Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !!!

Cztery dni temu zalozylem gaz do mojej niuni z komputerem Bingo S4 (kwestia ekonomiczna :( ).

Pierwsze wrazenia z uzytkowania na LPG byly nawet pozytywne (strata mocy mniejsza niz sie spodziewalem, zuzycie okolo 12L/100 km) tylko jeden szkopul, ktory od samego poczatku mi sie nie podobal - odciecie gazu pow. 4.600 obr. - mysle sobie pojezdze tak do pierwszej kontroli (czyli do przejechania 1.500 km), ocenie i jak co zwroce sie o zwiekszenie tej wartosci.

 

Dzis po przejechaniu ponad 700 km od zalozenia gazu rozczarowalem sie (zaczelo sie pierdzielic). Przy jezdzie na obrotach 3.000 do 3.500 (z reguly, rzadko zdarza sie to przy nizszych obrotach) nastepuje chwilowe odciecie gazu w wyniku czego szarpie samochodem, malo tego zdarza to sie tak czesto, ze nie da sie normalnie jechac. Nastepna sprawa to nierowno pracuje na wolnych obrotach na benzynie (po odpaleniu).

 

Co moglo sie stac, co jest nie tak. Zwracam sie do Was, poniewaz pracuje ponad 200km od miejsca zamieszkania a tam wlasnie zakladalem gaz a do domciu jade dopiero w nastepny czwartek, wiec z gazownikami ktorzy mi to zakladali skontaktuje sie dopiero wtedy.

Opublikowano

Witam

 

Ja również założyłem instalację opartą na tym sterowniku kilka dni temu do swojego auta 320i M20. Wczoraj wystąpiły objawy podobne do tych które opisujesz. Po przejechaniu około 200km slinik na wolnych obrotach zaczął gasnąć. Podczas jazdy na benzynie wszystko chodzi OK. Ale podczas jazdy na gazie po pewnym czasie następuje zjawisko podobne do odcięcia wtrysków. Silnik nie nabiera większej prędkości obrotowej a nawet ona maleje. Redukując bieg dzieje się podobnie aż do zatrzymania samochodzu. Na biegu jałowym obroty falują i musiałem trzymać lekko naciśniety gaz. Jak silnik zdechł to nietypowo długo odpalał o ile wogule odpalił. Znalazłem chwilową radęna te usterki. Jak nie mogłem zapalić to zdejmowałem klemę z akumulatora i na jakiś czas miałem spokój. Jednak na coraz krócej to wystarczało. Zauważyłem jednak następującą zależność. Jeśli nie przekraczałem około 2000obr/min to wszystko było OK. Nawet dziś słyszałem przez CB że TIRy się skarżyły że beeka się wlecze ale tylko to pozwalało kontynuować mi jazdę. Jeśli zjawisko odcinania wystąpiło to pomagało przełączenie na benzyne i chwilowa jazda na niej.

Przy wstawianiu instalacji gazownicy powiedzieli że TPS jest popsuty i że sonda lambda źle działa. Nie wierzyłem im jesli chodzi o sondę i pojeździłem trochę z woltomierzem do niej podłączonym i okazało się że po przejechaniu kilku km przestawała pokazywać prawidłowe wartości. Sonda nie wpływa na te zjawiska które opisałeś i które mi się przydażyły bo sterownik jak nie otrzymuje z niej sygnału przechodzi w inny tryb sterowania i w zależności jak ustawiła gazownik (a powinien ustawić lekko wzbogaconą mieszankę) instalacja zachowuje się jak klasyczna "na śrubę".

