Skocz do zawartości

zwariowane szyby w coupe


uhcats-e36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje szyby zwariowaly :). Dzisiaj rano jak zatrzymalem sie przed brama zeby wbic kod dostepu do parku przemyslowego niemile zostalem zaskoczony przez szybe ktora nie chciala sie otwozyc.

Objawia sie to w ten sposob ze jezeli szybe z lewej strony auta (kierowca-PL, pasazer-UK) opuszczam trzymajac przycisk to sie opuszcza, ale podnosi sie juz z problemami tzn jak nie trzymam mocno przycisku (zamyka sie dobrze) tylko go mocno nacisne to podnosi sie kilka cm i wraca do poziomu na jakim byla - moze trosze nizej.

Szyba po prawej stronie dziala w ten sposob ze podnosi i opuszcza sie skokowo tzn jak nacisne przycisk to podnosi sie i opuszcza tylko o tyle o ile sie domyka i opuszcza podczas otw i zam drzwi. Nie opuszcza sie i nie podnosi na tzymaniu przycisku i na mocnym przycisnieciu. Musze dziobac guzik jak idiota :?

Oba przyciski sa podswietlane, a szyba po stronie prawej nie podnosi sie na otwartych drzwiach tylko sie daje opuscic i to tylko skokowo.

 

Podejrzewam ze bedzie to czujnik domkniecia drzwi, ale nie jestem pewien. Szukalem ale nigdzie nie bylo takiego przypadku.

Jakie moga byc przyczyny uszkodzenia tych czujnikow? Przejazd przez progi spowalniajace? Otwieranie drzwi podczas jazdy? Moze ma na to wplyw auto alarm?

 

Ale to jest pomieszane nie wiem czy dobrze napisalem ale juz jestem skolowany :). Wielkie dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie skokowe działanie bądź zacinanie się mogą powodować popękane spinki w prowadnicach od szyb. Szyba zmienia wtedy minimalnie kąt położenia i stawia opór na który reaguje wyłącznik przeciążeniowy. Czasem jest to wina wyrobionych ''włochatych gumek'' w bocznych prowadnicach.

 

Miałem taki przypadek z szybą pasażera zamykała się skokowo. Wymieniłem popękane spinki przesmarowałem to i owo i działa tak jóż prawie 2 lata bez zarzutu.

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te czujniki domkniecia drzwi padaja w Coupe. U mnie pomogla wymiana obu, z tym ze objaw byl inny - po prostu w czasie jazdy, na wybojach, czasami przy zamknietej szybie potrafila sie ona opuscic o 2 cm, po czym po chwili podniesc z powrotem i tak w kolko.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymeczylem obydwie szyby u siebie w coupe i z kazda byl inny problem wiec wedlug mnie sprawdz:

 

1. czy silnik sie nie zacina, czasem zdarte szczotki, ewentulanie komutator czarny od grafitu, pomaga wymiana szczotek ale na takie do silnika na prąd staly czyli grafitowo-miedziane, koszt 10zl, przy okazji komutator przetrzyj papierem sciernym ~500 lub wiecej i przemyj

 

2. czasem jak wspomnial kolega poprzednio szyba blokuje sie na przedniej uszczelce ktora jest zarazem prowadnicą. zauwazylem ze duzo zalezy od kąta umieszczenia szyby wiec po zdjeciu mechanizmu postaraj sie recznie szybe przesunac w gore i dol i zobacz w jakim ustawieniu porusza sie poprawnie. uwazaj zeby szyba nie wypadla Ci z przedniej prowadnicy bo zdenerwujesz sie probujac ja wlozyc ponownie :)

 

ogolnie problem wyjatkowo upierdliwy i licz sie z dobrymi paroma godzinami dlubania. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobny przypadek w sedanie- szyba prawa jest na przekaznikach, a lewa jest sterowana przez taka sama centralke jak w coupe, z lewa dzialo sie cos takiego, ze opuszczala sie i podnosila po jakies 4cm. Wciskalem przycisk, szyba szla np. w dol 4cm i stawala, zeby znowu zaczela sie opuszczac musialem znowu puscic i wcisnac przycisk. Po wymianie centralki ktora jest przy silniku przy szybie wszystko zaczelo dzialac prawidlowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz naprawde mnie wpienilo.

Siedzialem 2 godziny nad ta nieszczesna szyba i znalazlema sie w punkcie wyjscia.

Juz mialem nadzieje ze bedziee dzialalo jak cos podlubalem przy koncowkach to chodzilo dobrze, a po zlozeniu juz nie dzialalo :?

No trudno za 2 tygodnie bede w Polsce to zrobie jej gruntowna naprawe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=11129&highlight=szyb

 

ludzie przeciez wszystko jest na forum !!!

 

Na 95 % jest to patent z tymi magnesami (pierscieniami) przesunely sie i musisz je umiescic na soim miejscu. Zobaczysz po czujniczkach (ten pierscien z magnesu musi byc dokladnie tam gdzie czujniczki) szyba sie cofa bo czujniczki nie widza magnesu ze sie kreci wiec mysla ze szyba stoi. Jak szyba stoi a powinna sie zamykac to urzadzenie mysli ze cos lub kogos przycielo i opuszcza szybe o kilk milimetrow.

 

Zeby to naprawic na dobre to zrob rys albo wgniecen na tym srebrnym walcu w miejscu czujek (ale bez przesady jedna dwie rysy srubokretem wystarczy) i nasun na sile pirscien.

 

Oj ciezko to sie bedzie czytac ale nie mam daru tlumaczenia opisujac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.