Skocz do zawartości

[ E36 ] jak sprawdzic czy wentylator dziala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak mozna sprawdzic czy dziala wentylator przy chlodnicy?

Niestety jak chce go sprawdzic i pod domem zostawiam odpalone auto to, wskazowka nie chce isc wyzej niz za srodkowa kreske :(

Mozna to jakos na krotko podlaczyc?

 

Druga sprawa to czy przy wymianie termostatu sa jakies kwiatki po drodze czy generalnie klocki lego? Czasami wiesza mi sie termostat i jak jade sobie na autostradzie to temperatura spada mi prawie do niebieskiego pola.. czasami dzieje sie tak w druga strone jak stoje w korku :( wtedy ratuje go ogrzewaniem na maksa i temperatura spada.. ale jak na dworze jest ponad 30 stopni i ogrzewanie chodzi na maksa to raczej nie jest ciekawie :evil:

Opublikowano

Masz Padnięte sprzęgło wiskotyczne. Wiatrak musi się kręcić zawsze - jeżeli tak nie jest - ten element jest do wymiany.

 

Jeśli nie znasz budowy silnika BMW ( po pytaniu widać, że nie znasz), to raczej nie zabieraj się za wymianę termostatu.

Opublikowano
Pewnie wentylator ci się nie załącza bo masz uszkodzony termostat. Jest cały czas otwarty i ciężko jest zagrzać silnik. Wymień najpierw termostat
Opublikowano
Masz Padnięte sprzęgło wiskotyczne. Wiatrak musi się kręcić zawsze - jeżeli tak nie jest - ten element jest do wymiany.

 

Jeśli nie znasz budowy silnika BMW ( po pytaniu widać, że nie znasz), to raczej nie zabieraj się za wymianę termostatu.

A skąd wiesz że ma wiskoze?

Opublikowano
sprzeglo lepkosciowe sprawdzic mozna tak: odkrecic od pompy i wykrecic od skrzydelek wlac do garnka wody i postawic na palniku wlozyc jakis termometr do wody i podgrzac wode do 80 stopni celsiusza i wlozyc visco jak sie zagzeje to sprawdzic czy obraca sie dosc ciezko a po wystygnieciu czy lekko
jedynakk
Opublikowano

Panowie i Silniczku;)

Aby zakończyć tę niemerytoryczną dyskusję:

 

Silniczek: Masz sprzęgło wiskotyczne, bo takowe są montowane do silników M40, więc nie podłączysz go na krótko,gdyż jest to element mechaniczny, a nie elektryczny :search: Wisko lubi sobie czasem umrzeć, więc zobacz przed odpaleniem auta rano jak się ono zachowuje: zakręć ręką-ma się obrócić z lekkim oporem w obu kierunkach. Natomiast na ciepłym silniku powinno się kręcić z wyczuwalnie większym oporem. Jeśli nie to na śmietnik i nowe - Behr lub Sachs = 250zł. Sposób Jedynakka pominę milczeniem, bo podobnie sprawdza się, ale....termostat. Woda do garnka i na palnik. Jak się termostat nie otworzy przed zawrzeniem wody to na śmietnik. To samo jeśli po wykręceniu jest w nim mała szparka-czyli się nie domyka. Nowy =25-35zł.

Ważna jest szczelność układu,sprawdź wszystkie węże i połączenia pod kątem wycieku...no i stan w zbiorniku wyrównawczym-jak jest zimny silnik to ma być na środku-tam jest taka linia i napis COLD.

Wymiana termostatu jest prostą czynnością i jak zmieniałeś kiedyś koło to sobie poradzisz :wink: A więc - spuszczasz płyn chłodniczy z układu-śruba spustowa jest na dole chłodnicy-taka niebieska. Następnie odkręcasz obudowę termostatu-takie kolanko z przodu silnika-dochodzi do niego wąż z chłodnicy,ciężko nie znaleźć. No i masz termostat siedzący sobie w dziurze,wyciągnij go, włóż nowy ułożony w ten sam sposób!!!(nie zapomnij o uszczelkach) i dokręć kolanko. Kiedy złożysz już wszystko do kupy to zalej płyn do chłodnicy-może być ten sam,jeśli jest w dobrym stanie i odpal auto. Niech się nagrzeje,odpowietrz na kolanku i na chłodnicy i tyle.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

piotr2569: on sie kreci zawsze ale nie wiem czy wisko dziala, zle zadalem pytanie - chodzilo o to jak sprawdzic wiskoze, co do budowy silnika nigdy nie wymienialem termostatu w M40 wiec nie wiem czy nie ma jakichs niespodzianek, w niektorych autach niestety sa i mozna sie obudzic z reka w nocniku a u mnie auto jezdzi co dzien i nie moze nie jezdzic wiec musze to zrobic w jeden wieczor.

 

Jerry: w kazdym M40 chyba jest wisko.

 

mattiss: WIELKIE DZIEKI :) o taka pomoc mi chodzilo. :)

termostat raczej na 100% mam do wymiany, nie wiem tylko co do wiskozy, weze mam cale, nic nigdzie nie cieknie a na zbiorniczku mam napisane KALT ;) co do zmieniania kola to tak, kilka razy zmienialem :twisted2:

dzieki jeszcze raz za pomoc. :)

Opublikowano

Kurczę,muszę dodać to:

Pamiętaj,żeby ogrzewanie było ustawione na full hot:)

Jak zalewasz płyn do chłodnicy to lej powoli i niech odpowietrznik (ta śrubka koło wyrównawczego z napisem entluftung-czy jakoś tak) będzie odkręcony. Odkręć również odpowietrznik na kolanku (a wcześniej,gdy je pierwszy raz wyciągniesz, wykręć śrubkę i przeczyść ją-jest miękka, więc nie używaj zbyt wiele siły!). Gdy zacznie lecieć tamtędy płyn zakręć odpowietrznik na kolanku. Zalej płynu do pełna pod korek i wszystkie śruby podokręcaj.

Odpalamy! Niech silnik nabierze temperatury, później go przygazuj lekko parę razy i poziom w zbiorniku troszkę opadnie.Zgaś i odpowietrz oba ujścia. Tak do skutku, aż będzie ciepłe powietrze z dysz nawiewu leciało. Jak już będzie ok, to się przejedź. Po sprawie:) Pierwsze kikla dni kontroluj poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym (KALT :wink: )

 

Pozdrawiam :cool2:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Jeszcze pamiętaj o delikatnym obchodzeniu się ze śrubami - często jest pewien kłopot przy ich odkręcaniu, Śrubeczki obudowy termostatu są małe i bardzo łatwo jest je ukręcić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.