Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym przerobić auto na gaz,bo chociaz malo pali,ale na polskie realia w CPNie łatwo wydać grube pieniądze.Lecz chciałbym nie mieć z tym gazem problemów,tak,wiem,sekwencja,ale mógłby mi ktoś ten temat przyblizyc?Ile to dokładnie kosztuje,i dokładnie jaki.Z gory dzieki,

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja bym nie wstawiał gazu do BMW, te auta nie trawią tego każdy zapewne kto ma tu bmw na gaz zaobserwował że kultura pracy silnika się zmieniła po krótkim czasie, gaz jest za suchy tak samo jak nasz olej napędowy, kto ma tds pewnie nie raz wymieniał już turbinkę, olej jest u nas bardzo suchy i to jest wyczuwalne nawet w ręku. Radze nie wstawiać gazu .
Opublikowano
Z pieniędzmi krucho u wszystkich.Moim zdaniem jeśli chcesz włożyć gaz to tylko sekwencja bo połówka może strzelać.Miałem kiedyś 520 E34 z połówką i odpukac nic nie strzelało ale musiałem zmienić silnik.po zmianie zaczęło strzelać i to nieźle.Twój wybór kolego
@@ nieważne jak,gdzie i za ile, ważne że BMW @@
Opublikowano
Powiem tak najlepiej by bylo zalozyc sekwecje no ale ona jest droga zaczyna sie od 3000zl w gore Ja w swojej E-36 316 mam 2 generacje i dalem 1800zl. oczywiscie ze jest za 1000 ale ona jest do dupy :duh: I mi aytko smiga jak zloto nic nie strzela poprostu super!! :mrgreen:Wybor zalezy od Ciebie :8)
Niech MOC bedzie z Toba!!!
Opublikowano
Ja mam gaz sekwencje wydatek 3,5tys. ale spalanie to coś pięknego do 100 km/h delikatnie i płynnie 8l/100km gazu do 120km/h jakies 9-10l/gazu z juz większym zacięciem :) po mieście ostra jazda 11-12 litrów, ale to już naprawdę ostro. Oczywiście silnik traci dużo na dynamice, ale samo zużycie żeby jakoś gaz miał mu szkodzić... nic podobnego. Mechanik który oglądał silnik chwalił go strasznie mówił, że części jak nowe mimo wszystko zgodzę się z tym, że BMW nie lubi gazu osiągi naprawdę strasznie słabną (czasami mam wrażenie, że rozpędzam czołg) no i trzeba uzbroić się w cierpliwośc jeśli chodzi o regulację gazu.
Opublikowano

Ostatnio instalacje sekwencyjne bardzo stanialy. Ja zalozylem sekwencje do E36 320i i zaplacilem za to 3 tys PLN. Mierzylem samochod G-techem, spadek mocy jest niezauwazalny.

Do czterocylindrowca instalacja sekwencyjna kosztuje juz ok 2200-2400 PLN.

 

To nieprawda, ze BMW nie 'lubi' gazu. Po prostu BMW nie lubi NIEFACHOWO zalozonego gazu, co np. rozne Daewoo, VW czy inne Ople wybaczaja.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Zgadzam sie z Panfilem. Nie wierz w bajki, że BMW nie lubi gazu. BMW lubi gaz, tylko pod warunkiem, że jest dobrze zrobiony. II generacje zdecydowanie odradzam do BMW. Jest odczuwalny spadek mocy, wiecej pali, lubi kichnąć (chociaz sa ludzie ktorzy maja II gen i nie narzekaja). Roznica w tej chwili miedzy sekwencja, a II gen to kilkaset zł. Ja bym wolal zainwestowac i potem nie miec problemow z autem i swoimi nerwami. Mam sekwencje, zapłaciłem rok temu 2500 zł., jeżdze co 15 tys km na przeglad i smigam, aż miło. Przy delikatnej jezdzie 8l LPG/100km przy ciezszej nodze 9l/100 km, przy czym okolo 1/3 km robie w miescie. Tak wiec jak sam widzisz przejazd 100km kosztuje okolo 16 zł. Wiec po co placic wiecej skoro można mniej? Spadku mocy nie ma lub jest nieodczuwalny. :cool2:
Opublikowano