Jeśli chodzi o czujnik położenia przepustnicy to w niedziele nie dawało mi to spokoju i zdjeliśmy go, przedmuchaliśmy go powietrzem i zamontowaliśmy spowrotem. Chodziło wszystko prawie ok ale silnik na wolnych obrotach lekko falował. Myślałem że to wina złego ustawienia tego czujnika i chciałem to poprawić poźniej ale jak zaczęły się dziać te wszstkie rzeczy to dziś to rozebrałem. Według instrukcji kolegi na naszym forum sprawdziłem TPS i okazało się że wtedy gdy pedał gazu jest puszczony więc gdy pracuje na wolnych obrotach nie ma zwarcia na tych pierwszych stykach (a powinno być). Poprawiłem to i wszystko wróciło do normy. Silnik trzyma sztywno wolne obroty i nawet po wkręcaniu go na 4 5 tys obr nic się nie dzieje. Mam nadzieję że tak pozostanie. Kasowanie komputera pomagało na chwilę więc łącząc te dwie rzeczy wydaje mi się że właśnie złe wskazanie tego czujnika mogło rozstroić jakoć komputer pokładowy. Mogę dodać jeszcze że czujnik źle wskazywał od niedzieli a zaczęło się psuć dopiero w poniedziałek po przejechaniu około 100km.

Strasznie się rozpisałem ale mam nadzieję że może w jakiś sposób Ci pomogłem. Jutro wybieram się do gazowników na wstawienie sondy i postaram popytam ich co się mogło stać. Jak będę coś wiedział to dam znać. Jeśli nie wiesz jak posprawdzać co i jak to chętnie pomogę.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

Mozesz podac mi namiar na ta instrukcje do ustawienia TPS, bo jakos jej nie znalazlem.

Aha, dzis rano po odpaleniu na benzynie falowaly mi obroty przez jakis czas, gdy dodalem gazu po 2 sek. silnik dopiero wszedl na obroty.

Fajnie by bylo jakbys bardziej szczegolowo opisal to co moge posprawdzac w mojej niuni, bede bardzo wdzieczny.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czy Bingo S4 nie jest przeznaczone tylko do silnikow 4 cylindrowych???

Masz moze jakos fotke jak wyglada TPS i gdzie sie znajduje??

Opublikowano (edytowane)

Marolo masz rację Bingo s4 jest tylko do 4 cylindrówki Miałem bingo w 4 cylindrowym i było s4 w 6 jest s6 a mój brat miał w audi V8 i były 2 sterowniki s4. Bingo pracuje głównie na sondzie lambda i TPS'ie, obiawy jakie opisujecie wynikaja z nieprawidłowo działającej lambdy (pomijam zle zamontowana instalację lub złe zestrojenie) jest ona poprostu za"wolna" albo wogóle nie działa wtedy silnik krokowy zamyka dopływ gazu zanim otworzy drugi raz brakuje juz gazu dlatego buja obrotami. Co do odcięcia obr to masz s4 do 6 cylindrówki, komp zlicza wtedy obroty i dzieli je na 4 zamiast na 6 i dlatego masz odcięcie przy 4500 zamiast przy 6800 bo tak masz pewnie ustawione proponuje zaopatrzec się w kabelek do bingo kosztuje 30 pln i darmowe oprogramowanie na http://www.kme.com.pl/ i pobawić się ustawieniami, wszystko jest czytelne i proste tam też można zobaczyć jak zachowuje się silniczek krokowy i ustawić np opuźnienie zadziałania lambdy co jest dobre przy kiepskich sondach ogólnie mówiąc wszystko co potrzeba.

Uwaga właściciele z plastikowymi kolektorami nie ustawiać Cutoff powyżej 30% - lubi dobrze dmuchnąć w kolektor.

 

Tps(Throttle position sensor - jakoś tak to się pisze) to czujnik położenie przepustnicy znajduje się przy przepustnicy przyczepiony do jej osi poza tym to jest zwykły potencjometr :wink:

Edytowane przez kiokio

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
A dużo stracił na mocy na benzynie, pytam bo może byc tak że te niemoty od gazu zwarły Ci 2 wtryskiwacze bo nie mieli gdzie ich wpiąć (Bingo S4 emuluje tylko 4 wtryski)i efekt jest taki że otwieraja się one w tym samym czasie co pozostałe rezultat jest taki że praktycznie silnik chodzi b kulawo na 2 garach. Na stronie która podałem wyżej masz absolutnie wszystko aby samodzielnie zamontować sobie Bingo w samochodzie

