Skocz do zawartości

SILNIK KOPCI NA BENZYNIE... AUTOMAT NIE PRZEŁACZA! POMOCY!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam taki problem z moją 735i...

po odpaleniu silnik chodzi bardzo nierówno aż budą trzęsie a z spalniny są czarne i strasznie śmierdzą... po przełączeniu na gaz wszystko chodzi normalnie :| od tej pory skrzynia też przestała pracować jak należy... III bieg wskakuje na wysokich obrotach (przy ok 80km/h) a IV wogóle nie chce wskoczyć :duh: Na wszystkich trybach E S M chodzi tak samo :? Co może być tego przyczyną?

Opublikowano
tak jak napisal TC...sprawdz przepływomierz.kiedys mojemu koledze tez strzelila na gazie i potem strasznie dymila na czarno.trzeba bylo wymienic przepływke bo ulegla zniszczeniu przy wystrzale.a co do skrzyni to nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje ale jak tak mialem w e-30 325 i to byl poczatek "konca" skrzyni.jak tylko zaczela gubic biegi sprzedalem samochod w promocyjnej cenie mojemu koledze ktory wiedzial ze tak sie dzieje ze skrzynia i nie dlugo po sprzedazy zostal tylko wsteczny bieg...moim zdaniem te biegi nie maja kompetnie nic do tego ze dymi.

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Dokładnie tak. Silnik pracuje normalnie obroty nie falują a skrzynia bez względu czy na gazie czy na benzynie chodzi źle :? wskaźnik spalania cały czas jest powyżej 30 a wcześniej wskazywal normalnie :/

Dodam że kiedyś jak wracałem nią z niemiec pękła mi tarcza hamulcowa i stała przez 3 tygodnie... do tego czasu wszystko z nią było ok.

Co może być przyczyną że ta skrzynia tak źle przełacza? może to mieć jakiś związek z przepływomierzem?

Opublikowano
Dokładnie tak. Silnik pracuje normalnie obroty nie falują a skrzynia bez względu czy na gazie czy na benzynie chodzi źle :? wskaźnik spalania cały czas jest powyżej 30 a wcześniej wskazywal normalnie :/

Dodam że kiedyś jak wracałem nią z niemiec pękła mi tarcza hamulcowa i stała przez 3 tygodnie... do tego czasu wszystko z nią było ok.

Co może być przyczyną że ta skrzynia tak źle przełacza? może to mieć jakiś związek z przepływomierzem?

 

A może coś z czujnikiem położenia pedału gazu? I ew. kick down? Skrzynia chyba ma info o położeniu gazu cały czas. Może "myśli" że ciśniesz go dużo? Masz miejsce na żarówkę Check Engine? Zrób jej STOMP TEST. O ile wyjmowałeś kiedyś zegary to chwilka i sobie poradzisz.

Jak nie to się nauczysz. Zczytasz dzięki temu wszystkie błędy z silnika.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
z tego co pamietam to raczej po wystrzale "na gazie" potrafi sie zablokowac przepływomierz i jest np. caly czas otwarty na maksimum co powoduje rozne smieszne efekty jesli chodzi o jazde.Nie jestem pewien ale jak jest otwarty to tak jak bys wcisnal pedal do dechy i stad pokazuje takie zużycie paliwa i skrzynia tak zmienia biegi.Zeby sprawdzic wystarczy ze sciagniesz ta czarna rure doprowadzajaca powietrze za filtrem pow i zajrzysz do sreodka czy ta aluminiowa blacha w srodku sie porusza i czy nie jest zablokowana. Sorry za brak fachowego jezyga w nazewnictwie, ale znam to z doswiadczenia a nie z ksiazek :-P
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano (edytowane)

no jest taka klapka, ktora reguluje doplyw powietrza do silnika. Wiem bo moj ojciec po zainstalowaniu gazu w e32 735iA po prawie kazdym "wybuchu" rozbieral go i odblokowywal. Podobny temat juz byl na tym forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=272148&sid=b61951caa907a6cda9e8f0c95f0edacc

 

a tu jest schemat przeplywomierza z klapka:

 

http://www.bmwmpowerclub.com.pl/serwis/przeplywomierz.htm

Edytowane przez cutthr0at
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
w sumie to również masz racje, bo do tego modelu sa tez przeplywomierze bezklapkowe, o ktorych ja np. dowiedzialem sie 5 minut temu:-D
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
Najgorsze w tym wszystkim jest to że auto stało nieodpalane przez 3 tygodnie ponieważ wyjechałem do Niemiec. Jak wróciłem to od tej pory zaczęło tak dziwnie chodzić... Może być coś innego przyczyną niż przepływomierz?
Opublikowano
Nie martwi mnie tak ta nierowna praca i kopcenie silnika jak to że skrzynia nie pracuje odpowiednio... Czy faktycznie przepływomierz może mieć coś do tego że skrzynia nie przełącza biegów tak jak należy?
Opublikowano
Praca skrzyni uzależniona jest od wielu danych pochodzących od silnika. Każde nieprawidłowe dane będą powodować nieodpowiednią pracę. Tak jak napisali poprzednicy zacznij od przepływki.
Opublikowano
Czy faktycznie przepływomierz może mieć coś do tego że skrzynia nie przełącza biegów tak jak należy?

Zgadza się. Mam u siebie przepływomierz płytkowy z adaptorem elektronicznym i każda zmiana parametrów przepływki zmienia również charakterystykę pracy skrzyni automatycznej.

peace & love

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.