Skocz do zawartości

zle ustawiona sekwencja?


maik87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zamontowałem niedawno sekwencyjny wtrysk gazu do e34 2L 24V i w czym jest rzecz, auto podczas jazdy na gazie nie ma takich osiagów jak na benzynie a dokładniej to przyspieszenie do ok 100km/h w miare jest podobne ale powyżej 100km/h to buja sie o połowe gorzej niż na benzynie :duh: spalanie srednio ok 12l gazu. Z tego co wiem to sekwencyjny wtrysk gazu powinien miec to do siebie ze osiagi bedą takie jak na benzynie lub minimalnie gorsze.

 

Mapy gazu powinny sie pokrywac z mapami benzyny?

Bo to co widziałem to mapa od benzyny była taka 'pokrzywiona' a z kolei mapa gazu to linia prosta i tyle...

 

Gościu co mi to montował stwierdził, że jeśli chce miec lepsze osiagi to spalanie też bedzie wieksze no i minimalnie odchylił tą prostą linie od gazu tak aby sie pokrywała z liną od paliwa, ale i tak to niejest idealnie zrobione wg mnie.

 

Co radzicie? jechać do innego gazownika? (troche głupio skoro gaz jest na gwarancji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest właśnie problem z gazownikami... u nich zawsze coś jest nie tak z silnikiem albo "to ma tak być".

Otóż poprawnie ustawiona sekwencja daje takie rezultaty, jak jazda na benzynie (nie jesteś w stanie zauważyć praktycznej róznicy). Spalanie gazu ma być wyższe o około 10-15% od spalania benzyny. Amen. Jeżeli gazownik nie umie sobie z tym poradzić, to niech się do tego przyzna i możesz jechać do warsztatu z prawdziwego zdarzenia na regulację.

Dodam tylko na koniec, że nie jest możliwym poprawne wyregulowanie instalacji gazowej w 10-20 minut.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, żeby zrobić dobre mapy topowinien wsiąść do wozu z laptopem i musiał byś go parę kilometrów przewieść, najlepiej po mieście, dlatego możesz mieć tak że do pewnej prędkości idzie ok ale potem już ciulato bo nie są przy tej prędkości robione mapy i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, żeby zrobić dobre mapy topowinien wsiąść do wozu z laptopem i musiał byś go parę kilometrów przewieść, najlepiej po mieście, dlatego możesz mieć tak że do pewnej prędkości idzie ok ale potem już ciulato bo nie są przy tej prędkości robione mapy i tyle.

 

KOYOTE-co Ty tam za badziewie masz zamontowane bo napewno nie staga 300??? Tylko jakąś pochodna KME,DIEGO,SCHIROCO,ZENITA, czy inne badziewie???

Jestem wstanie poprawnie wyregulować staga 300 w aucie wyposażonym w OBD2 w 20 minut no ale stagiem nie trzeba "zbierać punkcików:)" w waskim zakresie obr. Tam najlepiej wsiadasz kierownika do auta Ty na prawym fotelu z laptopem w reku i na bierzaco regulujesz mape patrzac na czas wtrysku i podcisnienie a nie jakies tam kropeczki.

Ale to lata praktyki z instalacjami AEB...

Na forum sie tego nikt nie nauczy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, żeby zrobić dobre mapy topowinien wsiąść do wozu z laptopem i musiał byś go parę kilometrów przewieść, najlepiej po mieście, dlatego możesz mieć tak że do pewnej prędkości idzie ok ale potem już ciulato bo nie są przy tej prędkości robione mapy i tyle.

 

KOYOTE-co Ty tam za badziewie masz zamontowane bo napewno nie staga 300??? Tylko jakąś pochodna KME,DIEGO,SCHIROCO,ZENITA, czy inne badziewie???

Jestem wstanie poprawnie wyregulować staga 300 w aucie wyposażonym w OBD2 w 20 minut no ale stagiem nie trzeba "zbierać punkcików:)" w waskim zakresie obr. Tam najlepiej wsiadasz kierownika do auta Ty na prawym fotelu z laptopem w reku i na bierzaco regulujesz mape patrzac na czas wtrysku i podcisnienie a nie jakies tam kropeczki.

