Skocz do zawartości

Będzie BMW- ale jakie?


Piotrek1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Obecnie wożę się Fordem Sierra, troche stare auto ale bardzo wygodne jak na ten rocznik(1991r), dlatego też postanowilem ze kupię coś nowszego równie dobrego i wygodnego a mianowicie mam chrapkę na BMW E-39, z poczatku produkcji, i teraz moje pytania

1.Na co szczególnie uważac przy zakupie,

2.Jaki silnik bedzie dobry do normalnej eksploatacji (nie ukrywam mam "ciezką nogę") i do zagazowania,

3.Gdzie szukać ewentualnej korozji (każde auto ma takie miejsca po kilku latach eksploatacji),

4. Prosze wszystkich o kilka rad i uwag odnosnie tego auta, ktore mi się bardzo spodobało.

Z góry dziękuję za każde info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup odrazu z gazem z przebiegiem min. 200tys. Sprawdz geometrie , i kompresje silnika , odpal na zimnym posluchaj panewek. Spal kapcie....zahamuj ostro na piachu zobacz czy rowno leci. Sprawdz odleglosci miedzy elementami np. Blotnik maska , drzwi , . Otworz korek od odleju w czasie pracy silnika....Zobacz czy ci gasna wszystkie kontroli min . ABS , Poducha..itd.POdnies dywanik w bagazniku i wyjmij zapas...obejrzyj tam dokladnie wszystko i powąchaj czy nie wali stęchlizna... Podnies kanape tylnia i zajrzyj na podloge czy nie byla prostowana.... Opukaj progi...podlużnice , Sprawdz czy są stare zawiasy w drzwiach czy nowe....ew. obtarcia w fotelach po 200tys powinny byc - jak rowniez kierownica lekko wyslizgana....Wrzuc bieg 1 przeciagnij go na nim...do 6 tys...potem posc z gazu...i znow depnij...zobacz czy nie wyskakuje jakis bieg. Sprawdz kielichy z przodu opukaj je dobrze...Sprawdz naklejki oryginalne BMW czy sa...i czy sa w odpowiednich miejscach....

 

 

 

To pierwszy etap :) nastepnym to decyzja...nigdy nie jedz do goscia z chęcią zakupu tylko z chęcia obejrzenia....:)

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

ad 2- Wg mnie najlepszy silnik to 2,8 benzyna, ma sporo mocy, jest elastyczny, pali niewiele wiecej niz np 2,5. Ja mam 2,0- roznica w spalaniu to ok 1-2 litry (w miescie nawet wiecej), ale osiagi sa znacznie gorsze. Jesli koniecznie chcesz zagazowac (a rozne opinie sa na ten temat - poszukaj), to sekwencja, ktora nie jest tania. Moj kumpel ma cos takiego wlasnie w 528i, jezdzi prawie rok i w sumie nic powaznego sie nie dzieje. Chyba ze chcesz zaszalec to wtedy v8, ale to juz kwestia wiekszej zasobnosci portfela w eksploatacji i zakupie ;) Mozesz tez zastanowic sie nad dieslem - 2,5tds (td jest za slaby), ale raczej ciezko znalezc zadbany egzemplarz, pali malo, osiagi ma podobne do 2 litrowej benz, ale sa rozne zdania na temat awaryjnosci (o wiele lepsze sa diesle z pozniejszych okresow produkcji). Zreszta poszukaj na forum, sporo bylo tematow o dieslach.

 

Jesli chodzi o jakies uwagi, to samochod ma w srodku mniej miejsca niz sie poczatkowo wydaje, wg mnie fotele sa srednio wygodne (mowie o standardowych), zawieszenie dosc szybko pada na naszych drogach, ale prowadzi sie swietnie, moga sie zdarzac male usterki w ukl elektrycznym (ma sporo bajerow, wiec i wieksza szansa ze cos padnie), w tej chwili nie moge wpasc na wiecej wad.

 

Aha, kup raczej zadbany egzemplarz, najlepiej 1 reka, oplaca sie dolozyc troche pieniedzy i miec spokoj na jakis czas, ja tak zrobilem, jezdze juz ponad pol roku i jeszcze do niczego sie nie dotknalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od 4 miesiecy 528i i jestem bardzo zadowolony, nie psuje sie nic.

Zrobilem ok. 8 tyś, dotychczas wymienilem olej, filtry i paski.

 

Kazdy pisze "kup bezwypadkowy" ale czy instnieja takie ponad 10-cio letnie auta?

Jakas mala kolizja to przeciez nie koniec swiata, grunt zeby auto nie bylo po spotkaniu z pociagiem albo ciezarowka i naprawione na dobrym poziomie.

Spalanie przyzwoite, na trasie pali mi 8,5-9,0 l/100 km, a nie jade wolno, w miescie to juz inna bajka 13,5 l/100 km, w sumie tez nie jakas tragedia - wg. nie jest to duzo.

Ceny czesci bardzo ok, bardzo duzy wybor zamienikow. Ja kupuje tylko te najlepsze zamieniki (Knecht, Contitech, Skp, Olej Mobil 1) i przeglad wyszedl mnie 900 PLN (wszystkie filtry, olej silnikowy, paski, rolki napinajace)

Naprawde warto, fajne auto i nie sluchaj, ze BMW oznacza "Bedziesz Mial Wydatki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.