jak założysz LPG to co pierwsze zauwarzysz ze bęzie piła olej jak mały smok najlepiej co 2 tygodnie sprawdzaj stan i na 100% dolewka około 100 i nikt mi nie powie że tak nie jest bo miałem u siebie IIgeneracje i niema gorszego syfu jak LPG w BMW przynajmniej dla mnie

ok mówią ze dobrze założona to będziesz na niej jeździł bez problemowo wcae nie u nas w kraju gas jest takiej jakości że kuchcenki nieraz mają problemy z nim więc jak ma być ok będą falować obroty ja jałowym biegu a podobno też tak bywa ze podczas jazdy też falują mi falowały na jałowym koszmar no i wozisz wielką cysterne w samochodzie plus częstrze wymiany swiec i przewodów wysokiego co wcale niejest tanie około 300 zł za komplet

Opublikowano

ale bzdury wypisujecie o LPG, waszym silnikom przydaly by się remonty, albo nie tak ciezka noga, a nie na gaz wszystko skladadcie...

 

Mam zagazowana e36 318, LPG sekwencyjna, w Siedlacach zakladaja za 1900zl brutto- naprawde bardzo, bardzo polecam!!!

Roznica miedzy gazem a 95'ka jest w zasadzie niewyczuwalna, delikatnie odstaje LPG w porownaniu z 98"ka, ale w koncu paliwo za 1,90zl a nie za 4,6zl ;/

Opublikowano
nie takie bzdury jeśli znasz się troszkę na paliwach to możemy porozmawiać nie chce nikogo oczywiście urazić, jeśli potrafisz przeczytać certyfikat jakości jaki dostaje każda stacja przy dostawię i potrafisz porównać te paliwa i wiesz czego powinno ile być to zrozumiesz co się będzie działo z twoim autem od silnika po układ wydechowy. wiem że cena gazu jest kusząca co do stanu silnika miałem w bardzo dobrym stanie silnik w VW zero przedmuchów nie brał oleju, nie falowały obroty po prostu igła po roku eksploatacji na gazie auta silnik poleciał. Paliwo jakie tankujemy do auta ma duży wpływ na zachowanie się pracy silnika oraz żywotności układu wydechowego. Pozdrawiam!
Opublikowano
jak założysz LPG to co pierwsze zauwarzysz ze bęzie piła olej jak mały smok najlepiej co 2 tygodnie sprawdzaj stan i na 100% dolewka około 100 i nikt mi nie powie że tak nie jest bo miałem u siebie IIgeneracje i niema gorszego syfu jak LPG w BMW przynajmniej dla mnie

ok mówią ze dobrze założona to będziesz na niej jeździł bez problemowo wcae nie u nas w kraju gas jest takiej jakości że kuchcenki nieraz mają problemy z nim więc jak ma być ok będą falować obroty ja jałowym biegu a podobno też tak bywa ze podczas jazdy też falują mi falowały na jałowym koszmar no i wozisz wielką cysterne w samochodzie plus częstrze wymiany swiec i przewodów wysokiego co wcale niejest tanie około 300 zł za komplet

 

Pobór oleju to na moje oko zależy bardziej od tego na jakie obroty go wkrecasz, jak i od stanu silnika. Ja mam LPG i krece go dośc wysoko i na 10 000 km pobiera około 0,3-0,4 litra oleju (przebieg 170 000), wiec dla mnie troche bajka z tym olejem. Obroty mi mniej falują na LPG niż na benzynie. Dziwne, ale prawdziwe. Co do świec i kabli to nie wiem gdzie są takie ceny. Ja mam orygianlne kable, rocznik 94 od nowości nie zmieniane i jezdzi bezproblemowo. Kpl świec kosztuje 65 zł (NGK). kable zamienniki 50 zł, ale jak do tej pory nie miałem potrzeby ich kupowac.

Opublikowano
jeśli potrafisz przeczytać certyfikat jakości jaki dostaje każda stacja przy dostawię i potrafisz porównać te paliwa i wiesz czego powinno ile być to zrozumiesz co się będzie działo z twoim autem od silnika po układ wydechowy.

 

aż tak na paliwach się nie znam, ale wiem, że:

 

- po zagazowniu silnik w e36 pracuje tak samo jak wczesniej, zrobilem już okolo 20k i nic się nie dzieje

 

- na jesieni zapomnialem w zxr'ce 750 wypalic benzyny z gaznikow i zakrecic paliwa, na wiosne gazniki musialem czyscic bo byla w nich samam woda.