Ale to lata praktyki z instalacjami AEB...

Na forum sie tego nikt nie nauczy :mrgreen:

 

Instalkę mam z firmy AG, nie znam się na instalkach więc nie będe się wypowiadał że to badziew, ale widzę iż Ty uznajesz tylko STAG300 i nie dopuszczasz żadnej innej. Dla mnie ważne że dobrze się na tym jeżdzi, było parę problemów przed regulacją, ale po jest ok, dobrze się wkręca nie faluje, spoko przyśpiesza i fajnie pali, dziś właśnie zalałem go po regulacji i litrażowaniu, na 35 litrach zrobiłem 300 KM po mieście więc chyba nie jest żle co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie robił gosciu mapy co jakis zakres obrotów, przy mnie robił zakres od 2tys do 3tys obr/min czy jakos tak, podczas jazdy oczywiscie i zrobił to niedokładnie tak mi sie zdaje, a najlepsze jest to że jak krece auto przykładowo na dwójce do 5tys obrotów to troche zamula a powyżej tych 5 to dostaje speeda jak by sie na benzyne przełączył az do odciecia zapłonu, ale sie nie przełancza na nią :? jutro jade na regulacje wiec sie pochwale rezultatami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, żeby zrobić dobre mapy topowinien wsiąść do wozu z laptopem i musiał byś go parę kilometrów przewieść, najlepiej po mieście, dlatego możesz mieć tak że do pewnej prędkości idzie ok ale potem już ciulato bo nie są przy tej prędkości robione mapy i tyle.

 

KOYOTE-co Ty tam za badziewie masz zamontowane bo napewno nie staga 300??? Tylko jakąś pochodna KME,DIEGO,SCHIROCO,ZENITA, czy inne badziewie???

Jestem wstanie poprawnie wyregulować staga 300 w aucie wyposażonym w OBD2 w 20 minut no ale stagiem nie trzeba "zbierać punkcików:)" w waskim zakresie obr. Tam najlepiej wsiadasz kierownika do auta Ty na prawym fotelu z laptopem w reku i na bierzaco regulujesz mape patrzac na czas wtrysku i podcisnienie a nie jakies tam kropeczki.

Ale to lata praktyki z instalacjami AEB...

Na forum sie tego nikt nie nauczy :mrgreen:

 

Instalkę mam z firmy AG, nie znam się na instalkach więc nie będe się wypowiadał że to badziew, ale widzę iż Ty uznajesz tylko STAG300 i nie dopuszczasz żadnej innej. Dla mnie ważne że dobrze się na tym jeżdzi, było parę problemów przed regulacją, ale po jest ok, dobrze się wkręca nie faluje, spoko przyśpiesza i fajnie pali, dziś właśnie zalałem go po regulacji i litrażowaniu, na 35 litrach zrobiłem 300 KM po mieście więc chyba nie jest żle co??

 

Nie uznaje jedynie staga 300 ale kilka innych instalacji tylko,ze cenowo stag wyglada najlepiej instalacje AG tez mam w swojej ofercie bo mam z nimi podpisana umowe. Co lepsze w zeszłym tygodniu byłem na spotkaniu z ich głównymi programistami oraz ludźmi z pomocy technicznej i nabierali kilka razy wody w usta gdy wytykało sie im niedociagniecia.

Wiec dlatego jestem na nie.

Kilka lat temu zakładałem tylko OMVL ale jak spartolili całą serie centralek i wtryskiwaczy zakończyłem zabawe z OMVL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany :) dysze wtryskiwaczy okazały się za małe. Teraz osiagi jak na benzynie a spalanie jazda ekonomiczna 10L gazu (wręcz muskanie o pedał) a max spalanie odbiegające sporo od ekonom. to 13L (oba to cykle miejski-trasa). Co sądzicie o takim spalaniu?

 

Wtryskiwacze mam Valtek, reduktor KME Silver i coś tam chyba komputer AKME 1.45 co sądzicie o takim połączeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia, wiem że poprzednio na komputerze w tym programie do regulacji sekwencji było wyświetlone "zbyt małe dysze" a po rozwierceniu "dysze optymalne", robił to ten gościu co montował sekwencje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.