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Witam

 

Dziś zjawisko znowu się powtórzyło. Myślałem że dobre ustawienie TPS pomogło a tu klapa. Zauważyłem jednak coś innego. Jak silnik zaczął świrować to w końcu zdechł. Okazało się że reduktor zamarzł. Miałem ustawiony nawiew na zimny i okazało się że reduktor włączyli mi szeregowo i to musiała być przyczyna. Byłem u gazowników i zmienili podłączenie na równoległe. Wymieniłem sonde lambda (250PLN) i narazie jest OK. Pośmigam trochę to powiem czy jest OK czy nie. TPS znajdziesz na stronie: http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=5118

Jeśli chodzi o falowanie to nie wydaje mi się żeby było to przyczyną sondy lambda ponieważ jak instalowali mi LPG to wykryli że sonda źle wskazuje i zawęzili ruchy zaworu dławiącego. Miałem więc tak jakby instalację "na śrubę".

Gazowcy mówili że dołożyli rezystory do emulatora i wydaje mi się że auto nie straciło dużo mocy na benzynie. Na gazie też nie ma dużego spadku mocy według mnie.

Jeśli chodzi o nierówną pracę silnika to wszystko mija po przełączeniu na benzynę więc myślę że jeśli coś się dzieje to albo wina reduktora albo oryginalny komputer dostaje fałszywe informacje z czujników i nie może sobie czegoś wykalkulować.

Bedę śmigał teraz a robie okolo 80km dziennie i jak będzie się coś działo to odrazu dam znać. Dodam że udało mi się osiągnąć jak wszystko było OK spalanie rzędu 11,5l/100km. Jak zaczęło się walić to oprócz benzyny której nie liczę wyszło mi około 20l/100km.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

Spadek mocy na benzynie nie jest duży - kilka procent, na gazie okolo 15% (jak wszystko chodzilo jeszcze OK).

 

Picia

1. Tez masz Bingo S4 czy S6 ????

2. Kupywałeś nową orginalną sondę???

3. Powyzej jakich obrotow odcina Ci gaz??

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie, ktore akurat mnie nie dotyczy (raczej nie dotyczy mojego samochodu, problem wystepuje u mojegi kolegi):

 

Co jest gdy samochod przy takiej jak teraz pogodzie (jesiennej) po odpaleniu na benzynie wchodzi sam na coraz to wyzsze obroty, osiagnie stan, po ktorym przelacza sie na gaz i na gazie spada do normalnych obrotow (800). Czym to moze byc spowodowane??

 

 

Pozdrawiam.

Jutro bede wiedzial czy udalo mi sie rozwiazac moj problem bez pomocy gazownikow.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie w e-30 wtryskiwacze odcina się kablem plusowym (+) i wystarczy wykożystać jedną sesję z bingo s4 to autko nie potrzebuje emulacji wtryskiwaczy więc to że ta bmeczka nie jeździ tak jak powinna to prawdopodobnie wystarczy mała regulacyjka :)
Opublikowano

Problem jest juz dawno rozwiązany (Sorki że nie napisałem o tym wcześniej).

Przerywał ponieważ źle podłączyli mi gazownicy przewody od kompa gazu do wiązki wtryskiwaczy. Doszli do tego ze na zapalonym silniku na gazie poruszyl lekko wiazką - silnik gasł. Teraz jest juz wszystko OK. Komputer sprawuje się SUPER :cool2: - godny polecenia, jeszcze nie miałem ani jednego wystrzału, spalanie po regulacji 10-11l gazu.

Opublikowano
tez mam takowy komputer lpg (bingo s6) bmw 325e 2,7, słyszałem ze mona zmienic mikser na soniczny, ktory ma wieksz srednice niz zwykly, wie ktos gdzie to mozna dostac?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.