 

- na większości stacji paliwowych paliwo nie spelnia norm, a dystrybutory zawsze sa poprzekrecane na plus dla sprzedawcy, w marginesie dopuszczalnego bledu, ale nigdy na kozysc kupujacego ;/

Opublikowano
jeśli potrafisz przeczytać certyfikat jakości jaki dostaje każda stacja przy dostawię i potrafisz porównać te paliwa i wiesz czego powinno ile być to zrozumiesz co się będzie działo z twoim autem od silnika po układ wydechowy.

 

aż tak na paliwach się nie znam, ale wiem, że:

 

- po zagazowniu silnik w e36 pracuje tak samo jak wczesniej, zrobilem już okolo 20k i nic się nie dzieje

 

- na jesieni zapomnialem w zxr'ce 750 wypalic benzyny z gaznikow i zakrecic paliwa, na wiosne gazniki musialem czyscic bo byla w nich samam woda.

 

- na większości stacji paliwowych paliwo nie spelnia norm, a dystrybutory zawsze sa poprzekrecane na plus dla sprzedawcy, w marginesie dopuszczalnego bledu, ale nigdy na kozysc kupujacego ;/

 

Paliwa na naszym rynku są jakie są, producenci chwalą je i będą zachwalać swoje produkty, a prawda jest taka że nie są to najlepsze paliwa nawet te które narzuci nam niedługo unia czyli tak zwane paliwa z górnej półki (Verva, V-power itd.) zwykła 98 z uszlachetniaczem, i mniejszą zawartością siarki co ma przedłużyć życie naszego silnika oraz układu wydechowego, nic ciekawego ale na pewno lepsza od tego pb 95 i ON, olej jest tak suchy że można to wyczuć po dotyku.

ON Verwa ma większą wartość cetanową i to może być jej plusem, lepszy zapłon w zimę ale po za tym nic lepszego w niej nie ma.

 

Co do stacji, to na nowych stacjach na pewno nic nie wymieszają, te stacje są zaopatrzone w Petrovente, która przy dostawie sprawdza od razu jakość tego paliwa, a pracownicy muszą przy kontroli okazać dwie ostatnie próbki z każdego paliwa, koncerny takie jak PKN Orlen czy Lotos ... dbają o to żeby ich paliwo spełniało to minimum, ale już powiedzmy w Dani to paliwo by nie spełniało minimum, ON za suchy, Pb za dużo siarki co nie jest korzystne dla auta a gaz w 10% powietrze, połowa stacji nie ma na dystrybutorach nawet atestu aktualnego, możesz sam to sprawdzić na tabliczkach znamionowanych lub naklejkach atestowych na dystrybutorze.

(Były Pracownik Stacji)Pozdrawiam.

Opublikowano

ja mam w swojej 1,6 m40 gas chyba II generacji bo po przez przeplywomerz i nie moge powiedziec zlego slowa wiec pochwale auto dynamiczne nie szczela nie mam problemow a na stacji z usmiechem na twarzy mowie do pelna poprosze co wiekszosc nie moze sobie na taki gest pozwolic mowie o tych z bezyna robic przeglady na czas raz w roku gdzie przeczyszcza przepustnice krokowy wymienia filter i nie powino byc problemow odpalac na bezymie od czasu do czasu przegonic na bezynie i polecam dodatek do bezyny udrazniajacy wtryski samochodow na gaz male koszty i problemow brak ale za to na kieszenie odczujesz odrazu ruznice w pozytywnym tego znaczeniu

na bezynie moja bete rozkulalem do 210km a na gazie do 202km wiec taka roznica to nie roznica tym bardziej predkosc nie na polskie drogi

POLECAM GAZ

Opublikowano

ciekawe z tym olejem jak miałem LPG i na nim jeżdziłem to olej palił jak smok a teraz jeżdzę na PB i niema problemu z olejem stan sprawdzam jak sprawdzałem raz na 2 tygodnie ale już nie dolewam bo stan jest ok

bzdurom jest twierdzenie ze na LPG nie bierze oleju przecież jest to suche paliwo a silnik potrzebuje oleju a jak ci nie bierze oleju na LPG to bym sie martwił bo wychodzi na to ze silniczek pracuje na sucho

