony ale mowil ze katy sa nie te i dlatego tnie!!!!!mowil ze sruby sa zapieczone i niemoze ich odkrecic i zebym przyjechal jak to poluzuje!!!!mam pytanie!!!czym takie fest zapieczone sruby poluzowac bo samo WD nic nie daje!!!!sa jakies szybkie srodki do tego??? albo jakies specjalne klucze???????? pomocyyyyy klubowicze pomózcie to poluzowac :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobre nasadki, klucz byle nie grzechotka, i pół metra rurki, albo śruba się podda albo ją urwiesz, możesz ją też wcześniej po nakrętce młotkiem ostukać albo podgrzać.
Opublikowano

...panowie kąt pochylenia koła jest regulowany śrubą dolnego wachacza przy zwrotnicy tylnej, te trzy śruby mocujące zwrotnicę do nadwozia (pod progiem), służą do regulacji zbieżności :idea:

 

Podczas regulacji ze względu na rozwiązanie tylnego zawieszenia, jeden i drugi parametr należy regulować jednocześnie (przy korekcie np. kąta jest możliwość przestawienia zbieżności), radze pojechać do ASO lub dobrego speca który dłubie w BMW.

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.