Skocz do zawartości

grzeje sie 2,5 tds`


Jedrek

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem wymienilem pompe wodna na nowa termostat nowy wisko zblokowane na stale wyczyszczona chlodnica i caly uklad chlodniczy i dalej mi siew grzeje jak go krece powyzej 3 tysiecy i po wyzej 120 km/h chlopacy pomozcie bo juz nie mam sily help
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapal silnik, odkręć korek, odkręć również taką małą czarną plastikową śrubkę -jest na chłodnicy i czekaj aż przestaną z płynem lecieć bąble powietrza, to zakręć tą plastikową śrubkę i chwilę poobserwuj , czy pojawiają się bąble powietrza- jeśli jest ok-zamknij układ,

 

Poza tym może to być również uszczelka pod głowicą- sprawdzałeś?

jeśli nie to zrób tak:

Na zimnym silniku odpal go i odkręc korek w chłodnicy (tam gdzie wlewasz płyn do chłodnicy) odczekaj 2-3 min. i pogazuj go trochę. Jeśli w zbiorniczku pojawią się bąbelki powietrza i zacznie się wylewac z niego płyn to znaczy ze do układu chłodzenia zostaje wdmuchiwane powietrze(naprężone węze doprowadzające płyn do chłodnicy) A to oznacza albo walnięta uszczelka pod głowicą lub peknieta głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co u mnie co prawda widocznie sie nie grzał ale cały czas chodziło wisko i el. wentylator Okazało sie ze ta roleta która jest przy chłodnicy zamiast otwierać sie na ciepłym silniku zamykała sie hamując przepływ powietrza. Na kompie żadnych śladów komplikacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapal silnik, odkręć korek, odkręć również taką małą czarną plastikową śrubkę -jest na chłodnicy i czekaj aż przestaną z płynem lecieć bąble powietrza, to zakręć tą plastikową śrubkę i chwilę poobserwuj , czy pojawiają się bąble powietrza- jeśli jest ok-zamknij układ,

 

Jeśli to jest tds z klimą to nie ma na chłodnicy ani odpowietrznika, ani korka wlewu - jest pod szybą zbiornik wyrównawczy z korkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem wymienilem pompe wodna na nowa termostat nowy wisko zblokowane na stale wyczyszczona chlodnica i caly uklad chlodniczy i dalej mi siew grzeje jak go krece powyzej 3 tysiecy i po wyzej 120 km/h chlopacy pomozcie bo juz nie mam sily help

 

Sorry, że zawracam głowę ale mnie też się grzeje - wisko chodzi cały czas tylko na wolnych obrotach.

Podpowiedz jak zblokowałeś wisko?

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapal silnik, odkręć korek, odkręć również taką małą czarną plastikową śrubkę -jest na chłodnicy i czekaj aż przestaną z płynem lecieć bąble powietrza, to zakręć tą plastikową śrubkę i chwilę poobserwuj , czy pojawiają się bąble powietrza- jeśli jest ok-zamknij układ,

 

Jeśli to jest tds z klimą to nie ma na chłodnicy ani odpowietrznika, ani korka wlewu - jest pod szybą zbiornik wyrównawczy z korkiem.

 

ja myślałem o silniku w benzynie, w takim razie źle koledze doradziłem -przepraszam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewiercilem wentylator i zakrecilem na hama srube i jest na stale

 

Dzięki za podpowiedź.

Co do Twojego grzania - czy masz klimę, bo może nie chodzi wiatrak klimy a po jej włączeniu i dużych obrotach silnika wisko nie da rady.

Dzięki i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy teraz mam tak ze jak sie rozpedzam ostro do lb powyzej 3000 o/m to temperatura rosnie zdeka powyzej 90 a jak juz deptam mu powyzej 120 temperatura rosnie do 95 wskakuje na 97 i szybko spada na troche powyzej 90 i jade dalej z pelnego buta moze tak byc czy raczej nie..jechalem 180 i caly czas stala temperatura..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tds'a sie nie odpowietrza

sprawdz wisco , pasek klinowy

uszkodzony moze byc tez termostat lub uszczelka pod glowica - przemyj ja dokladnie z zewnatrz to moze zobaczysz czy nie ma gdzies nieszczelnosci

czy poziom oleju lub plynu hamulcowego sie nie podnosi

sprawdz bagnet czy nie ma na nim bialo-szarego nalotu , przy uszkodzonej uszczelce moze plyn chlodzacy dostawac sie do oleju i na odwrot

jedna rada - sprawdzaj wszystko po kolei , nie rob wszystkiego naraz , bo nie bedziesz wiedzial co bylo przyczyna

zycze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pękła głowica w 525tdsA z 98r. Jakie były objawy - grzało się auto i zmieszał się płyn chłodzący z olejem. Wszystko stało się w jeden dzień.

Na początku poszła temperatura i uciekł płyn chłodzący, uzupełniliśmy, bo akurat w trasie byłem i było ok. Zrobiłem 300km i dalej to samo. Zrobiłem kolejne 200km i poszła. Podobno pierwsze poszła uszczelka, chociaż dopiero po przejechaniu tych 500km zaczął się mieszać płyn chłodzący z olejem, wcześniej nie było takich objawów.

Najgorsze są koszty i długi czas naprawy - oblania głowicy :roll:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.