Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W cenie(wymiana+filtr), nie dodałem tego, nie wiem ile Marcin zabulił za olej, w każdym razie nie była to chyba pełna wymiana(o ile się orientuje to trzeba zdjąć skrzynie do pełnej), także Marcin jak to było z tą Twoją wymianą. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
że do skrzyni automatycznej wchodzi 15l oleju

:?: :?: :?: no bez przesady ...

ja zapłaciłem za wymianę oleju z czyszczeniem filtra gdzieś 300-400 zł z olejem, 3 lata temu w serwisie naprawiającym skrzynie... działa do dziś :D

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano
Nie wiem jak ktoś może wymienić olej w skrzyni z filtrem za 300żł . :?: :idea:

Bo z doświadczenia wiem że do skrzyni automatycznej wchodzi 15l oleju,a cena wg ASO to 102,00zł za litr filtr to wydatek 82,00zł.Więc ktoś albo wlewa jakiś syf do skrzyni albo robi tylko dolewkę

 

Ja robilem wymiane statyczna. W cenie 200zl zawarta byla robocizna, uszczelka i nowy filtr. Oprocz tego w tej cenie byl uszczelniacz ktory wymieniono mi gdyz mialem wyciek miedzy skrzynia a walem (cieklo z d... skrzyni :mrgreen: ) Olej mialem swoj, gdyz po przygodach z olejem do silnika w dostawczaku stracilem zaufanie do mechanikow, ze leja to co mowia. Koszt 5L oleju to 105zl (Elf Matic, Dexron III).

Taka wymiana oleju trwa godzine, u mnie zeszlo sie troche dluzej gdyz jeszcze robilem testy z elektrozaworem, ktory raz na 20 zmian biegu potrafi szarpnac przy zmianie biegu z 1 na 2. Akurat byl taki w warsztacie (uzywany) i wsadzilismy go na probe czy bedzie lepiej. Okazalo sie ze jest tragedia, nie dalo sie jezdzic, a wiec z jazdy testowej szybko na podnosnik, znowu spuszczanie oleju i zalozenie starego elektrozaworu. Za to wszystko zaplacilem umowione wczesniej 200zl. Remont skrzyni w 850 zrobil za 1500zl (nie mojej :mrgreen: ) i jezdzi do dzisiaj :D

Wiadomo, w serwisie ASB bedzie drozej, ale chyba nadal w granicach przyzwoitosci...

 

Pamietam moja pierwsza przejazdzke za kierownica 850 manual. Wysiadajac z auta pierwsze co przyszlo mi na mysl to stwierdzenie ze nie dziwie sie czemu 90% osemek wyszlo w automacie (6 biegowy manual byl bez doplaty). Nie odpowiadaly mi zbyt krotkie biegi. Po drugiej przejazdzce tym samym autem, tylko okolo rok pozniej i na dluzszym odcinku, bo okolo 50km skrzynia manualna wyszla zdecydowanie na plus w mojej ocenie. Pelna kontrola nad autem dawala mi duzo wiecej satysfakcji niz nastawiony na ekonomie automat. Mimo to nie wystawilem nastepnego dnia mojej osemki na allegro, w sumie jestem dosc leniwy, a ten automat nie jest taki zly :D

Opublikowano
Nie wiem jak ktoś może wymienić olej w skrzyni z filtrem za 300żł . :?: :idea:

Bo z doświadczenia wiem że do skrzyni automatycznej wchodzi 15l oleju

Lesiu chyba chcesz nas straszyć tymi pojemnościami i cenami....

a ja z mojego doświadczenia wiem ze wchodzi max 12 litrów(4hp24 pomyliła ci sie z 5hp24- 4,4 owszem jest prawie 15l a dla 5hp24 4,6 lekko ponad 15l), tak dla zainteresowanych wymiana statyczna w naszej 4hp24 to ok 8l a całkowita nie całe 12l, jak przelejesz to...., no właśnie wlej 15l a sie dowiesz...

 

.....,a cena wg ASO to 102,00zł za litr filtr to wydatek 82,00zł.Więc ktoś albo wlewa jakiś syf do skrzyni albo robi tylko dolewkę .Oczywiście można kupić taniej olej ale nie za 10zł za litr :doh: .

.....