Opublikowano
ciekawe z tym olejem jak miałem LPG i na nim jeżdziłem to olej palił jak smok a teraz jeżdzę na PB i niema problemu z olejem stan sprawdzam jak sprawdzałem raz na 2 tygodnie ale już nie dolewam bo stan jest ok

bzdurom jest twierdzenie ze na LPG nie bierze oleju przecież jest to suche paliwo a silnik potrzebuje oleju a jak ci nie bierze oleju na LPG to bym sie martwił bo wychodzi na to ze silniczek pracuje na sucho

 

 

no zleksza nie kumam tego z co w paliwie masz olej ze smaruje silnik wydaje mi sie od smarowania jest pompa olejowa anie gaz czy benzyna fakt gaz jest suchy ale najbardziej w dupe dostaja wtryski a nie ogulnie silnik

odpalam tylko na bezynie cala jazda tylko na gazie i od przegladu do przegladu nie dolewam nic oleju ale olej wylewam z silnika wedlug mechanika w dobrym stanie wiec nie mam pojecia z kad wziola sie ta twoja teoria

Opublikowano (edytowane)
takie pytanie czy silniki z instalacją gazową w bmw też się mocno grzeją? pytam ponieważ BMW mam od krótkiego czasu, w VW się mocno grzały i łatwo było o przegrzanie silnika to tak dodatkowo jeśli ktoś myśli o gazie, co do tematu dobrze że powstał i myślę że jeśli ktoś go utworzył chciał dowiedzieć się jakie są plusy i jakie minusy, często ludzie zaobserwują zmiany w autach nie spowodowane do końca może tym o czym myślą, wstawiłem gaz auto zaczęło się psuć może i od tego może i nie od tego ale być może jednak powiązane to jest ze sobą ? tak jak gdzie kolega napisał warto zapytać takiego pana Piórkowiskiego o ile dobrze pamiętam nazwisko, tylko najpierw trzeba wiedzieć o co zapytać źle sformułowane pytania mogą sie nie przydać do niczego weź to zbierz do kupy co tu napisano i zapytaj specjalisty;/ byle ten ci nie powiedział fajnie wstawimy panu gazik za 4k zł i będzie pan śmigał, bez awaryjnie bo z tym się nie zgodzę, jakie są fakty na pewno każdy ma trochę racji, gaz jest suchy co nie sprzyja silnikowi, gaz też bardziej nagrzewa silniki i możesz pewnego dnia odkręcić korek z białą mazią zamiast oleju wszystko pięknie ale zawsze są minusy, jaki jest plus gaziku? chyba wszyscy się ze mną zgodzą nie ma za wielu, ja naliczyć jestem w stanie tylko jeden plus, koszt tankowania takiego paliwa. Edytowane przez DuchGd
Opublikowano
takie pytanie czy silniki z instalacją gazową w bmw też się mocno grzeją?

 

Nie. Nie powinny grzac sie zauwazalnie bardziej, niz na Pb.

Podobnie ze zuzyciem oleju - powinno byc identyczne, jak na benzynie. Jezeli nie jest, to na pewno nie wynika to z gazu, a raczej z kondycji samego silnika.

Po prostu: NIE WOLNO zakladac do nowszych silnikow BMW (typu np. M50) instalacji gazowych II generacji, bo to zamordowywanie samochodu.

I tyle.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Mój też sie nie grzeje. Jade po mieście, 33 stopnie na zewnatrz, wskazówka temperatury sie nie wychyli poza połowe ani na milimetr. Co do krótszej żywotności tłumików to też niezauważyłem, żeby sie pojawiła jakaś korozja, albo żeby zaczał głośniej chodzić. Odpalam na benzynie, od czasu do czasu też go troche przechulam na benzynie i działa wszystko lux :cool2: 30 000 km jak do tej pory i nie zauważyłem żadnych minusów.
Opublikowano
a ja polecam zakup skutera zamiast instalacju gazowej a jak masz prawko na motor to motor skuter za 3koła już kupisz i jeździsz ekonomicznie i szybko (względnie nie stoisz w korkach więdz szybko)

 

Fajnie, tylko co w zimie?

No i do kosztow utrzymania jeszcze dolicz koszty leczenia/ew. pogrzebu, jak podczas tego przepychania sie w korkach jakis mniej rozgarniety kierowca Cie nie zauwazy. Przez 10 lat jezdzilem na motocyklach - jest to bardzo przyjemna zabawa, ale w polskich warunkach drogowych bardzo niebezpieczna i na pewno nie ekonomiczna, tym bardziej, ze kazdy wiekszy motocykl pali ok 5l/100 km.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.