Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam 318 is 1993 rok

 

Moje auto ostatnio zaczeło palić na 3 gary.

Po podniesieniu maski zobaczyłem peknieta cewke na 3 cylindrze.

kupiłem nowa zamontowałem i po odpaleniu stało sie to samo .Chodza 3 cylindry,ale co sie okazało cewka która była dobra momentalnie tez pekła wkoło radiatora i stała sie bardzo gorąca.

Zaznaczam ze mam po jednej cewce na każdy cylinder.

 

Pomóżcie kto sie spotkał z takim czymś.

Opublikowano
Mam 318 is 1993 rok

 

Moje auto ostatnio zaczeło palić na 3 gary.

Po podniesieniu maski zobaczyłem peknieta cewke na 3 cylindrze.

kupiłem nowa zamontowałem i po odpaleniu stało sie to samo .Chodza 3 cylindry,ale co sie okazało cewka która była dobra momentalnie tez pekła wkoło radiatora i stała sie bardzo gorąca.

Zaznaczam ze mam po jednej cewce na każdy cylinder.

 

Pomóżcie kto sie spotkał z takim czymś.

 

Nie spotkałem się z tym ale sprawdź ładowanie akumulatora, sprawdź napięcie które dochodzi do cewek. Nie przegrzałeś może silnika? Cewki są raczej dosyć topornie i odpornie zbudowane.....

Opublikowano
myśle,że to moze być padnięty sterownik. Może być zwarcie w obwodzie sterującym cewką tego cylindra i zamiast prądu impulsowego do przez cewę stale przepływa prąd co powoduje przegrzanie i rozsadzenie obudowy. Trzeba sprawdzić który przewód jest zasilający a który sterujący przy tej cewce. Podłącz do tych przewodów jakąś małą żarówkę np. 2W i zakręć rozrusznikiem. Jeżeli będzie migać to zasilanie powinno być w porządku ale w twoim przypadku żarówka może swiecic cały czas. Dla pewności podłącz żarówkę do przewodów z przacującego cylindra, będziesz wiedział jak powinna świecic żarówka.
Opublikowano

co jeszcze radzicie w sprawie tych cewek.

dzis sprawdziłem kable które dają prąd na cewki.

Na tym kablu gdzie sie pali cewka na wszystkich trzech wsówkach pali sie próbówka na pozostałych dobrych kablach swieca tylko dwie.

Gdzies sa dwie masy.

Pomocy

Opublikowano
do każdej cewki dochodzą trzy przewody: zielony - zasilanie (+12 V), brązowy - masa, i sterowanie np. dla czwartego cylindra niebieski. Sprawdź jak pisałem wcześniej jak świeci żarówka podłączona do przewodu sterującego np. trzeciego cylindra (żółty przewód). Gdzie podłączyłeś drugi koniec probówki przy sprawdzaniu kabli?
Opublikowano
sprawdziłeś jak miga żarówka na trzecim cylindrze (chyba żółty przewód)? Nie bardzo rozumiem jak mogła świecić kontrolka na wszystkich trzech przewodach czwartego cylindra. tylko jeden z nich to masa a pozostałe powinny być plusowe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.