 

...na pewno pojadę do serwisu i zapłace 1700 za wymianę oleju, filtra i uszczelki....obiecuje :roll2: ! (ceny poza serwisem za to samo:filtr plus uszczelka to ok. 100 plus 10l castrol automatic tq dextronIII( lepszego naleją w ASO :roll2: ) po cenie za 25pln(sklep) daje ok 350, zdobyłem ten olej po mniejszej i takiej cenie że nie będę drażnił...

 

 

A ja już zmieniałem sprzęgło w swojej i koszt bez robocizny zamkną się w 550,00zł (ale jak mówiłem wcześniej od ciężarówki ) a kpl sprzęgło w ASO 2700,00 zł.

 

Sam więc wiesz że serwis to nie jedyna opcja, szczególnie z takim banałem jak serwis skrzynki automatycznej: olej plus filtr i uszczelka.

Opublikowano

Ja podaje ceny z ASO jako wykładnik a nie że takie obowiązują .

Po drugie jak robisz remont skrzyni i masz ją suchą to wchodzi 15 litrów i nie ucz mechaników jak to maja robić bo przypuszczam że zrobili więcej skrzyń niż Ty kolego . :nienie:

Dla mnie osobiście i jest to moje zdanie automat nie pasuje do e31 ale jak Marcin napisał to manual występował jako opcja :mad2:

Tak samo jak największą pomyłką BMW był compact a w 1,8 is to już było totalne nieporozumienie ( żeby gorzej nie napisać)

Jak to mówią moi mechanicy" To nie BMW to compact"

Opublikowano
Ja podaje ceny z ASO jako wykładnik a nie że takie obowiązują .

Po drugie jak robisz remont skrzyni i masz ją suchą to wchodzi 15 litrów i nie ucz mechaników jak to maja robić bo przypuszczam że zrobili więcej skrzyń niż ty kobiet w życiu miałeś . :nienie:

 

masz racje bo ja nie współżyje ze skrzyniami automatycznymi :twisted2: a w ogóle to mylisz skrzynie, ale co mnie to obchodzi.

Opublikowano

Panowie przywoluje was do porzadku :mrgreen:

Romanek cos zle liczysz. Przy wymianie statycznej weszlo na moich oczach 5 litrow dexrona. Tyle zlecialo zdejmujac miske ze spodu skrzyni. Skad te 8 litrow :wink:

Opublikowano
Tyle zlecialo zdejmujac miske ze spodu skrzyni. Skad te 8 litrow :wink:

 

Dobrze liczę.U mnie ściągana i rozbierana prawie do szpiku kości była cala skrzynka :D i stąd w znanej Ci sytuacji z moją ASB wlano ok 9 litrów, w tym późniejsza delikatna dolewka.Uff ....to była prze miła akcja Marcinie,zważywszy na okoliczności tej naprawy głownie :mrgreen:

Opublikowano
Tak coś czułem, że się tak skończy. Jak małe dzieci, ja mam lepszy i wiem lepiej :mrgreen: , a mój dziadek ma obligacje i może kupić wszystko. Coś na tej zasadzie. Pomijając cenę i ilość oleju, to i tak serwis automatu nie wychodzi jakoś dramatycznie dużo. Co do manuala, to jak widać też da się przełknąć koszty, a najtaniej wyjdzie jak się obszabruje ciężarówkę sąsiada. A jeżeli chodzi o to czemu automat był bardziej popularny to wpisuje się w charakter samego samochodu, duże luksusowe i bardzo ciężkie coupe, nie jest to stricte sportowe auto, więc automat całkiem dobrze się komponuje z resztą, wszyscy dobrze wiemy, że przy tej masie przydało by się ze 100 koni więcej + lepsze przełożenia. A różnica w przyspieszeniu 0.6s to praktycznie żadna różnica biorąc pod uwagę, że do dyspozycji są tylko 4 biegi a nie 6. Jak już wcześniej wspomniałem to problem nie leży w skrzyniach, tylko w zbyt dużej masie i zbyt małej mocy, a temat przekształcił się w konkurs "ja lubię moją skrzynię bardziej niż Ty swoją" Może ustalmy ile faktycznie wchodzi do skrzynki 12-15l, bo już zgłupiałem tylko bez przekomarzania się. :nienie: :D Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.